Als ik net slaap gaat mijn telefoon. Ik zucht en wil grijpen naar mijn telefoon maar voel dat Matthy over me heen hangt om hem te pakken. "Wat? We proberen te slapen." zegt ie. Ik kijk hem aan. "Wie is het?" fluister ik. "Die bitch van een Britt." zegt ie en geeft 'geïrriteert' mijn telefoon aan me. "Goede morgen, vind je het nodig om ons wakker te maken?" zeg ik. "Ja, voor dit nieuws wel ja." zegt ze. Right de date met Milo. Zou ie d'r gevraagd hebben? "Hallo Tess." breekt Britt haar stem me uit mijn gedachten. "Sorry lost in thoughts. Whats up." zeg ik, Matthy tikt me aan, ik kijk naar hem. Hij gebaart, wat lijkt op, dat hij ook mee wilt luisteren. Dus ik haal mijn telefoon van mijn oor en druk op het luidspreker icoontje."Nou vertel, we zitten er klaar voor." zeg ik. "We? Moet Matthy serieus mee luisteren."
"Ja kom op zeg, ik wil het ook weten." zegt ie en leunt tegen me aan met zijn hoofd op mijn schouder. Ook leuk dat het een keer andersom is. "Goed, ik ben officieel niet meer single." zegt ze dan behoorlijk enthausiast. "Oh mijn god! Eindelijk." zeg ik. "Dat heeft even geduurt." zegt Matthy. "Moet jij zeggen." spot Britt waardoor ik moet lachen. "Niet lachen wicht." zegt ie. "Toch wel." lach ik en geef hem een kus op zijn hoofd. "Goed maar hoe ging het? Hoe vroeg ie het?" "Nou ja uhm, ik heb hem gevra-" begint ze maar ik kap haar af: "Wat?! Oh mijn facking god, how'd that happen?" "Oke goed luister, we gingen lekker eten daarna zijn we naar het park gegaan en daar wat rond gelopen. Toen zijn we op een bank je gaan zitten en hebben gepraat enzo." "Ja blah blah, ik wil slapen door naar de good part." kapt Matthy haar af.
Waardoor ik kapot hard moet lachen. "Schat shut up, laat de girl uitpraten." zeg ik. "Hij heeft gelijk though." fluister ik er achter aan, waardoor zowel Matthy als Britt moet lachen. "Goed the good part, zoals Matthy dat zo mooi zei. We zaten op dat bankje, ik voelde aan hem dat ie wat nerveus was. Dus ik had al een vermoede dat ie het wilde vragen dus ik dacht, fack it, we leven in 2021 ik hoef niet te wachten tot de guy mij vraagt om zijn vriendin te zijn. Dus ik pak zijn hand en kijk hem aan, en zeg: 'Milo, ik weet dat we elkaar facking leuk vinden, dus ik wil eigenlijk vragen: wil je mijn vriend zijn?' waarop hij reageert met grote ogen en niet goed wetende wat ie moet zeggen, waardoor ik moet lachen en zoen hem. Hij zoent me terug en kijkt me dan aan en zegt: 'Ik wilde je het vragen, maar dit is ook goed. Ja Britt ik wil je vriend zin.' En ja dat is het mooie verhaal over hoe ik Milo heb gevraagd." zegt ze.
Matthy en ik zijn allebei even stil, het is echt zo cute. "Mijn god Britt, gefeliciteerd." zegt Britt sarcastisch. "Ja sorry, ik moest het even processen." zeg ik. "Gefeliciteerd schatt!" zeg ik "Dank je dank je, wat leuk dat het zo uit jezelf komt."zegt ze met een lach. "Oh shut up, ik vind het facking leuk voor je! OH mijn god, kunnen we dubbel daten!" "Schatje, het is niet zo dat Koen, Raoul en Robbie ook een vriendin hebben ofzo." zegt Matthy dan. "Dat is waar ook oops, haha, kunnen we met z'n alle op date, groep date." lach ik. "Klinkt als een leuk idee, maar goed jullie kindjes willen slapen. Ik wilde het even kwijt, ik zie jou morgen Tess en slaap lekker." zegt Britt. "Jaa is goed slaap lekker, tot morgen." zeg ik. "Slaap lekker." zegt Matthy en drukt snel op ophangen. Ik kijk hem aan. "Ja sorry ik wil slapen." zegt ie, ik lach maar leg mijn telefoon weg en ga weer liggen.
Als we al weer slapen gaat mijn telefoon weer. Ik zucht, alweer, en grijp naar mijn telefoon. 'Milomaister' zegt de caller ID. Ik neem op. "Wat? We sliepen net." zeg ik. "Wie is het nu weer." zucht Matthy. "Je vriend." zeg ik. "Donder op Milo." zegt ie tegen mijn telefoon. "Sorry hoor ik wilde alleen even vertellen dat ik Britt eindelijk gevraagd heb." zegt ie. "Pff lieg niet." zeg ik. "Wat bedoel je? Ze is mijn vriendin." klinkt ie heel blij. "Lieve lieve lieve Milo, je vriendin heeft ons net al gebeld en vertelt hoe zij jou heeft gevraagd. Leuk geprobeerd." zeg ik. "Kutzooi." zegt ie waardoor ik moet lachen. "Maar hey, je bent wel haar vriend nu." zeg ik om hem op te vrolijken. "Ja ja leuk man." zegt ie. "Nu moet ik de rest van mijn leven aanhoren hoe zij mij gevraagd heeft." zegt ie. "Rest van je leven huh?" zeg ik. "Ja je snapt het." zegt ie. "Maar schat dat geeft niet, het is alsnog leuk, ik vind het stoer dat ze jou gevraagd heeft." "Ja ik ook maar toch weet je."
JE LEEST
Stapelgek op Matthy
FanficTessa een 22 jarige meid, woont met haar beste vriendin Britt in een appartement vlakbij Rotterdam. Britt gaat vaak uit en heeft eindelijk Tessa mee gekregen. Tessa drinkt niet dus vond er nooit wat aan om uit te gaan. Maar deze avond levert toch wa...