09

16 2 0
                                    

Jason hleděl Shawnovi do fialova zbarvených očí, které svítili přes přilbu a vycházel z nich do ruda zbarvený kouř. V podobě ignera zhluboka dýchal, cenil zuby a drápy. Byl připraven k souboji.

„Můj pane, našli jsme i tu poslední holku," oznámil jeden z upírů.

 Shawn pohlédl přes rameno na Emu a zamračeně se otočil zpět na Jasona.

„Pusť jí!" zvolal Jason. „Pusť je všechny!" Netrpělivě vyčkával na Shawnovo odpověď.

„Proč? Abyste spolu zase mohli šukat?" řekl arogantně Shawn. Nechal se zaplavit emocemi. „Všechno je to kvůli tobě! Bez tebe by se nemuselo nic stát!" zařval a nenávistně se na Jasona podíval. „Zničil jsi náš vztah! Zničil jsi všechno!"

Jason se na něj překvapeně podíval. „Mně ale o Emu nikdy nešlo. Nechtěl jsem tě zradit," odsekl vzdorovitě.

„Lež!" vzdoroval Shawn.

Jason vnitřně řekl ignerovi, ať ho pustí zpátky. Igner ale nesouhlasil: To není dobrý nápad, varoval ho.

Pusť mě ven sakra! zaklel uvnitř Jason. Igner ho pustil a Jason se začal proměňovat zpět na člověka. „Shawne, prosím. Nic jsem ti neudělal. S Emou to bylo nedorozumění."

Shawn otevřel oči a zopakoval to jedno slovo: „Lži!" Máchl mečem a vrazil ho do země.

Zem pod Jasonem se vymrštila do vzduchu. Jason dopadl na tvrdě na záda. Než se stačil zvednout, stál u něj Shawn, chytl ho za vlasy a zvedl ho. 

„Nikdy jsme nebyli přátelé. Byl si jen můj úkol a ten jsem splnil." řekl Shawn, usmál se a zabodl Jasonovi meč do břicha poté mu znovu řekl do ucha. „Jen úkol, nic víc. Teď je mým úkolem, zabít tě," řekl a zahodil ho do nedaleko vykopané jámy.

Jasonovo přátelé křičeli z plných plic se slzami v očích. Kromě Oriona ten ze zármutku začal hlasitě nadávat. Zbabělče! Srabe! Zrádce! Zrůdo!" křičel slova mířená na Shawna a přitom poskakoval v kleci a mlátil do mříží.

Shawn se jen usmíval, přišel ke kleci, vedle které stál jeden upír, o kterého si otřel krev ze svého meče. Poté pohlédl na Oriona a řekl: „Sklapni! Dostal, co si zasloužil!" usmál se a popošel k Emě „Jak jsi mohla?" zeptal se jí a poté ukázal na dva vojáky. „Odvezte jí do pracovního tábora. Do Fridrichova dolu."  

Když odcházel, Orion za ním ještě volal: „Doufej, že tebe nestihne, co si zasloužíš!"

Shawn ho ignoroval a nasedl na koně. „Tyhle odvezeme k radě."

***

Když se blížili k branám hory, v níž sídlila rada, rozezněli se rohy. Upíři projížděli branou ve formaci, seřazení do dvojic za sebou.

Hned co Shawn slezl z koně šel do velké trůní síně. Všechny trůny byly obsazené. Shawn se obezřetně rozhlídnul kolem. Na každém trůně seděl jeden z rady upírů a po místnosti stálo rozmístěno přes šest tisíc stráží. uprostřed síně hořel do kruhu obrovský oheň a kolem něj byly, do země zabodnuty, meče. Všichni v síni se hádali, ale když uviděli Shawna, utichli.

„Co tu chce ten smrtelník?" ozvalo se z jednoho kamenného trůnu v pravé části.

„To je náš nový generál našich vojsk," řekl nejvyšší upír a přitom se usmíval.

„S tím jsme ale nesouhlasili," oponoval jiný z upírů.

Shawn vzhlédl vzhůru. „Kdyby někoho zajímal váš názor, tak o tom víte," odvětil prostě na to a ironicky se usmál. Upír se zvedl a než stačil promluvit, Shawn začal znovu mluvit: „Můžete to rovnou přeskočit. Stejně by to nebylo nic zajímavého. Akorát byste mě chvíli uráželi, a pak byste zavolali stráž, kterou povraždím," řekl opovržlivě. „Přejdeme k té zajímavější části," rozkázal.

Zaskočený upír se jen udiveně posadil zpět na svůj kamenný trůn. Nejvyšší upír se zvedl a zvolal: „Tak dost rozporů! Shawne, tvůj další úkol je pobít zbytky tábora rudého draka."

Shawn se zaraženě podíval na všechny mrtvé obličeje členů rady. Probodávali ho pohrdavými pohledy. Bylo jasně vidět, že v něj vůbec nevěří.

„Dejte mi šest set mužů a za pět dní jsem zpět jako vítěz,"  řekl Shawn a bez dalších slov se otočil a odešel.

***

Já ti říkal že to není dobrý nápad, řekl igner s výsměchem v hlase. Ale nikdy mě neposlechneš, pokračoval ve vyčítaní Jasnonovy chyby.

Jason začal šplhat z díry. Zhluboka a rychle dýchal, do toho se držel za břicho z něhož mu ještě před chvílí tříštila krev jako z měchu víno.

Potřeboval by lepší ocel na to aby mě zabil, řekl samolibě igner.


IGNERKde žijí příběhy. Začni objevovat