"Yura ? Kau okay tak ?" Benda pertama yang aku nampak adalah siling putih dan benda pertama yang aku dengar adalah suara Yoonbin.
Aku terus peluk Yoonbin. Masih takut dengan penampakan dekat cafè tadi. Maybe tadi lah kot.
"Aku takut Ben.. aku takut." Yoonbin mengusap belakang aku.
"Syukur kau dah sedar. Kau tahu tak kau pengsan nak dekat 1 minggu. Tak pernah - pernah kau pengsan lama macam ni. Selalunya 2 jam."
Aku melepaskan pelukan di antara kami. Aku memandangnya tak percaya. Wah, penangan hantu tu memang saja nak aku mampus awal.
"Doktor cakap mungkin kau terlampau terkejut sangat so sebab tu kau pengsan sampai ambil masa 1 minggu."
Aku menggeleng. Tak logik tapi kita sebagai pesak- tapi aku polis lah nyah. Aku memang kena siasat. Kot - kot ada isu orang dengki or something else ?
"Budak - budak tu macam mana dekat cafè ?" Yoonbin mengeluh. Dah kenapa pulak ?
"Sejak kejadian ada seorang pelanggan ni nampak ada bayangan tengah perhati dia makan, kedai tu terpaksa tutup buat sementara."
"Tapi yang aku pelik sekarang ni, budak - budak tu cakap diorang bukak kedai tu tapi takde siapa datang sana. Aku tak pasti nak percaya pihak mana. "
Aku cuma mengangguk. Memang ada something tak kena dengan cafè tu.
"Kita siasat cafè tu nak tak ?" Aku memandang Yoonbin sambil menghadiahkan puppy eyes.
Dia menggulingkan biji matanya.
"Small matters jelah. Tak payah siasat bagai. Berlambak lagi kes lain kita kena selesai masalahnya,ada hati nak siasat."
"ALAA BENN , KAU CAKAP KAU NAK IKUT JE APA YANG AKU NAK BUAT ! BOLEH LAA !! " aku menggoncangkan lengannya.
"Eh hanat kau dah kenapa jadi budak - budak ni ? Nak aku buang kau dalam tong sampah ke ? "
Aku tersenyum mengejek.
"Time kita darjah 3,aku yang kutip kau. Ada hati nak buang aku. "
"Yelah Yura oi, perempuan semua betul aku je yang salah." Aku tersenyum kemenangan. The power of woman.
Setelah sehari berehat dirumah,aku dengan Yoonbin tiba di hadapan cafè yang sudah menjadi kegemaran aku.
"Aku dah agak , cafè ni memang ada sesuatu . kau tengok jelah macam - macam benda pelik,pelanggan nampak."
Tiba - tiba aku terdengar seorang makcik sedang membawang. Fuh, panas hati aku siak.
"Eh adik ! Jangan masuk cafè tu. Berhantu, nanti adik nampak benda buk- ah maafkan ahjumma ya. "
Makcik itu berlari ke tempat lain, sebab apa ? Sebab aku tunjuk id card yang tertera id polis milik aku.
Yoonbin yang berada dibelakang hanya menepuk tangan tanda bangga dengan kawan sendiri.
This is meh, Na Yura. Kami masuk kedalam cafè tersebut dan yeah dapat sambutan meriah dari jejaka - jejaka idaman aku serta Yoonbin. Eh tak - tak Yoonbin mengaku dia tak gay.
"Aku harap mental kau aman, Yura. Aku dah nampak. Banyak pulak tu." Bisik Yoonbin.
Betul lah apa yang dia cakap tu. Bukan setakat jejaka - jejaka tu tengok kami tapi benda tu pun tengah tengok kami, banyak pulak tu.
Tak boleh kira pakai jari dia kena kira dengan kalkulator saintifik.
Kami pun duduk berdekatan dengan tempat jejaka - jejaka itu bekerja. Takut nyah, benda tu judge kami macam kami ni retis under YGe.
TBC
YOU ARE READING
✷ coffe𝙚 princ𝗲 メ̼ (𝗧𝗥𝗦𝗥)
Fanfiction❛꒰ 𝗖𝗢𝗠𝗣𝗟𝗘𝗧𝗘𝗗 "٫🌷࿓᪶ ┆ 彡 Sifat dengki yang terlampau sehingga diri sendiri merana akibat taksub akan menjatuhkan maruah rakan baik sendiri. ╰─➤ start : 24O721 | end : 191221 ﹆ ©han storyline | art by : graphic ezls