A/N: Maafkan saya semuaa!!! Almost setahun tak update, jangan risau cerita ni sebenarnya dah siap draft plot dia, cuma takda masa nak type. Believe it or not aku tengah buat master dekat New Zealand. Soooo, im trying my best untuk update. Ntahlah ada ke tak orang baca novel ni lagi, tapi by this year aku akan habiskan. Insyaallah!!
~~~
Nothing changed after I had a boyfriend, the schedule was still packed as usual. Yang probably berubah is the amount of time I have to contact Fauzan and Qila kacau aku more than usual which is annoying. Fauzan act macam biasa so basically, no one kat office is asking anything, cause Fauzan dengan aku memang lunch and sometimes balik sama-sama.
Minggu ni kurang sikit busy sebab aku dapat handle small company which means aku sorang je yang handle, big company mostly dah done for this month.
"Mai, I balik dulu ya,"kata May yang jenguk kepalanya ke cubicle aku.
Aku pandang May dan rasa confuse. "Eh dah balik?"tanyaku dan terus tengok waktu di laptop. Lahh dah pukul enam petang dah pun.
"Iya, bye see you next week,"kata May dan aku senyum dan lambai tangan ke arahnya.
Well, at least good news esok adalah weekend. Aku start kemas barang tapi tiba-tiba telephone aku berbunyi.
Mama calling..
"Assalamualikum mai,"
"Waalaikummusalam mama,"
"Minggu ni balik tak?"
"Boleh je kalau mama nak Mai balik, kenapa ada apa apa terjadi?"tanyaku. Jarang jarang mama suruh balik tanpa sebab.
"Ah, balik lah nanti mama cerita,"
"Okay mama, esok pagi Mai gerak,"
"Oh ya mama dengar dari Qila you have a boyfriend? Ha? Kenapa mama tahu dari orang lain ni?"
Siut punya member. "Kenapa mama call Qila?"
"Tak payah tukar topik ya Maisarah,"
"Lah mama serius baru seminggu je kot, ingat memang hujung minggu ni baru nak call tapi Qila pulak tak menyempat bagitahu dulu,"
"Okay okay nanti balik mama nak dengar,"kata Mama sambil gelak. "Ni dah balik ke belum?"
"Tengah kemas barang ni,"
"Okay hati hati, bye. Jumpa esok,"
"Okay bye mama, love you,"
"Love you too,"
Okay, I guess, I have a plan this weekend. Bila aku berdiri, aku almost heart attack bila aku nampak Fauzan berdiri depan cubicle.
"You!"kataku dan pegang dada aku, ye pun duduk depan orang buat lah bunyi ke apa.
"Hahaha, sorry sorry, cakap dengan your mom?"tanya Fauzan yang annoyingly sengih.
"Yep,"kataku dan sambung kemas meja. "Mama suruh balik esok, katanya ada benda nak cakap,"
"Oh I see baru nak ajak keluar,"kata Fauzan.
Aku pandang muka dia dan senyum. Effort dia nak jumpa tu always ada.
"Sorry next time okay,"balasku dan galas beg tangan aku.
"Meh,"kata Fauzan dan berikan tangan ke arah aku.
Okay ni aku tak suka.
"Fauzan, I am capable enough to hold my own bag,"kataku dan buat muka.
Aku nampak dia sengih dan mengalah.
YOU ARE READING
Tertulis Cinta Kita
Romance"Cause you don't look happy, like you're handling some else punya majlis. Like you're not here. Maisarah, jangan cakap Mai teruskan benda ni sebab nak puas kan hati orang lain. What about you're feeling? This is your life,"kata abang Maz dan aku ber...