⸼ ᨓ O5

220 70 20
                                    

Harini aku ambil cuti selama 1 minggu akibat demam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Harini aku ambil cuti selama 1 minggu akibat demam. Entah macam mana, suhu badan aku boleh naik secara mendadak.

Sekarang aku duduk dalam rumah dengan ditemani Yoonbin. Jangan fikir bukan - bukan, Yoonbin takde niat jahat kecuali kalau dia nak curi pokok bunga depan rumah aku tu.

Haih. Pelik betul Ben ni.

"Ish pelan - pelan lah suap aku !" Bentak aku membuatkan Yoonbin berhenti menyuap bubur yang dibelinya tadi.

"Jangan jadi budak-budak boleh tak ?" Aku menggulingkan biji mata malas.

"How can I not be childish , kalau bubur yang kau suap tu panas ?" Yoonbin mencedok bubur itu lalu ditiup.

Nampak sangat takde keihklasan dalam diri, dia punya tiup tu sampai bubur terkena kain selimut aku.

Lalu dia suap aku, kasar. Eyy nasib kau hensem Yoonbin, kalau tidak hmm taktau lah nasib kau macam mana.

Selesai sesi makan bubur, Yoonbin memaksa aku untuk makan ubat.

Bukannya aku taknak, perut dah penuh nyah . haih, Ben ni pun satu cuba lah memahami sikit.

"Macam manalah aku nak memahami kau , kalau kau keras kepala ?"

Aku mengedipkan mata. Sejak bila kawan aku boleh baca fikiran orang ?

"Takyah acah comel. Muka kau dahlah buruk." Aku mengetap gigi menahan amarah. Nasib aku demam haih.. mamat ni.

"Weh, aku nak keluar teman eomma aku pergi shopping. Sorry tak dapat temankan kau." Ujarnya sambil mengusap belakang tapak tangan aku.

"It's okay Ben, eomma kau lagi penting. Pergi lah, nanti eomma kau marah pulak. " Dia mengangguk lalu beredar dari rumah aku.

Sekarang aku duduk di ruang tamu, berseorangan. Takde siapa nak teman ke ?

Drrt drrt

Telefon aku berbunyi. Lantas aku mencapai dan menjawab panggilan tersebut.

"Hello ?" Sapa aku ragu - ragu. Tak pernah orang yang tak diketahui call.

"So macam mana dekat rumah ? Seronok tak sakit ?" Aku terpaku. Dah kenapa sia mamat ni.

"Eh awak ni siapa eh ? Macam mana awak tahu saya sakit ?" Aku boleh dengar di hujung talian , lelaki tu sedang ketawa.

"Tch. Kau tak perlu tahu siapa aku. Aku nak pastikan kau, supaya jangan sesekali kau pergi Coffee Prince."

Kemudian talian diputuskan. Aku tergamam. Eh lantak aku lah nak pergi ke tak, duit aku yang bayar makanan tu bukannya aku makan free.

Aku menghempas telefon di atas perut. Kalau aku asyik fikirkan tentang lelaki tu lebih baik aku tidur.

Aku baru je nak lelap, tiba - tiba pintu utama diketuk. Haih, Yoonbin ni tak pernah - pernah nak ketuk pintu rumah aku.

Yang dia tahu serbu je. Aku dah lah tak larat berjalan.

"Masuk jelah Yoonbin oi !" Aku masih dalam keadaan mata terlelap. Kemudian kedengaran pintu dikuak.

"Hah reti pun mas— eh ?" Bila aku jenguk di pintu utama. Takde siapa pun dekat pintu.

Lagi satu, memang pintu tu dibuka. Masalahnya siapa yang bukak pintu ?

Aku lantas bangun dari sofa, walaupun berasa pening. Aku gagahkan diri untuk tutup pintu lalu bergegas naik kedalam bilik aku yang berada tingkat dua dan menguncinya.

Jangan risau, pintu utama aku dah kunci dan Ben ada kunci pendua rumah aku.

Aku cuba melelapkan mata dan akhirnya boleh jugak tidur dengan aman.

TBC

✷ coffe𝙚 princ𝗲 メ̼ (𝗧𝗥𝗦𝗥)                Where stories live. Discover now