⸼ ᨓ 14

167 59 61
                                    

"Hish, macam mana kamu semua boleh terlepas !!" Marah Yang Hyunsuk, pegawai atasan kami

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hish, macam mana kamu semua boleh terlepas !!" Marah Yang Hyunsuk, pegawai atasan kami.

"Maafkan kami, penjenayah tu telah mengaburi mata kami." Aku tertunduk dari memandang wajah beliau yang sedang memandang aku tajam.

"Na Yura, saya nak awak seorang sahaja selesai kan kes ni. Sebab awakkan terkenal dalam kalangan penjenayah. Awak dapat selesaikan kes ni, jangan risau awak akan gantikan tempat saya."

Ujarnya. Aku yang sedang menunduk memandangnya tidak percaya.

"Saya tak harapkan apa - apa balasan tuan." Pegawai Yang Hyunsuk tersenyum lalu memegang bahu aku.

"Awak dah lama berkhidmat, saya pun dah tua. Mata pun rabun nak tengok semua fail siasatan."

Lalu beliau keluar dari ruangan mesyuarat. Aku hanya dapat mengeluh.

Pagi tadi aku dapat berita bahawa Yoshi, Mashiho, Asahi dan Haruto mati ditembak.

Aku kesiankan yang lain. Diorang mesti dah takde siapa untuk diharap tetapi cuma Junkyu sahaja. Tapi aku tengok Junkyu macam tak bermaya je.

"Jangan risau, noona akan buat yang terbaik untuk kamu, Hyunsuk." Aku mengusap gambar Hyunsuk yang aku simpan dan membawanya kemana - mana.

" Aku mengusap gambar Hyunsuk yang aku simpan dan membawanya kemana - mana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Noona harap, apa yang noona buat ni kamu boleh terima. Untuk kebaikan kawan - kawan kamu, Choi Hyunsuk."

Aku menyeka air mata yang mengalir. Lalu segera aku keluar dari ruangan mesyuarat untuk menyambung siasatan ke atas kes pembunuhan semalam.

▬▬▬▬▬▬

JUNGHWAN,JEONGWOO SITUATION

Harini anak - anak yang dilahirkan di Iksan akan pulang ke kampung halaman bagi menenangkan fikiran mereka akibat hyung kesayangan mereka tiada di sisi.

Mereka masuk kedalam sebuah teksi yang perjalanan mereka ke Iksan.

Semasa dalam perjalanan, sebuah bola bergolek membuatkan pemandu tersebut hilang kawalan.

Tetapi di sudut lain, pemandu teksi tersebut hanya sengaja memandu secara hilang kawalan kerana ?

"Ahjussi !! Saya takut !" Jerit Jeongwoo lalu dia mengenggam tangan Junghwan yang sedang menangis ketakutan.

"Jangan risau ! Ergh, ahjussi boleh." Lalu pemandu tersebut memusingkan stereng kereta lalu menekan minyak untuk mengundur kebelakang.

Dia me reverse kereta dan melanggar pohon besar. Ya, rancangannya adalah untuk membunuh Junghwan dan Jeongwoo menggunakan cara ini.

Dia keluar dari kereta dan mengheret mayat Junghwan dan Jeongwoo yang sudah tidak bernyawa kedalam sebuah kereta yang dia gunakan untuk mengangkut mayat Yoshi, Mashiho, Asahi dan Haruto.

Kemudian dia mendail nombor Jihoon.

"Your favourite maknae, died."

"Lee Byounggon. Kau tak layak duduk Korea. Sepatutnya kau layak duduk di Amerika dan menjadi pembunuh paling berpengaruh ! Kau memang kawan terbaik."

"No problem, selagi kau tak tipu aku. Aku akan percaya."

"Chill dude, past is past."

Tit !

"Sial punya lelaki ! Kau memang saja nak cabar aku tapi tak apa. As long kau bagi aku upah."

Byounggon memandu keretanya ke tempat dimana dia menyimpan mayat   Yoshi, Mashiho, Asahi dan Haruto.

▬▬▬▬▬▬

FLASHBACK

Lee Byounggon dan Park Jihoon adalah pelajar yang paling terkenal di SOPA dimana mereka menjadi pelajar contoh dengan tatacara mereka yang sopan.

Mereka berdua ialah kawan baik sejak kecil.

Semenjak Kim Seungheun, sepupu Jihoon muncul. Ikatan persahabatan Jihoon serta Byounggon renggang.

"Ish mana Jihoon ni" rungut Byounggon. Sudah masuk 10 kali dia menelefon Jihoon tetapi panggilannya tidak pernah dijawab.

Membuatkan Byounggon risau. Dia pun terpaksa balik ke rumah akibat dah larut malam.

Mereka janji untuk membuka love padlock di Namsan.

Apabila dia melalui jambatan Sungai Han, dia ternampak Jihoon sedang menembak seorang lelaki sehingga mati.

Atau lebih dikenali sebagai abangnya, Lee Byounghoon.

Segera Byounggon mendapatkan mereka yang berada di tempat kejadian.

"PARK JIHOON ! SAMPAI HATI KAU ! KAU JANJI DENGAN AKU UNTUK TAK BUAT BENDA - BENDA MACAM NI ?"

Jerkah Byounggon sambil menolak Jihoon. Matanya yang berair memandang Kim Seungheun yang sedang tersenyum sinis menikmati drama tidak berbayar dihadapannya.

"Kau ! Kau lah punca kawan baik aku jadi macam ni . Kembalikan dia !!" Byounggon ingin menumbuk Seungheun tetapi Jihoon menolak Byounggon sehingga terjatuh.

"Aku tak ikhlas berkawan dengan kau. Disebabkan abang kau bunuh parents aku. Jadi hutang darah dibayar darah."

Jihoon tersenyum senang melihat Byounggon menangis teresak - esak memandang abangnya yang sudah terkulai tidak bernyawa.

"T-tapi ab-abang aku b-baru keluar. Hiks baru k-keluar penjara semalam ! Siapa hiks nak tanggung hiks aku"

Byounggon memandang Jihoon tajam. Dia bangkit dari duduknya dan merenung tajam anak mata Jihoon.

"Kalau kau datang melutut dekat aku untuk minta maaf , aku akan maafkan tetapi kalau kau ulangi kesalahan kau pada masa hadapan. Aku tak teragak - agak boleh bunuh kau macam mana kau bunuh abang aku."

Byounggon meninggalkan Jihoon dan Seungheun disitu. Jihoon segera melempar pistol tersebut.

"Dahlah Seungheun! Aku dah hilang kawan aku !" Seungheun tertawa.

"Pergi lah melutut dekat dia. Dia dah kata dia akan maafkan kau. Ingat eh, jangan ulangi kesalahan kau lagi ataupun tipu dia. Dia kan budak mentah AHAHA."

Jihoon meninggalkan Seungheun berseorangan.

"Maafkan aku Byounggon. Aku tak berniat untuk bunuh abang kau. Ini semua salah Seungheun. Dia yang hasut aku." Desis hati Jihoon.

TBC

✷ coffe𝙚 princ𝗲 メ̼ (𝗧𝗥𝗦𝗥)                Where stories live. Discover now