4.bölüm

89 6 0
                                    

Konuşmasını bitirdiğinde, Louis güzelce gülümsedi ve tahta masaya döndü.
Kısa bir süre sonra, iyi kurutulmuş çay yapraklarını fildişi bir çay fincanına koydu ve sıcak su döktü.

"Bu nane çayı. Baş ağrısına iyi geldiğini söylüyorlar. Stresliyken şiddetli baş ağrın oluyor Ayla.”
"… Teşekkürler."

Ayla'nın yatağa yaslanmış bedeni yavaşça ayağa kalktı.

Çay fincanını alıp serin ve keskin nane kokusu burnunu tahriş ederken gözleri kendiliğinden kapandı.

Louis'in evinde bir hafta kaldıktan sonra günlük hayatı tekrar eden bir rüya gibiydi.
Sabahları basit bir yemek vardı ve o uyandığında Louis içeri gelir ve ona gün için sıcak bir fincan çay verirdi.
Güneş ışığının altında kanepeye oturdular, kitap okudular ve birlikte lezzetli bir öğle yemeği yediler.
Zamanı gelince tatlı tatlılar ve çay ikram edildi.
Akşam ise o gün okudukları kitap hakkında kısaca konuşma fırsatı buldular.

Doğru... Gerçekten bir rüya gibiydi.

Alışık olduğu günlük rutinin bugün biteceğini düşünerek, yudumladığı çayın içi acıdı.

"Bugün mü? Saraya gitmek..."
"Evet. İyi olacağım. Yine de, uyum sağlama konusunda iyiyim, değil mi? O yüzden fazla endişelenme."
“Ayla…”
“Louis Daniel gibi iyi bir arkadaşım olması iyi bir şey! Teşekkürler. Çok…"

Sesini olabildiğince parlak hale getirmeye çalıştı ama başarısız olmuş gibiydi.

Ayla gözlerini yere dikmiş çay fincanıyla oynuyordu.

Ağır bir sessizlik oldu ve başını kaldırdığında Louis'in onaylamadığını görebiliyordu.
Ayla ona nedenini sorar gibi bakarken, Louis küçük bir iç çekti ve devam etti.

“Ayla, bizim evliliğimiz… Bunu hafife almadım.”
"Biliyorum. Bana yardım etmeye çalışıyorsun çünkü ben eski bir arkadaşım."

Louis, Ayla'nın masum cevabı karşısında başını iki yana salladı.

“Bunca zaman, sadece döneceğin günü bekledim. Her türlü bahaneyle seni görmeye gittiğimde bilemezsin… Nasıl hissettim.”
“…”
“'Fencers'a giden yol düzgün değildi… Ama yine de iyiydi. Buna dayanırsam seni yakından görebileceğimi düşündüm, bu yüzden her şeye katlandım.”
"Oyun oynamayı bırak."
"Seninle arkadaş değilim. Hayır, artık olmayacağım.”

Louis'in kalbini bilmediğini söylemek yalandı.
Bilmiyormuş gibi yapmaya çalıştı, aynı şekilde hissettiğini söylemek istedi.

Ama karşılaştığı gerçek soğuktu. Sanki olacakları tahmin ediyormuş gibi Ayla'nın dudakları sımsıkı kapalıydı. Bunu herkes için yapmalıydı.

"Yani, ne zaman olursa olsun... Fikrini değiştirirsen bana haber ver. Her zaman yanında bekleyeceğim."

***

Louis'i onu saraya götürmekten vazgeçirdi ve aceleyle girişe gitti.

Prosedür basitti, ancak sarayın içi o kadar karmaşıktı ki, kendisine tahsis edilen konaklama yerini bulması oldukça zaman aldı.

Kraliyet Sarayı'nda dört ana saray var ve doğu tarafındaki en büyüğü Kralın ikametgahıydı.
Bunun batısında, Kraliyet ailesinin veliaht prens ve diğer prensler gibi erkek üyelerinin yaşadığı bir saray var.
Kraliçe ve prenseslerin yaşadığı güney sarayı ve diğer ülkelerden seçkin konukların kaldığı kuzey sarayı vardı.

Bunların arasında Ayla'nın yeri, erkek kraliyet üyelerinin yaşadığı batı sarayına en yakındı.

“Burası… Yaşayacağım yer.”

Yaklaşık 26㎡'lik bir odada iki adet eski püskü tek kişilik yatak, küçük bir bireysel çalışma masası ve bir yanına yerleştirilmiş demir bir askı vardı.
İçeride, sanki uzun zamandır insan eli değmemiş gibi her yer toz içindeydi.

“Ah… O zaman biraz temizlik yapalım mı?”

Tıklamak.

Kapının açıldığını duyunca başını çevirdi ve girişte zarafetini bir bakışta hissedebileceğiniz orta yaşlı bir kadın gördü.

“Ayla Serdian Hanım?”
"Evet. Ben Ayla Serdian… Sen kimsin?”
"Sanırım üstlerinizi tanımıyorsunuz bile. Ben baş hizmetçiyim, Rose."
“Ah… Merhaba.”

 His Highness' Secret Accountant [NOVEL ÇEVİRİ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin