To nezvládnu

606 40 0
  • Věnováno všem co to čtou!
                                    

KAPITOLA 4. - TO NEZVLÁDNU

,,A proč jste se nevrátili? Kdyby se sjednotili všichni trpaslíci mohli jste vyhrát v Morii i proti Šmakovi!" Vyzvídal horlivě Kili.

,,Všichni se k nám obrátili zády. Kili, nikdo nezbyl." Odpověděl smutně Thorin.

,,Možná by šli nyní, kdyby je někdo povzbudil." Prohlásil povzbudivě Fili.

,,Né je konec. Už je konec." Po těch slovech se Thorin zvedl a odešel. Tento proslov v něm vyvolal smutné vzpomínky.

O DVA TÝDNY POZDĚJI

,,Kili! Kili! Proboha kde ten kluk zas vězí!" Zanadával si Thorin při hledání Kiliho v lese.
,,Thorine, našel jsem ho! Pojď za mnou!" Ozval se Fili a vedl strýce na opuštěnou loučku kde se Kili marně snažil strefit šípem do slaměného terče.
V Thorinovi se ozvala hrdost. Pohled na Kiliho, bez přestávky se snažícího, bojujícího o svůj cíl, byl šťastný.
,,Kili!" Promluvil po pár minutách pozorování.
,,Thorine, neměl jsi sem chodit, uvidíš mojí neschopnost!" Zanadával si Kili.
,,Neuvidím tvoji neschopnost, ale tvoji bojovnost."
Kili se jen nechápavě podíval na bratra a poté stejně tak na Thorina. Ten se jen zasmál a posbíral všechny šípy kolem terče.
,,Na, zkus to znovu." Podal šípy Kilimu a čekal. Kili si povzdechl a vložil šíp do tětivy. Zamířil. Už, už chtěl vystřelit, když mu Thorin pozvedl ruku svírající šíp s tětivou výš a začal mu něco šeptat. Polovině z toho nerozuměl, ale nedělal si s tím starosti. Thorin si toho nejspíš všiml a tak zvýšil hlas.
,,Slyšíš ten vítr Kili? Slyšíš ho? Zaposlouchej se do něj. Vnímej jen ten vítr. Zamiř, trochu víš, vystřel!"
Kili udělal jak mu strýc poradil. Dlouhý šíp letěl vzduchem mnoho stop, přesto dopadl několik stop před terč.
,,Tohle nezvládnu. Já nejsem jako Fili, nebo ty, nebo jako Mistr Dwalin, já nejsem bojovník." Zakňučel Kili.
,,Tak za prvé Kili, trpaslík, obzvláště z Durinova rodu si nestěžuje a nepodceňuje se. Za druhé v každém muži se skrývá bojovník. A za třetí, ty to dokážeš! Zkus to znovu!" Rozkázal Thorin a tentokrát ho to nechal zkusit samotného. Ruka se zvedá, tětiva napíná, šíp letí a zasahuje terč.
,,Výborně! Sice né doprostřed, ale alespoň do terče! Znovu!" Kili se ohlédl na Filiho a ten se povzbudivě usmál.
     Asi pátá střela už byla jen několik palců od středu. Strávili tam tak celé odpoledne dokud se Kili nestrefoval vždy do středu.
,,Výtečně Kili! Příště zkusíš živý cíl!" Chválil Kiliho Thorin, zatímco Fili ho jen poplácal po rameni. Dávno se smířil s tím, že nemá všechnu strýcovu pozornost jen pro sebe.

Další kapitola na světě! Omlouvám se, že je to spíš o Kilim a Fili tam moc není. Prosím omluvte chyby a krátkost dílu.
Vaše

*AMAZINGIS*

From birth to death - Kili&Fili (CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat