14 tahun kemudian.
"Mai did you receive the document? I sent it through email, please check it, then please send it to Fauzan,"kata May Fang yang berada di hadapan meja kerjaku.
"Yeah I did receive it, noted May,"balasku dan May hanya anggukan kepalannya dan berjalan ke arah mejanya semula.
Kerja sebagai auditor ni kerja memang check document. But no complaint cause I loved my job more than anything. Selepas habis sekolah, aku sambung belajar di University Teknologi di Kuala Lumpur for diploma in Accountancy dan sambung degree di UTM, Johor Baharu. Right after graduation, I got a job at Ernst & Young, di Selangor.
(A/N: Auditor ni in simple word is someone yang kena check company sama ada dia ikut tak compliance sesebuah syarikat but more into the financial part)
How about my friends?
We are good, more than good I think. Event though, kami bertiga berpecah dan belajar di lain-lain daerah kitaorang still contact and sekarang aku, Aisyah dan Qilah is roommate dekat apartment. Aisyah berkerja dia Hospital Sungai Buloh as a nurse and Qila is Lecturer di fakulti Sains di UITM Shah Alam.
Masalahnya semua busy dengan kerja masing-masing even rumah sama, susah nak jumpa, but I guess that is the life as an adult.
Tengah aku mengelamun aku dengar bunyi deringan telefonku.
Qila Bestie is calling..
"Mai balik pukul berapa?"tanya Qila sebaik sahaja aku angkat call.
"Maybe awal, sebab aku takda project baru,"balasku.
Minggu lepas baru settle client, nak dekat dua bulan team aku kena settlekan.
(A/N: Mai kerja as external Auditor, so kirannya dia banyak kena kerja dengan client dari syarikat luar, berapa lama satu client nak settle ni based on berapa besar masalah yang ada, boleh jadi setahun atau sebulan)
"Oh good, sebab Aisyah ajak keluar makan malam ni, aku dengan Aisyah ambik kau lah, nanti whatsapp balik pukul berapa,"kata Qila.
Believe it or not, aku ada lesen dan kereta tapi aku tak guna, sebab jalan nak ke office ni traffic jammed teruk gila. So aku selalu guna LRT atau kalau dah lewat malam aku just guna grab. But since kerja aku ni bukan duduk office ni so takda masalah sangat.
(A/N: External auditor ni bila dah dapat client, most of the time akan duduk kat office client sebab senang nak check document etc.)
"Alright, but just in case aku lupa dalam kul 5 macam tu ingatkan aku eh,"balasku.
"Eish dia ni, okay okay. Bye aku ada class,"kata Qila dan aku boleh dengar dia ketawa perlahan.
Maaflah pelupa aku ni still teruk dari dulu sampai sekarang.
"Alright byeee,"balasku dan letak phone di meja dan aku nampak Fauzan di depan meja aku.
"Yes? By the way, I dah hantar email from May, did you check it?"kataku.
"Mai, sekarang waktu lunch, jom,"balas Fauzan dan ignore apa yang aku cakap.
Fauzan Binti Ariff, 2 years older, my team leader but we are quite close.
"Nantilah I nak settlekan kerja sekejap,"kataku dan sambil pandang ke arah computer.
Kerja tak boleh tunda sebab esok akan tambah kerja baru and sampai sudahlah kerja aku akan tertunda.
"I said this so many times and I will say it again, eating should be your priority more than anything, let's go,"katanya dan ambil beg tangan aku di meja.
YOU ARE READING
Tertulis Cinta Kita
Romance"Cause you don't look happy, like you're handling some else punya majlis. Like you're not here. Maisarah, jangan cakap Mai teruskan benda ni sebab nak puas kan hati orang lain. What about you're feeling? This is your life,"kata abang Maz dan aku ber...