Deel 56⚡️🤍

4.5K 81 9
                                    

"Je kan binnen komen hoor Britt!" roep ik en stap wat weg van Matthy. Britt lacht wat nerveus en komt dan weer de keuken in lopen. "Ik wilde alleen even wat te drinken pakken." "Dan moet je dat doen." zegt Matthy en geeft haar een knipoog. Ik lach en sla hem op zijn borst. "Gaan jullie maar door met waar jullie mee bezig waren, let niet op mij." zegt Britt en glipt naar de tafel waar het bier staat. "De vaatwasser is al klaar, toch Mat?" lach ik. Matthy knikt en loopt naar de tafel waar Britt staat en pakt ook een flesje. "Wilde de jongens ook?" vraagt ie. "Ja." zegt ze, zelf pakt ze 3 flesjes en Matthy pakt er nog 2 bij. "Pak jij zelf wat?" vraagt Britt aan mij. Ik knik.

Ik loop naar de koelkast en trek hem open, nog 1 flesje Jillz. "Wil je anders die apple cider proberen? Als je het niet lekker vind drink ik het wel op." zegt Matthy die achter me staat en naar het flesje wijst. "Oh ja dat kan ik nu wel even proberen." zeg ik en pak het flesje. Ik pak een glas en vul hem met de apple cider. Dan loop ik achter Britt en Matthy aan naar de woonkamer. "Apple cider? Daar zit toch alcohol in?" zegt Britt. "Klopt, maar Matthy had het meegenomen, dus ik probeer het wel even." "Oeh Tessa gaat aan de alcohol." zegt Britt. "Poehee, het is wel 4,5%." zeg ik. "Alsnog." ik schud mijn hoofd en ga op de hoek van de bank zitten.

"Nou jongens proost!" zegt Milo. "Op een leuke vakantie." "Beetje laat." "Beter laat dan nooit." zegt ie en we proosten in de lucht. Dan neemt iedereen een slok van hun bier, ik twijfel nog om een slok van de cider te nemen. "Pussy!" zegt Rob. "Sush, ze is nog een alcohol virgin." zegt Britt. En de jongens schieten in de lach. "Het is zo." lach ik en neem snel een slok van de cider. Verwachtende dat het vies is, en enorm naar alcohol smaakt. Maar dat valt echt mee. Het is erg lekker. Dus ik neem nog een slok. "Is het lekker?" vraagt Britt, ik knik en zet het glas op tafel. "Je weet hoe het smaakt, je hebt dit wel eens eerder op toch?" "Ja ik weet hoe het smaakt, maar ik ben benieuwd hoe jij het vind." 

"Ik vind het wel lekker." "Yes Prinsesje gaat ook drinken deze vakantie." juicht Milo. "Drinken is een groot woord. Ik zou het niet erg vinden om het vaker te drinken. Maar om echt te gaan zuipen.... weet ik niet." zeg ik. Milo zucht teleurgesteld. "Sorry Boterbloempje." "Mag ik een slokje?" vraagt Matthy. Ik pak het glas en geef hem aan. "Ieuw, je drinkt toch niet uit het zelfde glas?!" zegt Koen. "Ze hebben net ergere dingen gedaan hoor." zegt Britt en knipoogd naar hem. "Oh, oh." zegt Robbie die zijn wenkbrauwen wenkt. "Hm, is wel lekker ja. Maar ik heb toch liever bier." zegt Matthy en geeft het glas terug aan mij en ik neem nog een slok voordat ik hem weer op tafel zet. "Ja verander maar weer van onderwerp." zegt Koen. "Wat hebben ze net gedaan dan?" vraagt Milo. "Als ik niet binnen was gekomen dan waren ze nu aan het neu-" 

"Mijn god Britt." zeg ik en sla haar. "Wat het is toch zo?" "Nee-" zeg ik "Misschien-" zegt Matthy door me heen. Ik kijk naar hem en lach. "Oke misschien." geef ik toe. "Ik wist het!" zegt Britt. Ik lach en schud mijn hoofd. Matthy legt zijn arm om me heen en trekt me naar hem toe. Ik pak mijn telefoon en check mijn insta. Allemaal likes en comments van Bankzitter fans. Ik heb nog nooit zoveel likes in een uur gehad, of überhaupt zoveel likes. Damn. "Wij dachten dat we morgen nog even rust kunnen nemen en dan vrijdag kunnen gaan snorkelen en dan zondag naar de dierentuin." zegt Robbie. "Is het al woensdag?" vraag ik en kijk naar de datum, woensdag 11 augustus, jezus, nog een week. "Oh ik heb gezien dat jullie op vorige vakantie's wel verstoppertje speelden in het huis!" zegt Britt.

"Misschien kunnen we dat vanavond doen? Hoe leuk is dat." maakt ze haar zin af. "Verstoppertje? Is wel heel leuk, vinden de kijkertjes ook leuk." zegt Milo. "Iedereen het er mee eens?" vraagt Koen. "Ik vind het wel leuk." zegt Raoul, "Geen problemen mee." zegt Robbie. "Ik ook niet." zegt Matthy en dan richt iedereen hun blik op mij. "Wat vind jij Tess?" vraagt Matthy, ik kijk hem aan, jezus hij heeft tyfus mooie blauwe ogen. "Tess?" vraagt ie nog eens terwijl hij lacht. "Oh uhm, ja verstoppertje klinkt als een leuk idee, ik trek wel even iets anders aan dan." "Zullen we nog n uurtje of 3 wachten? Tot het donker is, is leuker." stelt Robbie voor. Het is nu 7 uur dus als we om 10 uur gaan spelen is het wel donkerder. "Ja is een goed idee." zegt Milo.

Stapelgek op MatthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu