Ik loop terug naar de woonkamer en plof weer op de bank. Ik pak mijn telefoon en maak een verhaal: Ik film de lege woonkamer, met de caption: 'Hele huis voor mezelf, lekker rustig' en plaats hem op mijn insta verhaal dan zet ik de tv aan en zoek door Netflix naar een leuke serie om te kijken. Ik besluit om 'Teen Wolf' opnieuw te kijken dus ik zet de eerste aflevering aan. Na een aflevering of 2 sta ik op en loop ik naar de keuken om wat te eten en te drinken te pakken. Ik pak een reep chocola en een glas sinas dan loop ik weer terug naar de woonkamer.
Nog een paar afleveringen later besluit ik dat ik het tijd vind om naar bed te gaan. Ik loop nog even alle deuren af om te kijken of ze wel echt op slot zitten. Als dat gebeurt is gooi ik nog even alle vaat in de vaatwasser en zet hem aan. Dan loop ik naar boven en kleed me om en ga in bed liggen. Nog even wat instagram kijken, Koen en Robbie hebben dingen op hun verhaal gezet, ik bekijk ze. De jongens en Britt in de bar, aan het dansen en drinken. Het ziet er enorm gezellig uit. Ook Britt heeft wat op haar verhaal gezet, een selfie van haar, Milo en Matthy. Echt een leuke foto. Na het kijken van alle overige verhalen die mensen hebben geplaatst leg ik mijn telefoon weg, doe ik het licht uit en val al snel in slaap.
Ik schrik wakker als de voordeur hard dicht valt en er gelach klinkt, ze zijn thuis, fijn. Ik draai me om en doe mijn ogen weer dicht. "Nee Britt daar kan je niet heen met m, Tessa slaapt." hoor ik Robbie hard zeggen. "Jullie kunnen wel naar onze kamer." zegt Raoul. "Dan mag jij bij mij." zegt Matthy. Ik hoor Britt giechelen, wat de fack gebeurt hier. Goed het zal wel. "Ik ga naar bed." zegt Matthy. "Ik ga mee." zegt Raoul, zou ze met Milo-? Nee nooit. Dan komen er twee personen naar boven, dat moeten Matthy en Raoul wel zijn. Matthy's deur gaat open en weer dicht. Ik pak mijn telefoon en kijk hoe laat het is, het is half 5, jezus wat zijn ze laat. Maar zouden Milo en Britt echt? Nee dat kan toch niet? Ik besluit het er bij neer te leggen en weer te gaan slapen.
Ik word een paar uur later weer wakker, dit keer is het stil in heel het huis. Ik pak mijn telefoon, het is kwart voor 11. Ik stap mijn bed uit en besluit om even snel te gaan douchen voordat ik naar beneden ga. Dus ik spring onder de douche. Na het douchen droog ik me af en kleed ik me om. Ik borstel mijn haar, poets mijn tanden en loop dan met mijn telefoon naar beneden. Ik bedenk me dat Britt helemaal niet bij me in bed is gekomen, zou ze dan echt met een van de jongens, Milo dus, naar bed zijn gegaan? Wat de fack. Ik loop de woonkamer in en zie alleen Raoul daar zitten. "Goeie morgen!" zegt ie en ik ga naast hem zitten. "Hey." zeg ik en lach naar hem.
"Was het leuk gister?" vraag ik. Hij knikt. "Super gezellig." zegt ie. "Mooi." "Heb jij je ook een beetje vermaakt?" "Ja hoor, lekker serie gekeken." zeg ik. "Waar is Britt eigenlijk?" vraag ik dan ineens. Raoul schrikt er een beetje van. "Ze is toch wel met jullie mee naar huis gekomen?" vraag ik. "Oh ja zeker wel, uhm, ze is met Milo naar bed gegaan." zegt ie, dus toch jemig die zag ik niet aan komen. "Wacht echt? Ik dacht het al maar ik wist het niet zeker." "Hoe zo dacht je het al?" "Ik werd wakker toen jullie binnen kwamen. Dus ik heb het gesprek gehoord dat Britt niet naar onze kamer mocht komen." zeg ik. "Tessa?" hoor ik dan achter me. Ik draai me om en zie Britt daar staan, ze kijkt schuldig. "Wat?" vraag ik haar.
Ze wenkt dat ik haar moet volgen. Ik sta snel op en loop achter haar aan naar de tuin. "Wat is er?" vraag ik. "Ik heb iets verkeerds gedaan vanacht." zegt ze. "Je bent naar bed gegaan met Milo." zeg ik. "Klopt. Maar ik was dronken, ik had het niet moeten doen." zegt ze gestressed. "Hoe zo niet?" "Nou, nu ben ik bang dat ik hem het verkeerde idee heb gegeven. Tijdens ons gesprek heb ik gezegd dat ik ons voor nu meer als vrienden zie. En nu heb ik met m geneukt. I facked up." ik zucht. Dit is zeker niet goed nee. "Dus ik weet niet wat ik nu moet doen." zegt ze. "Ik weet het ook niet lieverd." zeg ik en haal mijn schouders op. Ik wil haar helpen, maar ik heb geen idee hoe.
"Was het wel lekker?" vraag ik. Ze hapt naar adem en slaat me. "Tessa!" roept ze. "Sorry!" roep ik en gooi mijn handen in de lucht. Milo doet het wel goed hoor, eerst mij nu Britt. "Britt?" vraagt Milo die achter haar verschijnd. "Oh god." fluistert ze voordat ze zich om draait. "Milo, het spijt me, ik had het niet moeten doen. Ik had je gezegd dat we voor nu alleen vrienden zijn, ik heb een fout gemaakt." zegt ze. Ik heb het gevoel dat ik niet bij dit gesprek moet zijn dus ik probeer langs haar te glippen, maar ze pakt mijn arm waardoor ik weer stil kom te staan. "Het spijt me echt heel erg." zegt ze. Milo schud zijn hoofd. "Ik snap het, je had gedronken, we hadden allebei gedronken. Het is oke." zegt ie en loopt weer naar binnen.
"Verdomme." zucht ze. "Weet je zeker dat je hem niet leuk vind?" vraag ik haar. "Ja dat weet ik zeker, hoe zo?" "Nou, ik wil me er niet al te veel mee bemoeien maar vanaf een afstandje lijkt het wel echt alsof je hem leuk vind." zeg ik zacht. "Dat zou ik toch zelf wel door hebben als ik hem leuk vind." "Hoeft niet altijd. Maar ik ga me er verder niet mee bemoeien, zoals ik beloofd had. Je moet het zelf uitvogelen." zeg ik en loop langs haar naar binnen. Inmiddels is ook Koen de woonkamer ingekomen, dus zitten Raoul, Koen en Milo op de bank. Ik ga naast Milo zitten. "Hey." zeg ik zachtjes. "Hoi." zegt ie. "Zullen we even ontbijt maken?" vraag ik. Hij kijkt me verbaast aan, maar knikt dan wel.
We staan allebei op en lopen naar de keuken. "Ik vind haar echt leuk Tessa." zegt ie dan. "Weet ik schat." zeg ik. "Ik weet ook hoe kut het is als iemand je niet terug leuk vind. Zeg maar. Het is kut, maar we kunnen er niets aan veranderen Milo." zeg ik. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. Ik leg mijn armen om zijn middel en hij de zijne om mijn nek. Hij zucht diep. "Maar lieverd, het komt goed." zeg ik. "Je hebt r geneukt. Dat is al een stap dichterbij." zeg ik. Hij lacht en laat me los. "Ik weet het niet hoor Prinsesje." "Ach jawel. Beetje positief." zeg ik. "Ik geloof het pas als ik het zie." "Dan doe je dat toch lekker?" zeg ik. Ik open de koelkast om te kijken wat we nog voor ontbijt hebben. Het eten is bijna allemaal op.
Eigenlijk heel kut maar ook goed, anders moet er zoveel weg. "Er is niet heel veel meer eh?" vraagt Milo. Ik schud mijn hoofd. "Ach ja ik had toch niet zoveel honger." zeg ik. "Prima maar ik wel." zegt Milo, hij duwt me weg van de koelkast en kijkt er zelf in. "Kijk kijk, nog wat yoghurt." zegt ie en haalt de Danoontjes er uit. "Mijn ontbijt." zegt ie en pakt een lepeltje. Ik lach en loop maar terug naar de woonkamer. "Hey fixbeer." hoor ik Robbie achter me zeggen. Hij heeft het tegen Milo, vanwege vanacht. "Dat valt mee." zegt ie. "Daar leek het niet op." zegt Robbie. "Nou dat is wel zo, ze heeft gezegd dat het een fout was." zegt Milo. "Oh." zegt Robbie.
We lopen met z'n drieën naar de woonkamer. "Is er nog iets wat we gaan doen vandaag?" vraag ik als ik weer zit. "Ik denk het niet, ja wat inpakken enzo, maar voor de rest denk ik niet dat er iets is wat we nog kunnen gaan doen." zegt Koen "Ik ga zo sws nog even zwemmen." zegt Milo. "Dat vind ik nog wel een goeie." zeg ik. "Ja ik ook wel." zegt Robbie. "Hoe laat moeten we het huis uit zijn morgen? En hoe laat moeten we op het vliegveld zijn?" vraagt Britt. "We moeten voor 2 uur het huis uit zijn. En we moeten om 6 uur vliegen, dus rond 4 uur op het vliegveld zijn, ook de bus moet rond die tijd ingeleverd zijn." zegt Raoul. "Nou dat is helemaal prima allemaal, gaan we gewoon iets eerder naar het vliegveld." zeg ik. "Ja als we zorgen dat we hier rond kwart voor 2 wegrijden zijn we rond 3 uur bij het vliegveld, dat is opzich prima." zegt Koen.
We zijn het er allemaal mee eens. "Ik ga dan alvast maar inpakken." zegt Britt en staat op. "Ja doe jij dat maar, jou spul ligt echt overal." lach ik. "Oh shut up." zegt ze en steekt haar middel vinger naar me op en loopt dan naar boven. "Hey Matthy!" zegt ze. "Goeie morgen Britt." lacht Matthy en ik hoor hem van de trap af lopen. "Het is inmiddels al middag hoor." zegt Raoul. "Oh." lacht Matthy. Hij komt de woonkamer ingelopen en gaat naast me op de bank zitten. "Goede middag dan." lacht ie naar me en geeft me een kus op mijn wang. "Hey slaapkop, lekker geslapen?" "Hm kon beter." "Wat dan?" "Jij sliep niet bij me." "Hey! Ik sliep bij je." protesteert Raoul. "Ja maar je bent mijn vriendin niet, dat is toch anders." zegt Matthy.
"Maar me wel knuffelen en zo, dat vind ik dan een beetje naar hoor." zegt Raoul iets te serieus. "Dus je hebt helemaal geen vriendin nodig? Je hebt Raoul al." zeg ik en wijs naar Raoul. "Nee, dat is niet zo! Ik knuffel niet met Raoul." zegt Matthy snel. Ik moet mijn lach in houden. "Nee nee, ik weet genoeg. Ik ga inpakken." zeg ik en sta op en loop richting de trap. "Wat heb ik nou gezegd? Je moet dat soort dingen niet zeggen als Tessa er is. Dat was ons ding dat hoefde zij niet te weten." hoor ik Matthy 'fluisteren' naar Raoul. Dan begin ik te lachen terwijl ik de trap op loop. "Zo jonge dame, lukt het een beetje?" vraag ik Britt als ik de deur van onze kamer open doe. "Nou ja soort van, ik ben van alles kwijt maar goed maakt niet uit, komt wel." zegt Britt die half in de kast hangt om haar spullen er uit te trekken.
Ik moet lachen om hoe ze staat. "Laat me." snauwt ze. "Sorry sorry!" zeg ik. Britt had al muziek aan dus we zingen wat mee en ruimen onze kamer op. We pakken zoveel mogelijk in. Dan kleden we ons even om om nog even te gaan zwemmen. We zitten nog de hele middag in en rond het zwembad dan besluiten we om te gaan uit eten omdat het de laatste avond is hier in Vigo. Wat een top vakantie was dit zeg: op vakantie met 5, inmiddels, goede vrienden van me met mijn beste vriendin. Matthy heeft me gevraagd om zijn vriendin te zijn. Het kon niet beter. Morgen naar huis. Als we terug komen in het huis doen we nog wat spelletjes en dan vinden we het allemaal goed geweest en gaan we naar bed.
JE LEEST
Stapelgek op Matthy
FanficTessa een 22 jarige meid, woont met haar beste vriendin Britt in een appartement vlakbij Rotterdam. Britt gaat vaak uit en heeft eindelijk Tessa mee gekregen. Tessa drinkt niet dus vond er nooit wat aan om uit te gaan. Maar deze avond levert toch wa...