Deel 11⚡️🤍

5.8K 84 6
                                    

Na het douchen bedenk ik dat ik helemaal geen schoon ondergoed heb, of kleding die ik makkelijk aan kan. "Shit shit shit." fluister ik in de spiegel. Mijn haar is wel goed gelukt, maar voor de rest is dit een kut situatie. Wat moet ik nou? Ik snap Britt: 'Hey, ik heb geen extra kleding of iets wat ik nu aan kan. Help.' ik hoor Britt lachen in de woonkamer. Ze heeft ook mijn snap geopent. Dus ze lacht me uit, nice.

~klop~
"Ik ben het." hoor ik Britt zeggen, ik houd de handdoek nog eens goed om me heen. Ik loop naar de deur en draai hem van het slot en doe hem een stukje open zodat Britt er door heen kan. Dan doe ik hem snel weer dicht. "Je bent echt fucked inderdaad. Maar je kan toch wel nog even je bh en slipje aan? Dan doe je gewoon thuis schone aan, dat is niet een probleem. Maar om nu nog je spijkerbroek aan te doen is inderdaad geen optie." "Nee klopt. Wat nu?" 

"Ik kan Matthy even vragen of hij iets heeft wat je aan kan?" "Vraag het dan op zijn minst niet alleen aan Matthy, vraag het even in het algemeen." zeg ik. "Fine, ik ben zo terug. Doe jij alvast je ondergoed aan." "Thanks." zeg ik en ze verlaat de badkamer weer. Ik doe hem snel weer op slot. Ik trek de handdoek af en doe mijn slip en bh weer aan. "Tessa? Ik pak even een t-shirt en een joggingsbroek voor je. Dan leg ik het hier voor de deur voor je neer." hoor ik Matthy zeggen van de andere kant van de deur.

"Top dank je." zeg ik. Ik heb ook geen facking borstel, verdomme. Gelukkig heb ik wel een elastiekje dus kan mijn haar in een knot doen. "Het ligt hier bij de deur voor je." hoor ik Matthy weer zeggen en dan hoor ik hem weer terug lopen naar de woonkamer. Als ik zeker weet dat hij weg ik haal ik de deur van het slot en pak snel het stapeltje kleren. Dan snel de deur weer dicht. Ik doe het t-shirt aan en dan de trainingsbroek. Het is een Nike broek met roze strepen en een logo wat me wel een soort van bekent voor komt, maar weet even niet waarvan.

Ik doe mij haar in een knot en check nog even snel mezelf in de spiegel, en of ik niets heb laten liggen en loop dan terug naar de woonkamer. "Hey wat een goeie broek heb je aan." zegt Robbie. "Ja zeker." zegt Raoul. "Sure als jullie het zeggen." "Je weet niet wat het is of wel?" vraagt Milo. Ik schud mijn hoofd. "Should I?" "Het is onze merch." "Oh echt? Daarom herkende ik het logo." zeg ik snel. "Dus je hebt ons opgezocht na vorig weekend?" zegt Milo met een smirk. Ik rol mijn ogen. "Well, ja dat hebben we." zeg ik. "Hey maar, we hadden het er net over met Britt, gaan jullie vrijdag mee uit?" "Ja ja ja ja." zegt Britt en ze veert op en neer op een van de stoelen als een klein kind.

"Als ik nu nee zeg praat ze de rest van het jaar niet meer met me, dus ik ben bang dat ik wel moet." zeg ik. "YES!" roept Britt met haar handen in de lucht alsof ze net de hoofdprijs van de staatsloterij heeft gewonnen. Ik rol mijn ogen, aan geschoten Britt is altijd heel kinds. Word nog een leuke rit terug naar huis. "Gezellig, we appen nog wel hoe en wat." zegt Raoul. "En hoe wil je dat doen? Je hebt onze nummers niet." zeg ik. "Uh, die van mij wel." zegt Britt. "En die van jou krijgen we nog wel. Gaan jullie nu maar naar huis, het is al laat en je hebt morgen je diploma uitreiking." zegt Raoul.

"Papa heeft gelijk." zegt Matthy. "Papa?" ik kijk van Matthy naar Raoul met een vragende blik. Alle jongens beginnen te lachen. "Ja Raoul is de papa van het huis." legt Milo uit. "Juist, maar je hebt inderdaad gelijk. En Britt heeft genoeg biertjes op dus het is inderdaad tijd om naar huis te gaan. Kom Britt we gaan." zeg ik en probeer haar van de stoel te trekken. Ze zit er met een pruillip. "Ik wil nog niet." zegt ze als een klein kind dat op het punt staat uit te bartsen in tranen.

Matthy komt naar ons toe lopen en helpt me met haar van de stoel trekken. "Pak jij jullie spullen maar ik breng haar wel naar de auto." "Is goed." lach ik en pak de tas, mijn oplader en de auto sleutels. "Nou jongens, het was weer gezellig, en uh tot vrijdag denk ik dus." "Tot vrijdag!" zeggen ze allemaal in koor en ik loop naar de auto. "Dank je Matthy, voor ja alles. En je moet even een tikkie sturen voor de haarverf." "Is goed, doe ik van het weekend oke?" zegt ie. "Oke, nou uh tot vrijdag." zeg ik en loop naar de bestuurderskant. "Succes morgen en tot vrijdag." zegt ie en loopt terug naar de voordeur. 

"Hij is zo leuk." zegt Britt. "Hij is aardig ja." zeg ik en rijd de auto recht. Ik zwaai nog een keer naar Matthy en rijd de oprit af. Britt valt al snel in slaap, ik had niet door dat ze zoveel gedronken had maar goed. Dat zien we zo wel weer. Nu snel naar huis en zelf gaan slapen. Morgen optijd op school zijn. Wel zin in. Dan is het echt vakantie vieren. En met de jongens uit. Milo zei volgens mij ook met de vriendinnen van Raoul, Robbie en Koen. Dus dat moet ook wel leuk zijn.

Ik rijd de parkeer plaats op en zie Matthy's auto staan, het schuld gevoel kruipt weer mijn buik in. "Britt, we zijn thuis." zeg ik en schud haar wakker. "Hm?" zegt ze en doet langzaam haar ogen open. "Kom, naar binnen dan kan je verder slapen." "Hmm." zegt ze nog eens en doet de deur open. Ik doe ook mijn deur open en pak de tas en mijn nieuwe telefoon. Echt super lief dat Matthy hem voor me gekocht heeft.

Ik help Britt naar de deur en trek hem voor d'r open. We lopen naar de lift. Ik druk op onze vloer en wacht tot de lift dicht gaat. "Ik ben het eens met die gast van de Apple Store." zegt Britt uit het niets. "Wat? Waar heb je het over?" "Dat jij en Matthy er goed uit zien samen." ik bloos. Matthy is veelste knap voor mij. Nooit zou hij iets met mij willen. Kijk ik vind mezelf niet lelijk, maar hij kan beter krijgen. "Niet liegen." zeg ik en loop de lift uit, als ik om de hoek loop zie ik Bram bij onze deur staan.

"Fuck." "Wat?" "Bram." zeg ik en Britt is gelijk wakker. "Wat doet hij hier?" "Geen id-" "Hey Britt, hey schat." zegt ie en kijkt op van zijn telefoon. "Verdomme." zeg ik en loop langzaam naar hem toe. "Wat ga je doen?" "Ik moet toch op de een of andere manier mijn huis binnen?" "Van wie zijn die kleren?" "Van haar vriend." zegt Britt voordat ik iets kan zeggen. Ik draai me om en staar haar met grote ogen aan, aan haar reactie te zien doet Bram het zelfde.

Snel draai ik me terug naar Bram en zie dat inderdaad hij dezelfde reactie heeft. "Je vriend? Ga je vreemd?" is het eerste wat hij zegt. "Oh mijn god, Bram, we hebben niets." zeg ik, helemaal klaar met deze gozer. "H-hoe bedoel je?" zegt hij en zijn ogen beginnen waterig te worden. "Ze bedoelt het zoals ze het zegt. Take a hint, ze wil je niet." zegt Britt en stampt naar hem toe. Wat gaat ze doen? "W-waarom niet?" zijn lip begint te trillen. Oh god.

"Sorry Bram, maar ze heeft gelijk." zeg ik en Britt pakt de sleutel uit mijn hand, wetende dat ze niet bij dit gesprek moet zijn. Ik wacht tot ze naar binnen is voordat ik verder praat. "Maar ik zie het gewoon niet zitten, ik vind je heel aardig ma-" "Dat is toch genoeg? Niemand wil met me, ik dacht eindelijk heb ik iemand maar nee jij ook al niet." en de tranen lopen over zijn wangen. "Bram luister. Je bent aardig, maar ik ben niet de meid voor je, er komt echt wel iemand die je waardeerd voor wie je bent. Maar ik ben dat niet." zeg ik duidelijk, hopelijk is het dan eindelijk klaar met hem.

"Wat kan ik doen om het wel oke te maken?" "Weg gaan en nooit terug komen." zegt Britt door de deur. Ik houd mijn hand voor mijn mond om niet te laten merken dat ik lach. "Is dat echt wat je wil?" "Ja." reageert Britt. "Ik had het niet tegen jou." "I know." "Maar ja Bram, dat is wat ik wil. Je bent gewoon niet de jongen voor me. Het spijt me." Hij knikt en loopt al snikkend langs me. Ik draai me om om te kijken of hij wel echt weg gaat nu. Als ik zie dat hij de lift in stapt en de lift dicht gaat loop ik naar binnen.

"Eindelijk. Hoe lang speelt het nou tussen jullie?" "Speelde." verbeter ik haar "En een maand of 3? Ik weet het niet maar laten we het achter ons laten." Britt knikt en loopt naar haar kamer. "Ik ga slapen tot morgen." "Wacht had je nou vrij morgen? Ik weet dat je moest werken." zeg ik "Ja, ik moest werken inderdaad, maar heb vrij kunnen krijgen. Sorry dat ik loog maar wou je geen extra stress geven." zegt ze. "Geeft niet, ik ben blij dat je mee gaat. Tot morgen." zeg ik en ze trekt haar deur dicht. 

Ik loop naar de badkamer om mijn haar te kammen en het in een vlecht te doen. De verf is toch echt weer goed gelukt. Het is echt facking nice. Ik poets nog even snel mijn tanden en ga nog eventjes lekker YouTube kijken. Of ja Matthy kijken. Ik kijk een paar van de GTA filmpjes. Daar kan ik zo hard om lachen. ~ping~ ik pak mijn telefoon en kijk wie me heeft gebericht. 

Matthy: 'Hey.' 'Heyy.' zeg ik terug. 'Ligt Britt in bed?' 'Haha ja, ze sliep al in de auto. Maar heb d'r lang genoeg wakker kunnen houden dat ze zelf naar bed kon.' 'Gelukkig.' 'Ja.' 'Ik vind je rode haar je echt goed staan trouwens.' Ik voel mijn wangen weer rood worden. 'Dank je, jou blonde haar staat je ook wel oke.' zeg ik als grap. 'Hahaha, dat vind ik nou lief van je.' 'Dat ben ik toch ook, dat weet je.' 'Dat is zeker waar ;)' 'Hey maar, staat je deal nog? Dat je vrijdag niet zal drinken?' 'Ja die staat zeker nog.' 'Mooi.' 

'Maar ik ga slapen.' 'Oh ja is goed.' 'Succes morgen. Veel plezier ook.' 'Dank je! Komt vast wel goed.' 'Goed slaap lekker en tot vrijdag.' 'Slaap lekker.' zeg ik en doe mijn telefoon weer uit. Ik kijk nog 1 video, een 'Try Not To Laugh' van Matthy en Koen en daarna ga ik naar bed. Morgen word een drukke en lange dag. 

Stapelgek op MatthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu