6.bölüm

91 7 0
                                    

'Bana neden öyle bakıyorsun. Git dedim.

Ayla'nın saygısızca sözlerine rağmen adam sadece güldü ve gitmeye hiç niyeti yok gibiydi.

İkisinin arasında kısa bir sessizlik oldu. Kısa bir süre sonra, hizmetçi Rose'un sesi arkasından geldi.

"Büyük Dük Owen Arrot! Erken geldin. Baş hizmetçi Rose'dan selamlar."

Ayla gözleri faltaşı gibi açık donmuş, adam ise durumdan zevk alıyormuş gibi gülümsüyordu.

Ayla Serdian'ın kafasında sadece üç kelime kaldı.

'BEN. NS. Berbat.'

"Sanırım Bayan Ayla Grandük'ü selamladı bile?"
"Ah... Ah, bu..."
"Bu kadar erken geleceğini bilseydim, hazırlıkları önceden yapardım... Özür dilerim. Büyük Dük Arrot."

Merhaba demek ve özür dilemek için bir şeyler yapmak için çabucak devreye girmesi gerekti ama zamanlamayı tamamen kaçırdı.

Hatalarını telafi etmelisin.
Ailenizin asılsız suçlamalarını temizlemek ya da intikam almak olsun, ancak önce siz yaşarsanız mümkün değil mi?

'Düşün, düşünmelisin. Ayla Serdian.'

Bir an düşündükten sonra Ayla'nın gözleri sanki aklına bir şey gelmiş gibi parladı.

"Th... Mütevazı ben Grandük'ü tanımıyordu. Lütfen beni öldür!!!"

Beklenildiği gibi Rose, Ayla'nın konuşmasını bitirir bitirmez yüz üstü yattığı ani davranışından çok utanmıştı.
Durumu izleyen Rose alçak sesle 'Ne yapıyorsun?' dedi. Ayla, acil sözlerini duyamıyormuş gibi yerinden kıpırdamadı.

'Yaşamak zorunda olduğum için her şeyi deneyeceğim.'

Ayla'nın düşünebildiği en iyi yol buydu.
Sadece bu eski moda yöntemin sarı saçlı Grandük ile çalışacağını umuyor.

Ayla'nın mavi gözleri endişeyle titriyordu.
Olay yerine bakan Owen, dudaklarını hilal şeklinde çekti ve sanki durum çok eğlenceliymiş gibi kahkahayı patlattı.

"Hahaha, sen komik bir çocuk değil misin?"
"L... Lütfen beni öldür!!!"

Owen'ın yüzü kıpkırmızı oldu, kahkahasını Ayla'nın aşırı davranışından alıkoymak için kendini zorladı.

Kısa bir süre sonra, artık dayanamayan Owen, omuzlarını sallayarak kahkahayı patlattı.
Bir süre güldükten ve görünüşe göre sakinleştikten sonra, Owen sakince nefesini düzenleyerek Ayla'ya bağırdı.

"Pee... Öldürüyor, kim öldürüyor? Çabuk kalk. Bu gerçekten utanç verici! Ben o tür bir insan değilim!"
"Ah evet."

Ayla, Owen'ın şikayet eden sesine kısaca cevap verdi, sonra beceriksizce ayağa kalktı ve duruşunu düzeltti.

Yanında duran Rose, durumu hala anlayamamış gibi hareketsiz durmaya devam etti.

"Hmhm, o zaman bana kamaramı gösterir misin?"
"Ah... Evet, Grandük. Size kamaranıza kadar rehberlik edeceğim. Lütfen beni takip edin."

Owen'ın sözleri üzerine Rose kıyafetlerini topladı ve Ayla'ya baktı.

Kısa bir süre sonra, Owen'a rehberlik etmek için zarif bir hareketle öne çıktı.

Owen, öne geçen Rose'un ardından gülerek Ayla'nın yanından geçti.
Sonra fısıldadı.

"Bir dahaki sefere görüşürüz. Ayla Hanım."

"Ne komik bir çocuk..."

Rose'un rehberliğinde koridorda yürüyen Owen, sanki ilginçmiş gibi bir gözünü kıstı ve gülümsedi.

Hoş olmayan bir gündü.
O sadece herhangi bir statü kısıtlaması olmaksızın özgürce yaşamak istiyordu.

Owen'ın annesi, Kralın en küçük kızı, her zaman zeki, rahat ve tutumluydu.
Her zaman sarayın dışında özgür bir hayatın özlemini çeken Owen'ın annesi, hüsrana uğrayarak, Owen sekiz yaşındayken babasıyla birlikte sarayı terk etti.

Annesi olmadan saray sadece rahatsız edici bir yerdi.

O günden sonra Kralı kızdırmanın bedeli olarak sarayın yanına bile yaklaşamadı ama... Annesi ve babası vefat ettiği için Kralın saraya dönmesi gerektiğine dair mesajı Owen'a işkenceye yakındı. .

"Bu yoldan. Büyük Dük Arrot."

Bunu ya da bunu düşünürken, kalacağı yere varmış gibi görünüyordu.
Rose hafifçe Owen'a eğildi ve kapıyı açtı.

"Vay canına... Duyduğuma göre, Kraliyet ailesi harika."

Odanın içi etkileyici ve abartılı olduğunu söyleyecek kadar güzeldi.

Yüksek tavan, gökyüzünü olduğu gibi görebilmeniz için camla çevriliydi, kristallerle süslenmiş avizeler ve ışıklar, duvarlarda çeşitli bitkiler ve bir tarafta Owen'ın memleketini gösteren büyük bir manzara resmi.
Çeşitli pahalı müzik aletleri ve plaklar, hatta titiz detaylar, müziği seven Owen için her şey mükemmeldi.

"Zevkinize göre mi, Grandük."
"Evet. Bu kadar güzel bir yere ilk defa geliyorum. Gerçekten çok güzel."

Sarayın içi çok görkemli ve güzeldi ama Owen yaşadığı küçük kasabadaki gibi insanların nezaketini ve sıcaklığını hissedemiyordu.
Rose'a gülümsedi ama nedense içi acıdı.

"O zaman kendini evinde hisset. Lütfen, bir şeye ihtiyacınız olursa bizi aramaktan çekinmeyin. Büyük Dük."

Rose'un bıraktığı yerde duran Owen, uzun süredir yaşadığı yere bakıyordu.

***

Şimdilik, en kötüsü geçti gibi görünüyor.
Kraliyet Sarayı'ndaki bir Büyük Dük neden böyle görünüyordu? Bu sayede neredeyse kafam kopacaktı.

Konuşma tarzına, kıyafetlerine ve davranışlarına bakıldığında Grandük Owen, saraya hiç de uymuyor gibiydi.
Saraya hangi sebeple geldiğini bilmiyordu ama hayatının onunki kadar acı verici göründüğünü düşündü.

"Ah, bilmiyorum. Hayatta olduğum için sorun yok."

Ayla kısa bir inilti ile kendini yeşil çimenlerin üzerine attı.
Yüksek ağaçların arasından hafif bir esinti hoş bir şekilde eserken Ayla gözlerini kapadı ve güzel bir gülümseme verdi.

Batı sarayının önündeki ormanın doğal olması ve yabancıların girmesi serbest olmadığı için Ayla gününün ve boş zamanlarının çoğunu burada geçirir.

Vücudunun üzerinde parlayan ılık güneşten orta derecede serin esintiye kadar her şey mükemmeldi, hayır, mükemmeldi.

(ooooo bu yakışıklıda kim kesin kızımıza aşık olucak 😂)

 His Highness' Secret Accountant [NOVEL ÇEVİRİ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin