Deel 26⚡️🤍

5.2K 74 6
                                    

Matthy rijd naar hun huis, waar alleen Koen en Robbie nu zijn. "Hey, waar waren jullie?" vraagt Rob als Matthy en Raoul voor ons uit de woonkamer in komen. "Mogen we het vertellen?" vraagt Matthy aan ons. "Ja ach, we hebben nu toch al gewonnen, we kunnen het beter met meer mensen vieren toch Tess?" vraagt Britt aan mij. "Uh, ja sure." zeg ik. "Wat vertellen? Wat gewonnen?" vraagt Koen die de trap af is komen lopen.

We vertellen wat er gebeurt is en waarom Raoul en Matthy er de hele dag niet waren. "Jezus wat een viespeuk." zegt Koen als we klaar zijn. "Gelukkig hebben jullie die rechtzaak gewonnen." zegt Rob. "Ja daar ben ik ook wel echt super blij mee!" zeg ik. "Da moet inderdaad gevierd worden. Maar waarmee?" "Taart!" roept Britt. "Hebben we niet." "Kunnen we halen." zeg ik. "Ja dat kan wel." zegt Matthy. "Wie gaat er taart halen dan?" vraagt Raoul. "Ik wil het best doen." zeg ik. 

"Maar ik ga niet alleen." "Nee dat hoeft ook niet, ik ga wel mee." zegt Matthy, gelijk voel ik weer vlinders in mijn buik. "Is goed, wat voor taart willen we? En moeten we nog iets speciaals te drinken er bij?" "Appeltaart, wel met slagroom natuurlijk." "Iedereen oke met appeltaart?" vraag ik, iedereen knikt. "Neem ook champa mee dan." zegt Koen. "Ja komt goed, dan zijn we zo terug." zegt Matthy. "Oke tot zo." "Mag ik rijden?" vraag ik als Matthy en ik naar zijn auto lopen.

"Ja gaat dat lukken?" "Jaa, ik heb even zin om te rijden als je dat oke vind." "Nee is goed, als je zeker weet dat dat gaat lukken." hij houd zijn sleutels naar me uit en ik pak ze. "Niet crashen dan, dan zijn de koste wel voor jou." lacht ie. "Was het nog duur, de ruit vervangen?" vraag ik. "Nee viel mee, maak je geen zorgen. Maar als je nu crashed kan het wel hoog oplopen, ik waarschuuw je alvast." ik lach en trek de deur open. "Ik kan prima rijden, don't worry. Ik zal je misschien vermoorden in het proces, maar je auto zal heel blijven."

Ik rijd naar de Albert Heijn en parkeer. "Je hebt gelijk, je hebt me bijna vermoord." "Ach stel je niet aan." "Met 40 over een rotonde, ben je helemaal gek?" "Er kwam niemand aan, pussy." We lopen de Albert Heijn in en ik loop gelijk naar de bakkerij. "Kan jij slagroom pakken? Dan pak ik de taart." "Is goed." Matthy loopt richting de koeling voor de slagroom. En ineens word ik aan getikt. "Mevrouw?" 

"Ja?" "Is dat Matthy van de Bankzitters?" vraagt het meisje. "Uh ja, dat is Matthy inderdaad." "Ben jij zijn vriendin?" vraagt een jongetje die naast haar komt staan. "Nee, we zijn vrienden." "En jij denkt dat wij dat geloven?" zegt een ander jongetje. "Je kan het niet geloven, maar het is zo. Mag ik er langs?" vraag ik en duw mezelf door het groepje kinderen dat zich inmiddels om me heen heeft gevormd. "Hoe lang hebben jullie al verkering?" "We hebben geen verkering." zeg ik nog eens. 

"Hey Matthy! Kan je geen mooiere vriendin uitvinden?" vraagt een van de jongetjes als Matthy aan komt lopen. "Heb je de taart?" vraagt Matthy en negeert ze volledig. Ik knik en we lopen naar de drank, voor champagne voor Koen. "Sorry voor de fans, ze zijn niet de liefste." "Geeft niet, het is een jongetje van 13 die heeft nog geen smaak." zeg ik en gooi mijn haar over mijn schouder, Matthy nmoet lachen. Ik lach met hem mee. "Wil jij ook nog wat drinken?" "Jullie hebben geen sinas he?" "Ik ben bang van niet."

"Dan moeten we dat even halen." zeg ik en loop van de drank naar de frisdrank. En dan zie ik het: de Dubbelfris champagne. "Oh mijn god Matthy dat wil ik!" zeg ik en wijs er naar. Matthy begint weer te lachen. "Je bent echt een klein kind." "Ah Matthy mag ik het asljeblieft? Ah toe nouu." zeg ik en sla mijn handen samen. "Nou vooruit, omdat je het zo lief vraagt." zegt ie en pakt een fles. "Yes!" zeg ik.

"Was dat alles?" "Ja ik denk het wel." "Oke laten we gaan betalen dan." we lopen naar de kasa en ik zie buiten al de kinderen weer staan. Ik leg alles op de band en begroet de kassiere. "Hadden jullie een bonuskaart?" "Oh ja die heb ik, wacht even." zeg ik en pak mijn telefoon uit mijn kontzak. Ik scan mijn bonuskaart. "Top, dan word het €27,30." zegt ze. "Ik pin hem even." zeg ik. "Ik kan ook betalen." zegt Matthy maar ik sla zijn hand weg. Ik betaal en we lopen met de flessen en taart naar de auto.

Stapelgek op MatthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu