🧺ᨌ Tak sangka, perkara yang sama berulang. adakah ini petanda aku sedang berada didalam dilema 𝗗𝗘𝗝𝗔𝗩𝗨 ?
NA YURA POV
"Noona simpanlah sebagai kenangan."
"ANDWAE !!" aku terbangun dari tidur dan nafas dengan tercungap - cungap. peluh didahi aku lap.
"Huh, T-treasure ?" Aku menggeleng kepala lalu menilik jam yang berada di dinding.
"Masih awal untuk aku mencari kerja." Aku mencapai telefon dan mendail nombor Yoonbin.
"Hello, Yoonbin kau dekat mana ?"
"Aku dekat rumah lah."
"Teman aku cari kerja boleh ?"
"Boleh je. Bila kau dah dapat kerja, belanja aku Mekdi eh ?"
"Ceh, yelah - yelah."
Tit !
Aku meletak kembali telefon diatas meja dan berjalan menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.
END POV
"Siyes lah Yura ? Dah 10 kali tau kita pusing Seoul ni. Kau dah gila ?" Yura terkekeh kecil melihat wajah Yoonbin yang bermasam muka.
"Maksudnya kau taknak lah McD ?" Yoonbin menjeling Yura.
"Kerja ugut orang je kau ni." Yoonbin mengeluh lalu membetulkan kedudukannya dengan menegakkan badan.
Tangan di letak diatas stereng kereta dan memikirkan sesuatu.
"Aku ada cadangan." Yoonbin bersuara setelah 5 saat berdiam diri. Yura mengangkat keningnya.
"Apa cadangan kau ?" Yura memandang Yoonbin yang tersenyum seperti orang angau.
"Kau bukak cafè sendiri. How ?" Yoonbin memandang Yura sambil menjongketkan keningnya.
"Haha, so funny !" Yura menunjal kepala Yoonbin dan melepaskan keluhan geram. Tidak lupa jugak tangan disilangkan.
"Takpe weh aku boleh je bayar semua keperluan untuk cafè kau. Full stop !"
"Oh ya, bagitahu aku dekat bangunan mana kau nak bukak cafè tu."
Yoonbin menghulurkan beberapa keping wang kepada Yura.
"Kau ambil duit ni untuk kau beli bahan buat kopi. Nanti aku cuba bertolak ansur dengan hyung aku untuk beli barangan cafè tu. Jangan risau okay. Anything for you babe."
Yura tersenyum nipis. Betapa indahnya takdir apabila dia bertemu dengan lelaki yang teramat baik baginya. Di zaman ini, sukar untuk mencari lelaki berpersonaliti seperti dia.
Bahkan wajah sesuci malaikat tetapi personalitinya seperti iblis. Tidak berguna juga.
"Gomawo Yoonbin-ah ! Nanti aku bayar balik eh ?" Yoonbin memegang bahu aku sambil tersenyum.
"Takpe. Aku ikhlas." Lalu dia memecut kereta pulang ke rumah.
Yura melabuhkan punggungnya di atas sofa. Dia mengeluh seketika. Perasaan bersalah mula terbit dihati tatkala dia merasa bahawa dia menggunakan kawan baiknya hanya untuk business nya sendiri.
Yura termenung seketika lalu sebuah memori terngiang - ngiang di fikirannya.
"ASAHI HYUNG ! KAU NI JANGAN LAH CURI TULANG ! HYUNSUK HYUNG TENGOK ASAHI NI ! DIA USHA NOONA DEKAT SANA TU !"
" Hi noona cantik ! Nama saya Yoshi."
"Jangan temberang, kek tu aku dengan Yedam yang buat eh. Kau tu goyang kaki main fon je kerja."
"Hah ? Asahi ? Hyunsuk ? Yoshi ? Yedam ? Siapa diorang ?" Soal Yura kebingungan.
Dia kembali termenung dan tiba - tiba dia mendapat sebuah panggilan dari Yoonbin.
"Yura,aku dah jumpa bangunan cafè yang memang sesuai untuk kau."
"Wah, terima kasih Ben. Kau memang lelaki paling baik pernah aku jumpa tahu tak ?"
"Sebab aku tahulah, aku baik. Jangan lupa, orang baik mesti hensem lelagi aku. Oh ya, kau nak letak nama cafè tu apa eh ?"
"The fish kau ni— perahsantan betul lah."
" Selamat datang ke cafè Coffee Prince."
"Hah ? Coffee Prince ?"
"Apa ? Coffee Prince ? Tapi kau perempuan. Semestinya princess."
"Dah jangan banyak soal. Esok aku beri keterangan untuk kau. Bye !"
" Tit !"
"Haih, asyik fikirkan benda tu je. Better aku mandi dan tenangkan diri."
Yura bangkit dari sofa dan menuju ke biliknya.
TBC
YOU ARE READING
✷ coffe𝙚 princ𝗲 メ̼ (𝗧𝗥𝗦𝗥)
Fanfiction❛꒰ 𝗖𝗢𝗠𝗣𝗟𝗘𝗧𝗘𝗗 "٫🌷࿓᪶ ┆ 彡 Sifat dengki yang terlampau sehingga diri sendiri merana akibat taksub akan menjatuhkan maruah rakan baik sendiri. ╰─➤ start : 24O721 | end : 191221 ﹆ ©han storyline | art by : graphic ezls