07

27 6 0
                                    

Lukas se zvídavě zeptal: „Co vlastně tady děláte? Stalo se snad něco s táborem Rudého draka?" 

Jason se na něj podíval a než stačil něco říci, odpověděl Orion. „Prstě už tam nebylo bezpečno, tak jsme se chtěli dostat sem."

„Musíme jít dál," řekl Adrian ohlížející se ostražitě po krajině.

Všichni posbírali své věci a prolézali sutiny, kdyby náhodou našli něco zajímavého co by se jim mohlo hodit a vydali se na cestu.

Jason pomohl Lukasovy vzít Filipa, který nebyl schopen jít sám. „Proč si mě napadnul?" zeptal se Jason  Lukase.

„Myslel jsem, že patříš k nim," odpověděl prostě.

„Umíš se proměnit v to- zvíře," snažil se to nakousnout opatrně.

„Ty přeci taky. Měl by sis toho vážit. Jsme jedni z posledních ignerů."

Ignerů? Ty- my nejsme vlkodlaci?"

Lukas se uchechtnul. „Vlkodlaci existují jenom v pohádkách. My jsme něco mocnějšího a věcnějšího."

„A ty ovládáš svojí přeměnu?"

„Ano, ty snad ne?"

„Ne tak úplně... vlastně vůbec..." řekl poníženě Jason.

„Musíš se s ignerem ztotožnit," řekl Lukas a povzbudivě se na Jasona usmál.

***

Cestovali dlouho. Když vyšli z lesa ocitli se na kamenité, rovné a dlouhé cestě. Z dálky bylo vidět menší město a všichni za to v duchu děkovali. Ve městě je jako první uvítala velká, dřevěná hradba s dřevěnými vraty, které měly železnými pruhy, co je dělaly silnějšími.

Před nimi stáli dva vojáci. Měli tmavě modré plátové brnění a tmavě modrou helmu s krátkými černými chocholy, co měla jen otvot na oči a díry na dýchání. Skrz oční otvory stoupaly fialové pramínky kouře. U pasu jim visely dlouhé meče.

Nahoře na dřevěné hradbě vlál prapor nejvyšší rady upírů. Symbol na vlajce byl zlatý kalych z nějž tekla rudá krev.

Ema poršla kolem Jasona a hodila mu přes hlavu kápi a stáhla mu ji až k obličeji.

„Emo co to děláš?" zeptal se Jason zmateně.

„Upíři poznají, že jsi igner a zabijí tě, tedy v lepším případě. Nech si tu kápi a dělej, že si němý, potom ti vše vysvětlím."

„Stát!" zařval jeden ze strážných, když k nim přišli. Přes škvíry v helmě si je pozorně prohlíželi. „Jak dlouho tu chcete zůstat?" zeptal se jeden ze strážných.

Všichni si vyměnili pohledy a Ellie se toho chopila. „Den, možná dva. Potřebujeme lékaře a zásoby."

Strážný hvízdl a železem zpevněná, dřevěná vrata se začala otevírat. Všichni vykročili vpřed. Rozdělili se, Jason, Lukas a Filip šli najít doktora, zatímco Adrian a Ema šli hledat trhy s jídlem a Orion s Ellie šli hledat nocleh.

***

Když se Shawn probral, nebyl v lese, ležel v tmavé jeskyni. Kolem něj nic nebylo, viděl  jen světlo na druhé straně. Zvedl se a zmatený vyšel ven jeskyně. Ocitl se v hlavním trůním sálu nejvyšší rady upírů.

Bylo tam třicet obrovských kamenných trůnů, ale obsazené byly jen tři nejvyšší. Celá místnost byla obrovská a všude byly sochy mocných upírů. Většina jich byla z kamene, ale tři sochy na konci místnosti byly ze zlata a znázorňovaly nejsilnější upíry, zakladatele upířího řádu a samotné rady.

Upíři, co seděli nahoře na trůnech byli jejich potomci. Vypadali majestátně. Byli vysocí a dokonale se skrývali v temnotě. Černé kápě jim zakrývali obličeje. Do ruda zbarvené zuby naháněly strach. Každý z nich držel pohár s krví.

„Jak se opovažuješ zabít upíra?! Ty bídný smrtelníku. Upíři jsou vznešené královské bytosti," promluvil naštvaně nejníže usazený upír s hořkostí v ústech a při každém druhém slově plival krev. 

Shawn se podíval vzhůru a s úšklebkem na rtech řekl: „Na to že jste královské bytosti, jak říkáte, jdete dost lehce zabít." Posměch z jeho hlasu jenom tryskal.

Nejníže usazený upír se zvedl ze svého kameného trůnu a zařval: „Jak se opovažuješ takto mluvit s nejvyšší radou?! To ti není tvůj bídný život milý?"

Ze tmy se najednou vynořili do modré zbroje odění vojáci upírů s mečem v ruce. Shawn vytáhl svůj meč, pokrčil kolena, sklonil se, meč si opřel o předloktí a s úsměvem řekl: „Zabil jsem i silnější potvory. Pojďte to vyzkoušet. Měli jste mi vzít meč, potom by jste možná měli nějakou šanci," řekl s úšklebkem na rtech.

Nejvýše usazený upír si všiml rány na Shawnově ruce. Zvedl paži na znamení a vojáci zandali meče a zalezli spátky do stínu. Sahwn také zandal meč. Nejmenší upír se naštvaně otočil na nejvyššího, který ho ale ignoroval a promluvil k Shawnovy. „Tu ránu na ruce máš od toho upíra, že?" řekl s usměvem na tváři.

Shawn se podíval  na ruku a pokrčil rameny. „Proč?" zeptal se nechápavě, ale když se podíval zpět vzhůru na nejvyššího, ale ten byl pryč.

Najednou ale Shawna ale někdo popadl za rameno. „Máš kuráž. To se mi hodí. Nechtěl by ses stát generálem mých vojsk?" zeptal se nejvyšší. 

Shawn sundal jeho ruku z ramene a zvídavě se zeptal: „Co z toho budu mít já?"

Upír se usmál, rozmáchl ruce a řekl: „Nezabijeme tě."

„Na životě mi nezáleží."

„Přej si, co budeš chtít," řekl upír a čekal na odpověď.

„Proč mi to vůbec nabízíte?" zeptal se podezřívavě Shawn.

„Ta nenávist uvnitř tebe se nám bude hodit. Podle toho, co jsi prokázal, je vidět, že jsi i statný bojovník."

„Pak tedy přijímám," řekl Shawn s úsměvem.

Upír natáhl ruku a chytl jeho helmu. „Daroval jsem ti sílu. Teď už se můžeš pomstít, ale nejdřív pomůžeš mě." Strhl jí a helma uvolnila vlasy, které mu napadaly do obličeje. Jeho tvář byla spálená, černá kůže přiškvařená k masu a na jedno oko skoro neviděl. Měl skřivený nos a jedno ucho mu shořelo. Vojáci ho odvedli do zbrojnice, ale Shawn odmítal vzít si zbraně upírů.

***

Jason, Lukas a Filip úspěšně našli doktora, který se o Filipa postaral. Jason za to v duchu děkoval. Už to vypadalo, že to nepřežije. Adrian a Ema koupili zásoby na několik týdnů a konečně se pořádně najedli. Orion s Ellie objevili pěknou hospodu, kde za slušný nájem mohli přespat.

Večer se všichni sešli u hospody, dali si dobrou večeři - šunku zapečenou s medem a brambory. Splácli to ještě několika poháry s pivem. Po večeři si šli lehnout každý do svého pokoje.

***

Brzy ráno, kdy byla ještě tma, se otevřely dveře do Jasonova pokoje a někdo vešel dovnitř. 

„Ellie?" zeptal se Jason do tmy, nikdo ale neodpovídal.

Podle rysů postavy ale usoudil, že je to žena.  Vlezla k němu do postele a aniž by něco řekla, sundala mu kalhoty a vzala jeho úd a strčila si ho do pusy. Nebránil se, vyspal se s ní. Ráno ho čekal ale šok. Vedle něj ležela Ema. Jason celý vyděšený z toho, co se mezi nimi stalo se vyplížil z pokoje, aby si mohl vyčistit hlavu. Nevěděl, že je to ona, jinak by to s ní nikdy neudělal.

IGNERKde žijí příběhy. Začni objevovat