8.bölüm

71 5 0
                                    

Owen'ın ifadesi, her şeyi biliyormuş gibi görünen Theon'un sorusu üzerine yavaşça sertleşmeye başladı.

Prens hakkındaki söylentilere gelince, o uzaktaki 'Fencers'lardan bile duyulacak kadar ünlüydü.

Söylendiği gibi, çok yakışıklı.

Theon Ermedi'ye neden soğuk kalpli adam sözlerinin eklendiğini anlamadı, ama onunla yüz yüze geldiğinde tamamen anladı.

Genç yaşta, kardeşini geçebilecek ve Prens olarak atanabilecek kadar zeki ve sağduyuluydu, ancak Theon'un sesi değişmeyecek kadar sertti, o kadar soğuktu ki.

"Arkanızdaki çocuk. Bence bilmiyorsun."

Theon, Owen'la konuşuyordu ama bakışları Ayla'nın yönüne sabitlenmişti.

Theon'un sorusuyla gerginleşen Owen, kuru bir şekilde yutkundu.

Bilmiyormuş gibi davranmak anlamsız geliyordu.

Dayanırsanız ve tamamen açığa çıkarsanız, işler daha da kötüleşecek.

Bu doğru, çabucak özür dilersen daha az dayak yiyebilirsin.

Ayla sanki düşüncelerinden arınmış gibi tereddütle ayağa kalktı.

Çok geçmeden başını Theon'a doğru eğdi.

"M... Majesteleri. Selamlarım gecikti. Ben batı sarayında çalışan Ayla Serdian'ım."

"Seni ilk defa görüyorum."

"Saray'a geleli çok olmadı. Majesteleri sarayda olmadığı için yüzüm tanıdık gelmeyecek.”

"Ayla Serdian?"

"Evet doğru. Majesteleri."

Titremeden dikkatli bir şekilde konuşmaya devam etti ama kalbi korkuyla çarpıyordu.

Theon ifadesiz bir şekilde Ayla'ya bakıyordu.

Sanki her şeyi itiraf etmesini istiyormuş gibi.

"Üzerinde! Saraya girmeyeli uzun zaman oldu, bu yüzden ondan bana etrafı göstermesini istedim.”

Ağır sessizliği Owen'ın sesi bozdu.

Utançla başını kaşıma hareketi aktör olarak adlandırılabilecek kadar doğaldı.

Ancak rakibi soğukkanlılığıyla tanınan Theon Ermedi oldu.

Theon aşırı konuşkan Owen'a tepki vermedi.

"Theon değil, Majesteleri."

"?"

"Bir dahaki sefere bana doğru hitap et. Aynı kraliyet ailesinden olsak bile, sorumlu olmak zorundasın.”

"Ah evet. Dikkatli olacağım. Majesteleri."

"Pekala, etrafına bak o zaman."

'Güvendeyim…'

Theon konuşmayı bitirdiğinde arkasını döndü ve yürüdü ve birkaç adım atmadan tekrar döndü.

Göz göze geldiklerinde Ayla hızla gözlerini indirdi ama bakışları Ayla Serdian'a sabitlendi.

"Kraliyet ailesini bir daha dinlersen... Sağ salim çıkamazsın."

***

Geride kalan ikili arasındaki sessizlik oldukça uzun sürdü.

Theon'un aniden ortaya çıkışı onu büyüleyecek kadar güçlüydü.

Söylediği son sözler de, kişiliği de boş görünmüyordu.

Theon'un ona bakan soğuk gözleri hâlâ Ayla'nın kafasındaydı.

"Seni kurtardım gibi görünüyor."

Kafasını yankılanan sese çeviren Owen'ın yüzünde muzaffer bir ifade vardı.

Dürüst olmak gerekirse, 'Hiç yardımcı olmadı' demek istedi ama bu adamın da kraliyet mensubu olduğunu akılda tutması gerekiyordu.

"Bence Büyük Dük hareketsiz kalsaydı daha iyi olurdu."

Kalbini elinden geldiğince kontrol ederek kibarca cevap vermeye çalıştı ama beklendiği gibi başarısız oldu.

"Sağ ol, ben de nefret edilecekmişim gibi görünüyor. Ah, yaralandım! Yine de Theon olmasına sevindim. Bir felaket olabilirdi.”

“Peki, sana başkalarının işlerine pervasızca karışmanı kim söyledi? Grandük Arrot'un müdahalesi nedeniyle işler kontrolden çıktı.”

Ayla, konuşkan Owen'a, zar zor duyabileceği bir sesle, elleriyle yarık baş ağrısını tutarak söyledi.

“Daha önce seni öldürmemi istedin, ama… Şimdi patronluk taslamıyor musun? Ayla Hanım?"

Owen'ın alaycı sözleri üzerine Ayla utanarak başını çevirdi.

Çok geçmeden, 'Yardımın için teşekkür ederim' dedi. Büyük Dük. ve hızla kaçtı.

"Pfft, sayende, saraydaki yaşam çok ilginç olacak gibi görünüyor."

***

Ayla günlük işlerinden sonra odasına döndüğünde oda daha önce hiç görmediği bavullarla doluydu.

Boş yatağın üzerindeki battaniye ve valizlerden yeni bir hizmetçi gelmiş gibi görünüyor.

Ancak bagaj sahibinin nereye gittiğini göremedi.

Etrafına bakınan Ayla omuz silkti ve odadaki özel banyoya girdi.

 His Highness' Secret Accountant [NOVEL ÇEVİRİ]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin