/20/ÇIKMAZ SOKAK/
" Bu kadar insanız... Daha doğrusu cin ve insanız ama bir yol bulamıyoruz. Böyle bir şey olamaz ya!"
" Bir de amluk var Merve."
Omuzlarına attığı peluş şalın uçlarını çekiştirerek bedenine biraz daha saran Esma, ayaklarını yerden kaldırıp, karnına doğru çekerek sandalyenin üzerine koydu. Zaman inadına geçmiyor, soğuk hava dirençlerini kırmaya çalışıyordu ancak buna rağmen hiçbirinin gözüne uyku girmemiş, bir çözüm yolu bulmaktan vazgeçmemişlerdi.
Eflah'ın gidişinden sonra Mesihan, Ahlad ve Kernin evin ön tarafında, Esma ve Merve ise arka tarafındaki bahçede zamanı öldürmeye çalışıyordu. Birçok şey düşünüp bulmuş ve ara sıra bir araya gelerek fikir alışverişinde bulunmuşlardı ancak ne Eflah'a engel olabilecek ne de Yasemin'i Ena ve Dumansız dan kurtaracak bir çözüm yolu bulabilmişlerdi ve beklemek acı verir hâle gelmişti. Ta ki çaresizliğin ruhlarını işgal ettiği beş saatin sonunda Esma'nın işe yarayacağını düşündüğü bir yol bulana kadar.
" Buldum lan! Buldum sonunda!"
Esma'nın bağırarak ayaklanması ile korkuyla yerinden sıçrayan Merve birkaç saniye önce kapanmasın diye uğraştığı kısık gözlerini sonuna kadar açtı.
Kafasına vura vura volta atmaya başlayan Esma'ya " Ne buldun?" diye sorarken kendiside heyecana kapılıp ayaklandı.
" Anlatırım ama ondan önce bana bir konuda yardımcı olman lazım. "
" Olurum tabi ki anlat hemen!"
" Bekle." deyip masanın üzerindeki su dolu bardağı alan Esma, birkaç yudum içtikten sonra yerine bıraktı ve bulduğu fikrin heyecanıyla yerine oturup, yönünü sandalyesi ile birlikte Merve'ye çevirdi.
" Kernin'i düşüncelerimden nasıl uzak tutabilirim?"
" Bu nereden çıktı Esma? Konumuz Yasemin."
" Sen soruma cevap ver önce Merve. Cevabını birazdan alacaksın."
Esma'nın gözlerini kaplayan parıltı sayesinde cılız umudu toparlanan Merve yerine geri oturup, ellerini üzerinde birleştirdiği masaya eğilerek " İmkansız değil ama kolay da değil tabi." dedi. Kendisini pür dikkat dinleyen kızın aklından neler geçtiğini deli gibi merak etse de sorduğu soruyu tam olarak yanıtlamak için merakını savurmaya çalıştı.
" Bildiğin gibi Mesihan, Kernin ve Ahlad diğerleri gibi değil yani düşüncelerini öğrenmek için gözlerine bakmaya ihtiyaç duymuyorlar. Bu bazen ödül bazen ise ceza onlar için."
" Bunları bende biliyorum Merve. Bir an önce nasıl gizleyebileceğim kısmına geçsen. "
" Düşüncelerinin tam aksi şeyler düşün. Ya da farklı şeyler. Ama çok iyi konsantre olmalısın. Bir saliselik ihmalinle aklından tam olarak geçirmediğin şeyi bile hemen anlarlar."
" Zormuş. O gerizekalı ön taraftayken bile salak kalbim aynı hızda çarpıyor. Puff!"
" Aşkını gizleyebilmek için mi istedin bunu?"
" Evet. Aklım ve kalbim arasındaki savaşa şahit olmasını istemiyorum. Neyse kalk, sikik Ena yine gelmeden yanlarına gidelim. Bulduğum çözümü bir an önce paylaşmalıyım. Ne de olsa piç kurusu kıçını Dumansız'la sağlama aldı."
Merve'nin kendisini onaylaması ile yerinden kalkan Esma, yanlarına varana kadar Rabbine bulduğu yolun işe yaraması için dua etti. Yasemin den ayrı geçirecekleri son gece olmasını dileyerek attığı adımları Kernin'in birkaç metre ötesinde durdurduğunda hızla Merve'nin dediği gibi konsantre olmaya çalıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbimdeki Cin / ASABE
KorkuKalbimdeki Cin serisinin üçüncü kitabıdır. Düzenleme bitene kadar yayımda kalacak.