14.bölüm

59 4 0
                                    

“Şikayetleriniz varsa bunları yüz yüze mi yoksa arkalarından mı söylüyorsunuz? Bu gerçekten ucuz! Sanırım iyi yemek yiyorsun ve yapacak bir şeyin yok!”

"İyiyim."

“Hayır, bilmedikleri şeylerden bahsediyorlar! kızgın değil misin? Çok kızgınım!”

Neden kızgın değilim? ben de bir insanım

Ne yazık ki, durumumu herkesten daha iyi biliyordum.

Ben sadece zavallı, zayıf bir avım, ısırıp parçalamak iyidir.

Soylular da dahil olmak üzere çoğu insan dedikoduya karşı çok hassastır, ancak gerçeklerle ilgilenmezler.

Asıl amaç, komik dedikoduları paylaşmak ve diğer insanların zayıflıklarını ısırmaktır.

Üstelik Serdian ailesiyle ilgili hikayeler sadece dedikodu değil, gerçeklere dayalı, yargıya inen apaçık olaylardı.

Ayrıca burada sesini yükseltse bile bundan bir fayda sağlayamayacağı anlamına geliyordu.

Ne kadar masum olduğunu söylese de kimse ona inanmazdı.

Ne kadar çaresiz kalırsa Serdian ailesinin o kadar gülünç hale geleceğini bildiğinden, eleştirilerini sessizce kabul etmekten başka çaresi yoktu.

Şu anda yapabileceği tek şey nefes nefese kalan Lily'ye acı acı gülümsemekti.

“Herkesin konuşacak çok şeyi var gibi görünüyor?”

Gürültülü salon, Baş Hizmetçi Rose'un ortaya çıkmasıyla sessizlikle doldu.

Çenesi dik duran Rose'un ayak sesleri ortada durdu.

“İki gün içinde, Majestelerinin dönüşünü kutlamak için bir ziyafet verilecek. Sarayda dünyanın dört bir yanından çok sayıda seçkin konuk olacak, bu yüzden özel dikkat göstermelisiniz.”

Rose'un ağzından 'ziyafet' kelimesi çıktığında bariz bir heyecan vardı.

Ev işleri yapan düşük rütbeli hizmetçiler dışında, hizmetçilerin çoğu soylulardandı.

Bu arada, Kraliyet Sarayı'nın ev sahipliği yaptığı ziyafet, karşı cinsi etkilemek için harika bir fırsattır, bu yüzden yardım edemezler ama heyecanlanırlar.

“Ziyafet üç bölüme ayrılmıştır. İlk kısım öğle yemeği, ikinci kısım ise sade tatlılar ve çay keyfi. Ve son olarak üçüncü bölüm akşam balosundan oluşacak.”

“…”

“Daha önce de söylediğim gibi bu, her ülkenin seçkin konuklarının ve Majestelerinin gözünün önünde olacağı bir olaydır, bu yüzden herkesin hata yapmamak için hazırlanması gerekir. Ardından, hepiniz atanmış pozisyonlarınıza geri dönebilirsiniz.”

***

"Vay. Bir ziyafet harika değil mi? Hayatımda bir kraliyet ziyafeti göreceğimi hiç düşünmemiştim. Hehe."

“…”

"Kraliyet Sarayı'nda düzenlenen bir ziyafet olduğu için çok lezzetli şeyler olacak değil mi? Ahh, düşününce heyecanlandım. Yok canım!"

"Doğruyu biliyorum. Ben de sabırsızlıkla bekliyorum."

Heyecanlı Lily'nin aksine Ayla'nın ifadesi, sözlerinden farklı olarak üzgün görünüyordu. Hayır, üzgündü.

Çoğu aristokrat çocuğun yetişkin oldukları yılda sosyal dünyaya girmeleri örtük bir kural olarak kabul edildi.

Buna göre, birçok ailenin kızları, görgü kurallarını öğrendiler ve bu gün için kendilerine baktılar.

Serdian ailesi utanç verici bir olaya karışmasaydı... Yarınki ziyafet Ayla'nın sosyetedeki resmi başlangıcı olacaktı.

Güzel bir elbise giymiş ve babasının elini tutan, herkesin dikkatini çekerken ziyafet salonuna gururla yürürken görüntüsü zihninde canlandı.

Ama gerçekler karıştı.

Bunun için ne zaman ne de fırsat vardı.

"Prens de ziyafete gelecek mi?"

Lily'nin beklenmedik sözleri aniden ona yarın ziyafet salonunda Louis'le buluşabileceğini düşündürdü ve morali biraz bozuldu.

Bu arada yaşadığın üzücü hikayeleri eski dostuna anlatırsan bu boğucu his biraz daha iyileşir…

"Merak ediyorum. Umarım gelir."

Ayla konuştuktan sonra hafifçe gülümsedi.

***

Sessiz konak uzun bir aradan sonra hayat doluydu.

Dük Daniel'in rahatsız etmesiyle Louis, sosyal dünyaya reşit olmadan girmişti; ama onunla ilgilenmiyordu.

'Kraliyet Sarayı'nda yapılacak kutlama yemeğine katılacağım.'

Louis, aristokratların ev sahipliği yaptığı ne büyük ne de küçük partilere ve Kraliyet Sarayı tarafından verilen ziyafetlere nadiren katıldı, bu yüzden ani açıklaması Dük Daniel'i şaşırtmaya yetti.

Kısa bir süre şaşıran Dük, Louis'in fikrini değiştirmesi ihtimaline karşı hazırlıkları aceleyle bitirdi.

 His Highness' Secret Accountant [NOVEL ÇEVİRİ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin