⸼ ᨓ O7

192 72 13
                                    

"Yura, Yoonbin dah ceritakan semua dekat ahjumma

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yura, Yoonbin dah ceritakan semua dekat ahjumma. Marilah, stay dekat rumah ahjumma dalam seminggu dua. Ahjumma risaukan kamu."

Ibu Yoonbin, ahjumma Son memujuk aku buat kali kedua.

"Tapi siapa nak jaga rumah ni ?" Soal aku sambil memandang ahjumma Son dengan pandangan redup.

"Yoonbin dan Sungwoon akan jaga rumah ni." Aku memandang ahjumma Na pelik.

"Abang Yoonbin yang ahjumma ceritakan dekat kamu yang dia sambung belajar luar negara."

Aku hanya mengangguk. Tapi aku masih ragu - ragu. Bukan tak percayakan ahjumma Son tapi.

Firasat hati aku berkata, akan ada benda lebih teruk akan jadi bila diorang akan jaga rumah ni.

"Jangan risaulah Yura. Nanti Yoonbin ajaklah siapa - siapa datang. Diorang berdua tu boleh tahan penakut juga."

Aku menghela nafas lalu memberikan senyuman tanda aku setuju untuk stay dengan ahjumma Son.

"Okaylah kalau macamtu. Kamu pergi kemas barang sementara ahjumma tunggu Yoonbin dengan Sungwoon sampai."

Aku mengangguk lalu beredar masuk ke dalam bilik.

Aku mengangguk lalu beredar masuk ke dalam bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku tiba diperkarangan rumah keluarga Yoonbin. Tiba - tiba seorang pembantu rumah datang menghampiri aku.

Lalu dia menghulurkan tangan kearah aku ? Aku bingung, lalu mengeluarkan beberapa not wang dan beri kepadanya.

Dibelakang aku, aku dengar ahjumma Son tengah tergelak.

"Yura, dia bukan minta duit. Dia minta beg bagasi kamu tu." Aku hanya ketawa kekok sambil mengusap belakang leher.

Yura terlalu inesen

Kemudian, pembantu rumah itu menyerahkan kembali wang aku dan aku memberikan beg bagasi aku.

Kami masuk kerumah dan aku boleh nampak bahawa design rumah ni terlampau moden dan yea berbau orang kaya.

Mana taknya, parents Yoonbin semuanya kerja berpangkat tinggi. Ahjussi Ha bekerja sebagai setiausaha pentadbiran Kota Seoul manakala Ahjumma Son bekerja sebagai doktor.

Memang kaya betul. Kalau parents aku, aku tak pasti masih hidup atau tak.

Diorang bagi aku semasa aku bayi dekat ahjumma Son sebab diorang tak mampu tampung aku, diorang dahulu miskin.

Sebab tu aku rapat dengan Yoonbin, kami ni memang dibesarkan bersama.

Okay stop the drama. Aku duduk di sofa yang berhadapan dengan tv. Aku hanya merenung saluran yang dibuka itu.

Eh, aku lupa nak jenguk budak - budak tu dekat Coffee Prince. Aku mencapai hoodie yang berada di tempat penyangkut.

"Eh kamu nak pergi mana Yura ?" Aku memandang ahjumma Son dengan sengihan.

"Nak pergi cafè yang baru buka seberang balai kami." Ahjumma Son mengangguk lalu aku pun memulakan perjalanan ke sana.

Tiba - tiba aku nampak seorang lelaki yang pernah aku kenal atau lebih tepatnya bekerja di Coffee Prince sedang memerhatikan aku.

Aku nak tegur tetapi tangan aku direntap oleh sebelah pihak yang tak dikenali. Lalu aku dimasukkan kedalam sebuah van hitam.

Tak sempat aku ingin menjerit meminta tolong, dia menekup mulut aku menggunakan kain yang mempunyai ubat tidur.

Membuatkan aku terlelap. Tak aku tipu je aku tahan nafas dan pura - pura pengsan.

Aku polis weh, takkan nak panik bila kena culik. Kita kena acting sikit barulah senang nak buat kerja.

TBC

✷ coffe𝙚 princ𝗲 メ̼ (𝗧𝗥𝗦𝗥)                Where stories live. Discover now