18

11 1 0
                                    

Zatím co Shawn, vězni a Jasonovo přátelé, jen zamrznutě koukali jak Jason pomalu v křečích umírá, přišla do místnosti Ellie.

hned jak viděla na zemi v louži krve ležícího Jasona, oči se jí zaleskli slzami ,, neee!" zařvala do ticha 

od jednoho z vězňů si vzala meč a rozběhla se proti Shawnovi, ale dříve než se k němu dostala Orion ji chytl kolem pasu a odtáhl jí s pomocí několika vězňů pryč. 

Shawn si otřel krvavý meč o Jasona a odešel.

mezitím Orion a ostatní utekli ,, Neee, musíme mu pomoc. pomozte mu sakra. Jasoneeee!!!!" řvala plačící Ellie zatím co ji odváděli. ,, je mrtvý musíme přežít, alespoň my" 

Po chvíli byla místnost prázdná, jediný Jason tam zůstal. Najednou se Jason zprudka nadechl a v očích se mu znova objevila jiskra života. ,,vstávej dneska ještě nemám v plánu umřít" ozval se Jasonův vnitřní hlas.

 Jason si chytl svou ránu a pln bolestí se postavil na nohy. Pomalu dokulhal k nejbližšímu oknu. Když pohlédl z okna uviděl pod ním moře ,,Tak co máme tři možnosti, buď ten pád přežijeme, nebo při něm umřeme a nebo půjdeme jinudy a umřeme určitě" řekl Igner. Jason se ztěžka nadechl, vzal ze země kámen a rozbil jím okno. Střepy z rozbitého okna popadali na zem, a zvuk kamene pronikající sklem se rozléhal po místnosti. 

Když do místnosti přiběhli stráže Jason se na ně jen podíval a zády napřed vypadl z rozbitého okna. Potom co stráže doběhli k zničenému oknu a pohlédli z něj dolů uviděli už jen gejzír vody po Jasonovo dopadu.

***

Orion a ostatní se mezitím probojovali z hradu a utekli do lesů. uplakaná Ellie si sedla na pařez a otírala si mokrou tvář. ,,Jste zrádci! nechali jste tam svého kamaráda." začala znova řvát na Oriona ,,A co jsme asi měli dělat? riskovat životy nás ostatních kvůli jednomu? Chápu že ho miluješ, ale viděla jsi to sama, je mrtvý. Museli jsme utéct nebo by nás zabili." Bránil se Orion.

Jeden z vězňů se zvedl z mechu na kterém seděl a přistoupil k Ellie. ,,Zdravím, jmenuji se Halfdan, jsem Satyr a byl jsem generál vojska  které se utkalo s Upíry v mlžném údolí, proto jsem, byl v tom vězení."  Ellie pohlédla vzhůru na Satyra.

Byl metr osmdesát vysoký, krátké hnědé vlasy a bradku zastřihnutou do špičky. Na hlavě měl dva zakroucené beraní rohy. Horní část těla měl odhalenou a vypracovanou, ale nohy měl chlupaté a s kopyty. (kozlí) ovšem měl jen dvě nohy. 

,, Vděčím vašemu kamarádovi, za svůj život rád bych vám to splatil" řekl Satyr a sevřel ruku v pěst a položil si ji na levé prso a sklonil hlavu a důkaz úcty. 

Jeden z dalších vězňů se zvedl a řekl ,,jste šílený já se tam nevrátím, nemám důvod a umřít se mi taky moc nechce" 

,, má pravdu mě taky ne" začalo se mnohohlasně ozývat z davu, poté se vězni začali zvedat a odcházet. Ellie se postavila a kousek odstrčila Halfdana ,,hej! Vy jako nevděčíte Jasonovi za svůj život?" zakřičela naštvaně  na odcházející vězně. Jeden z nich se otočil na Ellie ,,to sice ano ale umřel a i kdyby ne, tak je očividně moc slabý na to aby toho válečníka porazil" řekl a odešel. 

Poté co většina odešla zbylo jich tam už pouhých dvacet. 

Unavený Orion si otřel studený pot z tváře. Sedl si na vyvrácený mohutný smrk a opřel si své ruce o sekeru.  Promnul si oči a řekl ,,tak co teď, jako budeme dělat?". Halfdan pohlédl směrem k hradu ,,za touto pevností je moře, je možné že Jasonovo tělo vhodili do něj" Orion se zvedl a popošel k Satyrovi. ,,Jasona vystaví jako odstrašující příklad všem kdo by chtěli pro nim pozvednout zbraně, je velmi malá pravděpodobnost že by skončil v moř" řekl, položil svou sekeru na zem a znovu o ní opřel své ruce.

Ellie k nim přistoupila ,,nezbývá než prozkoumat všechny možnosti" řekla jim vzala meč opřený o pařez, na kterém předtím seděla. zasunula jej za opasek a vyrazila ven z lesa. Zbytek vězňů co neodešli se vydali za ní.

*** 

Jason se nechal bezvládně unášet proudem, zatím co mu krev stále vytékala z rány v břiše do slané mořské vody. 

*Zatím co byl v bezvědomí jeho mysl pořád pracovala. Zdálo se mu jak běhá ve tmě v podobě ignera a hledá cestu ven. Najednou se objevil uprostřed rodného města. Všude kolem jezdila auta, lidé koukali do mobilů, v uších měly sluchátka a on tam stál se slzami v očích. Naproti němu přes ulici stála jeho matka, roznášející letáky s jeho fotkou a s nápisem ,hledá se,.

Když se k ní přes ulici rozběhl, najednou uslyšel troubení klaksonu u auta které ho v plné rychlosti srazilo. Zhluboka vydechl a lapaje po dechu se probudil v temném světě plném suché popraskané půdy, všude hořelo a upíři jezdili kolem něj na koních a zabíjeli nevinné lidi muže, ženy i děti.

Shawn stál na kopci a vedle něj nejvyšší z rady upíru. Hleděli na své hrozné dílo. Emino mrtvé tělo jim leželo u nohou, Shawn měl na tváři úsměv a v rukou dřímal meč z kterého odkapávala její krev. 

Jason měl najednou v rukou mrtvou Ellie, která měla v rukou své mrtvé dítě. ,,neeee" zařval Jason a chtěl se proměnit v ignera ale to mu nešlo, když se otočil ležel za ním on sám v lidské podobě, ale měl delší chlupy drápy i zuby ovšem nebyl plně proměněn. V zádech měl zabodané několik stříbrných šípů, které mu zabraňovali se přeměnit. 

Najednou k němu přišel nějaký neznámi elf a ten mu usekl hlavu.* 

Ve chvíli kdy ostří elfova meče proniklo Jasonovím krkem se Jasnon probudil.

IGNERKde žijí příběhy. Začni objevovat