⸼ ᨓ 18

150 56 10
                                    

"J-Junkyu h-hyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"J-Junkyu h-hyung.. Y-yedam h-hyung dah t-takde." Tersedu sedan sambil memeluk Junkyu.

"Haa ? Siapa yang bunuh ? Jihoon ke ?" Bertubi - tubi soalan yang dilontarkan oleh Junkyu sambil menggoncangkan badan Doyoung.

"Tak tahu hyung.. Yura noona masih mencari penjenayah." Junkyu mengeluh.

Junkyu sudah semakin pulih dan mental healthnya semakin stabil.

"Hyung. Kalau Doyoung takde nanti, hyung janji dengan Doyoung hyung boleh berdikari sendiri."

Doyoung mengesat air matanya sambil tersenyum tawar ke arah Junkyu.

Junkyu memandang anak mata Doyoung dengan dalam. Air mata Junkyu mula bertakung.

"Jangan cakap sembarangan Kim Doyoung ! Hyung takut !" Menangis Junkyu dibuatnya.

"Alaa,jangan lah menangis hyung. Dobby gurau je." Junkyu menampar bahu Doyoung membuatkan sang mangsa mengaduh kesakitan.

"Esok hyung dah boleh discharge !" Ujar Junkyu. Doyoung tersenyum memandang Junkyu yang sedang melompat kegirangan di tepi katil.

"Yeayy ! Boleh lah kita spend time masa bersama." Lalu Doyoung mengajak Junkyu untuk makan bersamanya di cafèteria berdekatan dengan hospital.

▬▬▬▬▬▬

DOYOUNG POV

Harini Junkyu hyung dah boleh discharge jadi aku cadang nak bawak dia pergi shopping.

Aku berada di perhentian bas.Semasa aku sedang menunggu bas untuk datang mengambil penumpang.

Tiba - tiba seorang lelaki datang menghampiri aku. Aku memandangnya, mungkin menunggu bas sampai sama seperti aku.

Tetapi tidak sama sekali, dia mengheret aku ke sebuah gudang lama yang berhampiran dengan perhentian bas.

"Ish lepas lah ! Kawan aku baru discharge harini." Kami masuk kedalam gudang tersebut dan tiba - tiba lelaki itu menolak aku ke arah seorang lelaki yang amat dikenali.

"J-Jihoon hyung ?" Aku memandangnya tidak percaya.

"Selamat datang Kim Doyoung. Dalam freezer ni kau boleh nampak mayat kawan - kawan baik kau."

Aku memandang Jihoon hyung yang sedang tersenyum sinis kepada aku.

"Dengar cerita, Junkyu dah sihat ? Hmm nak aku bunuh dia atau kau dulu ?" Aku mendecit lidah.

"Hoi bodoh ! Kau dengar sini, sampai bila - bila Junkyu takkan maafkan kau sebab kau penyebab kawan - kawan dia mati ! Jangan kau ingat, kalau kau bunuh aku sekalipun huh Junkyu akan bebaik dengan kau ? Please, Junkyu dah sedar siapa sebenarnya diri kau Park Jihoon."

Aku tersenyum mengejek apabila riak wajah Jihoon berubah cuak. Dia mencerlung matanya ke arah aku lalu mengeluarkan sepucuk pistol.

Aku terkesima. Takkan dia nak tembak aku betul - betul . Aish shi— mulut kau memang celupar Kim Doyoung.

Aku memejam mata, kalau ini adalah hari terakhir aku bernafas. Junkyu hyung, maafkan Doyoung tak dapat jaga hyung dengan baik.

Jihoon hyung, Doyoung harap hyung takkan buat kerja gila macamni lepas Doyoung dah mati.

"Selamat tinggal Kim Doyoung." Setitis demi setitis air mata aku mengalir.

"Bbang ! Bbang !"

TBC

✷ coffe𝙚 princ𝗲 メ̼ (𝗧𝗥𝗦𝗥)                Where stories live. Discover now