KAPITOLA 19. - Zpráva
Fili potichu vešel do matčiny ložnice a poklepal na rám dveří.
Dís se trhnutím probrala a podívala se na svého syna.
,,Matko, máme hosta," řekl rychle a zavřel za sebou dveře.
Dís z rozespalosti chvíli trvalo, než si uvědomila co se děje. Oblékla si tedy vyšívaný teplý župan a za zvuku kroků se vydala do jídelny. Jakmile vstoupila do dveří jakoby zkameněla. Její bratr seděl na lavici a vzhlížel k ní s prosbou o odpuštění. Thorin se už připravoval na ty nejhorší nadávky všeho druhu, ale nic z toho nepřišlo. Namísto toho k němu došla a silně jej objala.,,Jak jsi mi to mohl udělat Thorine?" Začala Dís lítostivě, ,,jak jsi mohl odejít bez rozloučení?" Dís stékaly po tváři horké slzy štěstí.
,,Ach sestro, věděla jsi, že odejdu."
,,Ano, ano věděla. Ale přesto mě tvůj odchod zasáhl Thorine. " Dís se odtáhla a podívala se na svého bratra. Ale nemohla ho vidět. Jeho oči zely prázdnotou a jeho hlas byl chladný jako kus ledu na vrcholcích Modrých hor.
,,Dís, potřebuji s tebou mluvit," začal Thorin opatrně. ,,Prosím"
Dís se vůbec nelíbil Thorinův tón, ale vyhověla mu a vydala se za Thorinem do jeho ložnice. Fili a Kili mezitím seděli v jídelně a přemýšleli. Dlouhou dobu nikdo nepromluvil, až nakonec prolomil ticho Fili. ,,Co se to s ním stalo Kili? Co ho mohlo tak poznamenat?"
Kili zatřásl hlavou, jakoby to chtěl vymazat. ,,To nevím bratře, ale ať to bylo cokoli, nebylo to nic dobrého."
Ještě dlouho čekali v jídelně a tiše mluvili o významných členech jejich rodiny, až nakonec vešel do dveří Thorin a hned za ním Dís.
,,Fili, Kili," začal Thorin chraplavým hlasem, ,,mám velkou prosbu."
Oba bratři se po sobě podívali, nechtělo se jim Thorinovi pomáhat. Možná kdysi, ale dnes už ne.
Když Thorinovi došlo, že nepromluví, pokračoval sám.
,,Dostal jsem se k mapě vedoucí k tajným dveřím."
Kili zbystřil. ,,Kam vedou ty dveře?"Thorin se pousmál, ,,do nitra hory."
,,Jaké hory?"
,,Do Té hory."
Fili ani Kili nemohli najít odpověď, nevěřili tomu co Thorin vyslovil. Dís se musela dokonce chytit trámu, aby nespadla.
,,Thorine, to není možné! Žádné tajné dveře nejsou! Je jen jeden vchod a ten střeží drak!" Fili nemohl uvěřit. Chtěl, ale nemohl.
,,Fili, je to tak. Ani já to do nedávna nevěděl. Zjistil jsem to osmnáctého dne mého odchodu. Našel mě Gandalf Šedý a dal mi tu mapu. Existují ještě jedny dveře. A já se k nim vydám. Půjdete se mnou a budete mými druhy?" Thorin se významně podíval na chlapce. Mlčeli. Neznali odpověď na Thorinovu otázku. Silná touha a láska k Ereboru jim kázala jít, ale věděli, že je to cesta na smrt a nikdy se z ní nemusejí vrátit.
Thorin věděl, že jim musí dát čas a tak jim uložil do rána se rozhodnout.
,,Dobrá tedy, za úsvitu odcházím. Musím ještě něco zařídit. Budu čekat, pokud nepřijdete budu považovat vaši odpověď jako odmítnutí.
Thorin odešel ven a v místnosti zavládlo ticho. Nikdo nechtěl začít mluvit. Začala Dís.
,,Nevím jak se rozhodnete a nemohu vám bránit v odchodu, ale prosím přijďte mi říct sbohem. Myslím, že nastal čas, povědět vám pravdu o Frérinu, mém bratru."
Trpaslíci nikdy o Frérinovi neslyšeli, vyvedlo je to z míry.
,,Frérin byl o spoustu let starší než já nebo Thorin, ale milovali jsme ho. Vždy nás oba vedl a byl naším vzorem. Ovšem, že měl většinu pozornosti, byl to následník trůnu, ale nikdy toho nezneužíval a nepovyšoval se. Frérin byl velmi spravedlivý a vždy se staral o ostatní. Když mu bylo 29 let vzdal se trůnu v Thorinův prospěch. Nechtěl vládnout. Chtěl pomáhat. A věděl, že Thorin se ke kralování hodí mnohem víc. Váš otec byl Frérinův pobočník a nejlepší přítel. Když se však Frérin vzdal trůnu a on se měl stát Thorinovým pobočníkem, raději odešel do armády jako řadový voják.
Frérin se ze začátku potuloval po Ereboru jako běžný princ, čas od času si vyjel na lov, ale nebyl to způsob života jaký si přál. Proto šel za dvorními léčiteli a oni jej přijali mezi sebe. Vyléčil i ty nějbeznadějnější případy. Lidé Frérina milovali. Rozhodně víc než Thorina. Ovšem Thorin byl vždy uctivý a spravedlivý, ale na rozdíl od svého bratra byl tvrdý a neústupný. A nikdy neuznal svoji chybu. Frérin byl laskavý a lidé si toho vážili."
,,Co se s ním stalo?" Zajímal se Fili.
,,Několik let před vpádem draka těžce onemocněl, nedalo se to léčit. Na konci svých dnů už neslyšel a nemohl se hýbat. Ale stále opakoval, jak je svět krásný a jak zbožňuje mé oči. Stále se usmíval." Při těch slovech se Dís na okamžik usmála. Ale pak posmutněla.
,,Zemřel rok po vypuknutí nemoci. Odešel velmi mladý. Měl celý život před sebou."
Kili pohladil matku po rameni. Neznal její bolest, ale sdílel ji. Věděl, že jej tento příběh měl odradit od odchodu, ale neodradil. Už se rozhodl. Půjde. A Fili?******"
Thorin si vzal svůj plášť a hůl a vyšel ven z domu. Posadil se na dřevěnou lavičku a pozoroval vycházející Slunce. Dveře za ním se s vrznutím otevřely a z nich vyšel hnědovlasý trpaslík. Kývl na pozdrav a přisedl ke staršímu trpaslíkovi.
,,Půjdu s tebou, Thorine. Chci bojovat za svůj národ. A chci zpět náš domov." Kili zněl jistěji než jindy.
Thorin přikývl, ,,nebude to jednoduché."
,,Přesto půjdu s tebou." Kili byl rozhodnutý. Nedalo se to změnit.
Fili seděl na své posteli a přemýšlel. Nechtěl opustit matku, ale ani bratra. Zvažoval všechny možnosti a nakonec se rozhodl. Vyšel ven za svými příbuznými.
,,Fili, vítáme tě u nás." Pronesl Thorin slavnostně.
Fili se s poděkováním posadil.
,,Dobrá tedy, víte co vás čeká pokud se rozhodnete jít. Můžou vás zajmout skřeti, mohou vás zabít. Může vás zabít drak. Můžete se ztratit v divočině a mohou vás zajmout elfové. I přes to všechno chcete jít a vydat se osudu? Není žádná cesta zpět. Pokud se vydáte na cestu, nemůžete ji opustit. Půjdete se mnou?" Thorin byl vážný a zasmušilý, ale odraz slunečních paprsků v jeho tváři, jej činil mladším. Plným energie a života.
Kiliho odpověď byla rázné a jasné ano. Fili se dlouho rozmýšlel, ale nakonec i on nejistě přikývl. Rozhodl se bojovat.http://testy.nanic.cz/testy/knihy/from-birth-to-death-fili-a-kili/
Ano, opravdu další kapitola.
Ano, plánuji přidat další.
Ne, nevím kdy to bude.
Ano, možná za hodně dlouho.
Ano, je mi líto, že nepřidávám.
Ne, nemůžu to urychlit.
Další kapitola: Potulný čaroděj
Datum přidání: 26.7.2016
*AMAZINGIS*
(Magda Rosolová)
ČTEŠ
From birth to death - Kili&Fili (CZ)
FanfictionFanfiction na Hobita. Konkrétně na život Filiho a Kiliho. Tento příběh popisuje jejich životy od narození až do smrti. By: Amazingis