Ik parkeer de auto in de garage en we lopen naar de eerste en beste winkel die we vinden met mooie jurken in de etalage. "Goede middag, kan ik jullie misschien ergens mee helpen?" vraagt de vrouw die achter de kassa staat direct naast de ingang. "Ik ben op zoek naar een mooie jurk voor de bruiloft van mijn zus." zeg ik. "Heeft u al iets in gedachten?" vraagt ze. "Nog niet echt, wel een lange want het is volgende week dus zal het niet heel warm zijn." zeg ik, waardoor de vrouw een beetje lijkt te schrikken. "Volgende week?" "Ja de bruiloft is gister verplaatst naar volgende week." zeg ik.
"I see." zegt de vrouw en begint te lopen naar de hoge rekken met lange jurken. Lieke en ik volgen haar maar. "Een bepaalde kleur?" vraagt de vrouw. Ik kijk Lieke aan. "Nee niet echt." zeg ik. De vrouw knikt en loopt langs de jurken, ze trekt er een paar van het rek. "Probeer eerst deze maar." zegt ze en geeft me de drie jurken. Ik knik en loop naar de kleedkamers. Ik trek mijn kleding uit en pak de gele jurk. Ik ben niet zo van het geel maar dat geeft niet we proberen het alsnog. Ik trek de jurk aan en stap naar buiten.
"Wat vinden we er van?" vraag ik als zowel Lieke als de vrouw me aan kijken. "Het is een mooie jurk." begint Lieke, ik kan zien dat ze hem niet leuk vind bij mij. "Een zeer mooie jurk maar ik weet niet of ik de kleur bij jou wat vind." zegt de vrouw waardoor Lieke knikt. Ik knik ook en stap de kleedkamer weer in. Ik pak de grijzige kleurige jurk en trek de gele uit en de grijzige aan. Dan stap ik weer naar buiten en ze kijken me allebei weer een beetje onzeker aan.
"Again het is een mooie jurk, maar ik weet het niet." zegt Lieke weer als eerst. "Ben ik het mee eens, ik vind het ook niet echt een jurk voor mij." zeg ik. "Dan zijn we daar over uit. Moet ik nog even op zoek naar nieuwe?" "Ik heb hier nog 1 jurk hangen ik probeer die eerst wel." zeg ik en de vrouw knikt. Ik stap de kamer weer in en trek de grijze jurk uit. Ik heb nog een roze/rode jurk hangen. Die ziet er zo mooi uit. Ik trek de grijze uit en trek de rozige aan.
JE LEEST
Stapelgek op Matthy
FanfictionTessa een 22 jarige meid, woont met haar beste vriendin Britt in een appartement vlakbij Rotterdam. Britt gaat vaak uit en heeft eindelijk Tessa mee gekregen. Tessa drinkt niet dus vond er nooit wat aan om uit te gaan. Maar deze avond levert toch wa...