"Yaedeula! Jihoonie dolawassda!" Jihoon masuk kedalam rumah dengan senyuman tak lekang dari bibir.
"Kau pergi mana Park Jihoon ? Dua hari tak balik ?" Senyuman yang meniti di bibir Jihoon,pudar apabila dia nampak dibelakang Hyunsuk, ada aku.
"Wait— korang dah pecahkan dara anak orang ke waktu aku takde ni ?" Terbuntang mata aku apabila Jihoon menunding jari ke arah aku.
Dehek nyah mamat ni main pitenah - pitenah orang pulak.
"BBUK !" satu tumbukan dihadiahkan di pipi mulus Park Jihoon. Pelakunya adalah Choi Hyunsuk.
"Kau dah kenapa hyung tiba - tiba tumbuk aku ?" Jihoon meninggikan nada suaranya.
"KENAPA DALAM BILIK KAU ADA BENDA - BENDA SYIRIK ? SEKARANG ZAMAN MODEN, PARK JIHOON ! KAU CUBA NAK JATUHKAN BUSINESS AKU DAN PECAHKAN HUBUNGAN PERSAHABATAN KITA KE ?"
di sudut lain, aku yang memerhati dari tepi petengkaran mereka dapat melihat air mata Hyunsuk mengalir. Manakala Jihoon tanpa reaksi, seakan tidak terkesan dengan Hyunsuk.
Tiba - tiba mata dingin Jihoon memandang aku. Aku menelan air liur. Takut wehh.
Bayangkan mata dia waktu dia tengok sasaeng dekat airport
Hyunsuk mengoncangkan bahu Jihoon menggunakan kedua - dua belah tangannya.
"BAGITAHU AKU PARK JIHOON !! K—KAU MEMANG T—TAK GUNA HIKS" tak cukup dengan itu, Hyunsuk menumbuk dada Jihoon.
Jihoon masih sama dari tadi. Tiada reaksi.
"Hyunsuk hyung, biarkan je Jihoon hyung ni." Tiba - tiba Yedam menyampuk. Aku memandang Yedam. Lalu menggelengkan kepala aku tanda jangan mulakan petengkaran.
"Korang percaya kan perempuan ni dari aku ?" Jihoon menolak Hyunsuk dan berjalan ke arah aku , lalu menampar pipi aku kuat.
"KAU ! KAU PEREMPUAN PALING BAJINGAN PERNAH AKU JUMPA ! KAU YANG NAK PECAH BELAHKAN HUBUNGAN PERSAHABATAN AKU THEN KAU SEBAR FITNAH DEKAT DIORANG KAN ! SEBABTU KAU BOLEH ADA DEKAT SINI !!"
Jihoon menengking aku. Dia ingin menampar aku buat kali kedua tapi dihalang Asahi.
"Dah hyung ! Dia ni perempuan !" Asahi menolak Jihoon menjauhi aku.
"Siapa cakap dia sebarkan fitnah ? Memang patut pun kami hairan kenapa kau selalu kunci pintu. Sebelum kita bukak cafè tu, kau selalu je bagi kami melawat bilik kau."
Junkyu menyampuk. Aku boleh nampak urat di lehernya seperti menahan amarah.
"Kau buat benda tu kan ? JUJUR DENGAN AKU PARK JIHOON ! Yura nampak semua benda dalam bilik rahsia kau."
Junkyu menumbuk pipi Jihoon. Aku segera menahan Junkyu akibat dia hampir menghentakkan pasu kaca di kepala Jihoon.
"YAH GEUMANHAE ! KORANG TAK NAMPAK KE, DONGSAENG KORANG MASIH BAWAH UMUR !! JANGAN SAMPAI NOONA LAPORKAN KEPADA PIHAK ATASAN."
Perbuatan mereka tergendala. Tiba - tiba Jihoon tersenyum mengejek.
"Kau perempuan, jangan guna pangkat kau dalam kes ni. Kau punca pergaduhan ni berlaku !"
"KAU DIAM PARK JIHOON !" Yoshi menyampuk. Aku boleh nampak Junghwan dan Jeongwoo sedang memeluk Mashiho erat.
Mungkin trauma dengan kejadian tadi.
"Rahsia kau dah bocor Park Jihoon. Aku nak kau keluar dari rumah n— jangan Hyunsuk !"
Aku memotong percakapan Hyunsuk.
"Takkan dengan cara ni korang boleh perbaiki hubungan korang ? Tolong jadi matang sikit."
"Fine aku keluar. Aku rimas sebenarnya hidup dengan korang. Korang kena tahu permainan kita baru bermula."
Jihoon mengelap hujung bibirnya yang pecah akibat ditumbuk lalu keluar tanpa seutas benang. Hanya berharap kepada pakaian yang dikenakan sekarang.
"Noona minta ma— tak perlu. Kami yang patut minta maaf. Sekarang ni, kami nak hantar noona balik. Sekali lagi, kami minta maaf sebab libatkan noona."
Ujar Doyoung. Lalu aku bersiap dan berjalan dengan Doyoung menuju ke sebuah teksi yang sedang menunggu di hadapan rumah.
TBC
YOU ARE READING
✷ coffe𝙚 princ𝗲 メ̼ (𝗧𝗥𝗦𝗥)
Fanfiction❛꒰ 𝗖𝗢𝗠𝗣𝗟𝗘𝗧𝗘𝗗 "٫🌷࿓᪶ ┆ 彡 Sifat dengki yang terlampau sehingga diri sendiri merana akibat taksub akan menjatuhkan maruah rakan baik sendiri. ╰─➤ start : 24O721 | end : 191221 ﹆ ©han storyline | art by : graphic ezls