Když Shawn přicházel zpět do velkého sálu, kolem něj proběhlo několik stráží vyslaných pro tělo Jasona. Shawn však neprojevil žádnou snahu se vojákům vyhnout, proto se mu oni samy museli zkusit vyhnout . Shawn měl v hlavě úplně prázdno, nedokázal na nic myslet.
Najednou se mu do tmavých prázdných myšlenek vervalo světlo a on se na chvíli zarazil. Uviděl v nich smějící se Emu, Jasona který se zrovna polil perlivou vodou kterou mu zakarboval. Byli ve školní lavici a cítil pocit štěstí. Ale to moc dlouho netrvalo, protože dorazil do síně a hned na něj nejvyšší upír spustil. ,,vyřízeno?"
Shawnovi myšlenky hned zas přešli v temné kulisy. ,,ano, pane. Leží mrtvý ve věznici."
Hned jak to dořekl do místnosti vtrhl jeden z vojáků ,,je pryč pane" Nejvyšší upír pohrdavě pohlédl na Shawna, ale ten se jen beze slova otočil a odešel. Vydal se směrem k hlavní bráně.
Když k ní došel řekl jednomu ze stráží aby svolal oddíl nejlepších lovců a přivedl je sem. Při čekání na lovce si Shawn také nechal přivést koně. K sedlu si přivázal jak stříbrný, tak i ocelový meč, pro všechny případy.
Mezitím už lovci dorazili, Shawn nasedl na svého černého oře a promluvil ,,tisíc zlatých rublů tomu kdo mi ho přivede živého nebo mrtvého."
Hned jak to dořekl se už jen ozval zvuk kopyt a jezdeckých bičů které svištěli vzduchem. Na obzoru bylo už jen vidět jak jede deset lovců různými směry. Samotný Shawn sedící na svém oři, ve velké temné bráně nejvyšší rady, hleděl na moře. Velké vlny se lámaly a tříštili o útesy, tak že ani ryby už na kraji nežijí a přesto Shawn cítil, že Jason přežil a proud ho donesl daleko z jejich dosahu, ovšem nebyl si jistý zda to byl zbytek jeho dobra, nebo touha vidět ho skutečně mrtvého.
A tak tedy popohnal, lehkým strč ním do slabin, svého koně a ten vyrazil po pobřeží moře směrem do východních zemí. Východní země byli známi nadvládou Ignerů, proto tam žádný upír nevkročí pokud opravdu nemusí.
Čím více se blížil východním zemím tím více se začali objevovat jehličnaté lesy a více hor a začali mizet louky, pole a vesnice. Hranice ovšem nešli přehlédnout, na každé míli podél hranic byl mrtvý a ukřižovaný upír s číslem což znázorňovalo počet mrtvých lidí které zabil a byl chycen.
Těsně před hranicí se Shawn zastavil a jeho kůň se vzepjal. Na mohutném, svalnatém koňi se sotva udržel. Moc dlouho, ale neotálel a znovu vyrazil kupředu. Po krátké chvíli, při které si nebyl moc jistý zda jede po cestě nebo už se ztratil, narazil na řeknu.
Byla čistější než řeky u nich, ryby div nevyskakovali ven kvůli jejich množství. Proud řeky vedl přes mýtinu do nedaleké vesnice.
Shawn se rozhlédl kolem sebe a pobídl svého koně na cestu směrem k vesnici. Když se ovšem blížil zjistil, že nikoli nejde o vesnici jak se na první pohled zdálo, ale o velké město. Bylo ovšem jiné než města na západě, ale největší rozdíl kterého si Shawn všiml byl ten, že zde nebyli žádní vojáci. Děti zde pobíhali aniž by se báli, že je Shawn s koněm srazí. Celková atmosféra na Shawna působila velmi podivně a klidně.
Řeka město dělila na dvě poloviny, kolem druhé poloviny vytvořila příkop takže to vypadalo jakoby to byl ostrov. Část co byla obklopená vodou měla také postavěné mohutné kamenné hradby. Přes řeku byl spuštěn dřevěný most, na jehož stranách byli velké ocelové řetězy díky kterým se dala brána zvednout.
Shawn pomalu projížděl první částí a ve chvíli kdy si všiml padacího mostu zamířil k němu aby si mohl prohlédnout i opevněnou část. Ale jakmile jeho kůň vstoupil na most, bráně se z čista jasna zjevili tři muži. Žádný sice neměl zbroj, ale všichni vypadali boje schopni, dva muži stojící více vzadu byli plešatí a ten třetí stojící k Shawnovi nejblíže měl zrzavé krátké vlasy, jizvu přes levé oko a zrzavou bradku. Byli velmi urostlí a na sobě měli pouze kožené oblečení.
Muž stojíc nejblíže, přistoupil ke koni a pohladil jej. ,,Co tu pohledáváš cizinče?" zeptal se ho muž. Shawn arogantně přitáhl otěže svého koně, který cukl hlavou a mužova ruka z ní sjela. ,,Hledám tu uprchlíka"
Mužovi oči problikli z jasně modré na žlutou a v mžiku opět zpět. ,,opravdu a odkud uprchl?" zeptal se muž, přičemž si oprašoval ruce. ,,To je má věc a teď ustup!" zvolal a byl připraven aby vyrazil kupředu. ,,A toto je mé město, takže tě nemám v plánu vpustit dál, když nevím jaké jsou tvé úmysly" odpověděl muž. Dva muži co stáli opodál udělali krok vřed. Shawn uchopil jílec svého meče a čekal co se bude dít dál.
,,Co se to tu děje!" ozval se dunivý hluboký hlas. Ti tři muži couvli o několik kroků zpět a sklopili zrak. Z hradeb seskočil před koně další muž. Kůň se k Shawnovo obdivu ani nevzepjal stál klidně dál na místě.
Muž měl hnědé vlasy a vousy, černý dlouhý kabát a u pasu zdobený meč z Damaškové posvěcené oceli. Ruce i pas měl sice menší než muži stojící za ním, ale jeho oči se neměnili měli pořád stejnou barvu. Tou barvou byla krvavě rudá.
,, Položím tedy otázku mého spolupracovníka znovu. Co tu pohledáváš?" Shawn na něj pohlédl a odpověděl ,, Jmenuji se Shawn a hledám Jasona, je to Igner a spáchal těžký zločin." Muž se zasekl a ohlédl se na muže stojící za ním a hned zas zpět ,,no výborně já jsem Henry a velím tomu tady znám všechny Ignery západních zemí, ale žádného Jasna tu nemáme"
,,vyslala mě upíří nejvyšší rada -" než Shawn stačil pokračovat všichni čtyři se ošili jakoby slyšeli velmi nepříjemný zvuk. Nehty a zuby jim začali nahrazovat drápy a tesáky. Shawn vytáhl svůj meč, ale nic platné mu to nebylo než se nadál Henry ho z koně shodil na zem a klečel mu na hrudi. Svými drápy mu začal přejíždět po helmě ,,kamaráde udělal jsi chybu že jsi sem přijel, ať si hledal kohokoli už ho nenajdeš"
Jakmile to dořekl vstal, k ležícímu Shawnovi přistoupili zbylí muži zvedli ho a odvedli.
ČTEŠ
IGNER
FantasyDva rozdílné světy existují. Cesta mezi nimi snadná je. Přesto ne každý objeví ji. Mezi světy cestovati jen pár bytostí může. Příběh začíná ve světě lidí v malé vesnici Jackonvillage. Jason žije normální život. Chodí do školy, baví se s přáteli... A...