Britt en ik blijven nog even buiten lopen maar besluiten na een 10 minuten weer terug naar binnen te gaan. "Zouden ze echt boos op me zijn?" "Heel eerlijk? Denk het wel, Matthy is hun beste vriend en huis genoot. Het is helemaal niet zo gek dat ze zo voor hem opkomen en dus boos op jou zijn geworden." zegt ze als we richting huis lopen. "Ik zeg ook niet dat ik het gek vind, ik zou ook boos worden als een jonge ineens zo tegen jou zou doen. Ik vroeg het me alleen af. Ik ben ook enorm benieuwd wat ze nu gaan doen." "Ik ook wel eigenlijk." zegt ze, we stoppen voor de deur.Ik duw de deur open en zie dat de jongens met z'n alle op de bank zitten.
Milo kijkt op en lacht naar me maar word aangestoten door Robbie die naast hem zit en zowel hem als mij boos aan kijkt. Ik moet mijn lach inhouden. "Wat ga je lachen." zegt Robbie. Het is echt moeilijk om niet te lachen om boze Robbie. Ik weet niet waarom maar het is grappig. "Niets sorry, moest even aan iets denken." zeg ik en loop richting de woonkamer met Britt achter me aan. "Gaan we vanavond nog iets doen?" vraag ik. "Wij gaan nu even lekker met z'n vijfen tv kijken, wat jullie gaan doen is aan jullie." zegt Robbie, boze Rob is veel aan het woord, leuk. "Uhm, oke, dan gaan wij naar boven. We zien jullie morgen ochtend." zegt Britt en trekt me mee.
"Tot morgen." zeg ik en zwaai naar de jongens. Eenmaal boven ploffen Britt en ik lachend op het bed. Ik pak mijn telefoon en app Matthy: 'Ze zijn echt niet blij met me eh?' 'Haha, nee echt niet nee, ja Milo en Raoul vinden het wel grappig maar Koen en Robbie vinden het echt niets' 'Ja Raoul en Milo weten er van natuurlijk ik wil de jongens uitleggen wat er aan de hand is maar ja dan verlies ik' 'Je hebt al verloren' 'Shut up' 'Ik kan je wel een verliesers prijsje geven morgen;)' 'Oh god' zeg ik 'Haha goed tot morgen Tess' zegt ie en dan doe ik whatsapp weg en ga op insta. "Zullen wij dan ook maar een film kijken?" vraagt Britt. "Ja is goed. Laten we dat doen." zeg ik. "Wat willen we kijken?" vraagt ze en staat op en pakt haar laptop.
"Hart Beat." zeg ik. "Oh jaa!" zegt ze, we hebben hem al tyfus vaak gekeken, maar telkens is ie leuk. En Rein? Is zeker niet verkeerd om te zien, beetje jong toen maar maakt niet uit. Ze zet de film aan en we beginnen met kijken, halverwege zetten we hem op pauze en lopen samen snel naar beneden om wat te drinken en eten te pakken. Als we een zak chips en wat te drinken hebben mee gesmokkelt gaan we weer op bed zitten en kijken de film uit. Dan gaat Britt nog wat David Dobrik kijken en ik TikToks, na een hele tijd begin ik moe te worden en ga ik slapen. "Zet jij een wekker?" vraag ik Britt nog voordat ik echt in slaap val. "Is goed." zegt ze.
Ik word wakker van de wekker. Ik kreun en draai me om, zo geen zin om er uit te komen. Ik val weer in slaap, weer gaat de wekker. "Kom op Tess, we gaan snorkelen je bed uit." zegt Britt die me heen en weer schud. "Ik wil niet." zeur ik. "Is goed dan blijf je hier helemaal alleen." zegt ze en stopt gelijk met me schudden en loopt naar de kast. Ik draai me op mijn rug en kijk naar haar. "Oneerlijk." zeg ik. "Wat?" "Dat ik niet mag blijven slapen." "Mag wel, maar dan kan je niet mee snorkelen." zegt ze en haalt haar schouders op. Dan draait ze terug naar de kast en gaat verder met kleding uit zoeken. "Jij bent stom." zeg ik met een klein kind stem. "Weet ik, nou je bed uit anders blijf je echt hier." zegt ze. "Ja mam." zeg ik en duw de deken van me af.
Ik stap uit bed en loop ook naar de kast om mijn outfit voor vandaag uit te zoeken. Ik doe een makkelijke jumpsuit aan, rood met een korte broek en off-shoulder. "Doe jij je bikini gelijk al aan?" vraag ik aan Britt, ze knikt. "Lijkt me wel zo makkelijk." "Dan doe ik dat ook." ik pak dezelfde bikini als ik gister aan had, de zwarte. Ik trek de bikini aan en dan de jumpsuit. "Goed ik ben klaar." zegt Britt die uit de badkamer komt, haar in een knot, wat mascara op. "Is make up slim als we gaan zwemmen?" vraag ik. "Het is waterproof, komt goed." "Als jij het zegt, ik ga je wel uitlachen als je van top tot teen onder de mascara zit." informeer ik haar. "Moet je lekker doen." zegt ze.
Ik loop de badkamer in om mijn haar te borstelen en tanden te poetsen. Ik doe deo op en dan loop ik terug de kamer in, ik pak mijn airpods, telefoon en een tasje zodat ik dat allemaal daar in kan doen, ik heb geen facking zakken in deze jumpsuit. Ik stop het in het tasje en loop dan achter Britt aan naar beneden. "Kijk de dametjes zijn er ook klaar voor." zegt Milo die de camera op ons richt als we naar de woonkamer lopen, alsof er niets gebeurt is gister. "We zouden toch pas om kwart over 8 weg? Het is 8 uur." zegt Britt. "Wat? Is het pas facking 8 uur?" zeg ik verbaast, waardoor Milo en Britt lachen. "Waar is de rest?" vraag ik als ik zie dat alleen Milo, Britt en ik in de woonkamer staan.
JE LEEST
Stapelgek op Matthy
FanfictionTessa een 22 jarige meid, woont met haar beste vriendin Britt in een appartement vlakbij Rotterdam. Britt gaat vaak uit en heeft eindelijk Tessa mee gekregen. Tessa drinkt niet dus vond er nooit wat aan om uit te gaan. Maar deze avond levert toch wa...