Chapter Eight

29 2 4
                                    

"You ambil master apa, lupa dah,"tanyaku selepas keluar dari kereta. Alhamdulilah kenyang makan Mcdonald. Tadi aku tak tanya pulak, nanti dia nak search dekat bahagian mana, sebab public library ni besar and cara dia simpan journals and article ni ikut topik, which is good tapi untuk orang yang first time ni pening lah jugak nak mencarinya.

"MBA,"

"Eh kenapa.."kataku. Pelik jugak sebab dia auditor tapi ambil Master of Business Administration.

"My parents ada business and I'm the one who is supposed to run it,"balas Fauzan.

"So nanti you ada dua kerja?"

"Nope, lepas habis MBA ni akan berhenti kerja, if everything goes well,"balas Fauzan.

Wow, dia kerja as auditor bagus gila, dia masuk kerja sama dengan aku and now he is my superior, but sekarang dia cakap dia akan berhenti kerja sebab nak sambung business family. I dont get it, but oh well he is an adult.

"Ohh macam tu,"kataku sambil menganggukkan kepala tanda faham, even though aku banyak persoalan tapi aku tak nak lah tanya tu macam personal sangat, member macam mana pun dia still boss aku.

"Mesti nak tanya,"kata Fauzan dan buka pintu library. Maybe dia perasan muka aku berubah.

"Yes but I will not ask because it is too personal,"balasku dan masuk ke dalam library and I love the smell. Bau buku lama dan aircond, some people hate it, but I like it a lot.

"True, but if we become more than what we have right now, you can ask anything you want,"bisik Fauzan sambil sengih.

Urgh, this flirty Fauzan is annoying.

"Dahlah malas layan,"kataku dan jalan ke lift. Yup lift, library ni sangatlah besar, lima tingkat, tu aku faham kalau orang yg first time datang sini better ada kawan yang pernah datang. Seriously you can get lost in the world of books.

~~~

"Lets go to lunch,"kata Fauzan. Aku yang tengah focus buat kerja dari tadi baru perasan lepas tengok jam dekat laptop dah pukul 1. Awal-awal lepas dah tahu section mana dia nak tengok journal, terus aku buat kerja audit aku yang tertangguh. Siapa yang kerja as an auditor tahu yang kerja sememangnya tak akan pernah habis.

"Sure, patutlah lapar,"

"Yelah, kita yang sibuk nak buat research tapi dia lagi sibuk dari kita," kata Fauzan dan juihkan mulutnya ke meja aku. Area aku penuh document, yelah alang-alang duduk library baik aku terus siapkan kerja. Takkan nak duduk bersahaja pulak dekat sini.

"At least I still teman you,"balasku. "Lepas lunch nak pergi balik library ke?"tanyaku sambil mengemas file ke dalam beg laptop aku.

"Nope, I'm done,"kata Fauzan sambil lewa.

Lahh give up dah ke, cepat betul. Tapi aku faham sebab dulu masa degree ada kena buat final year project, kena buat mini thesis. Aku pun time tu sikit lagi nak giveup sebab nak buat thesis ni bukan senang, dah lah sturggle dengan subjek yang lain lagi.

"Aik give up dah?"tanyaku dan sengih.

Fauzan pandang aku dan dia senyum.

"No, after this we need to continue our date somewhere else,"balas Fauzan.

Ehh?! Dia punya selamba cakap. Aku almost nak cakap 'okay' je tadi.

"Date? What date?"kataku. Literally, ignore his flirty statement.

"This date, with you,"kata Fauzan dan tolak kerusi library.

Aku just jongket kening ke arahnya. Lately ni, dia makin berani approach aku. Dulu boleh lagi kata macam member but now, clearly dia tengah flirt dengan aku.

Tertulis Cinta KitaWhere stories live. Discover now