Je konec

699 43 5
                                    

KAPITOLA 3. - JE KONEC

,,Ach Fili, kdes to našel?" Thorin se nešťastně podíval na Filiho stále stojícího před strýcem.

,,Bylo to vedle dveří." Fili se trochu zděšeně podíval na strýce a vyčkával zda se odpověď dozví či ne.

,,To je arcikam. Srdce hory."

,,Thorine, jaké hory?" Naléhal Fili.

,,Ano jaké hory?" Přidal se zrovna probuzený Kili.

,,Chlapci, neměli byste Thorina zatěžovat takovými otázkami." Vložila se do toho Dís.

,,Né Dís, počkej. Měli by to vědět."

,,To ano, ale až za pár let. Probůh vždyť Kilimu je teprv pět let!"

,,Pravda. Je mi líto Fili. Počkáme až budete větší, Kili by to stejně nepochopil."

,,Dobrá tedy počkáme." Povzdechl si zklamaně Fili.

O 5 LET POZDĚJI

Fili přichází do jídelny na snídani. 

,,Dobré ráno Fili." Pozdravila ho matka. Thorin ani nezvedl hlavu a dál zamyšleně hleděl do hrnku s čajem a vyfukoval z dýmky malé obláčky kouře.

,,Thorine co se děje?" Nevydržel to ticho Fili.

,,Nemám co dát Kilimu k narozeninám." Přiznal šeptem.

,,Já bych o něčem věděla." Připojila se Dís. Oba trpaslíci se na ni se zájmem podívali. 

,,Ač to bolí, slíbil jsi Kilimu, vlastně i Filimu příběh o arcikamu." Tiše si povzdechla.

,,To je pravda. Také ten příběh chci znát. Bude nadšený." Thorin jen zakýval hlavou a dál se věnoval dýmce. Nejspíš přemýšlel nad minulostí. Nad Ereborem, nad arcikamem, nad svým otcem. V tu chvíli vběhl do místnosti Kili a nedočkavě si sedl ke stolu. 

,,Tady je někdo pěkně nedočkavý." Zasmála se Dís a postavila před Kiliho velkou dřevěnou truhlu. Opatrně ji otevřel. Oči se mu rozzářily radostí, když z truhly vytáhl malý dřevěný luk a toulec plný šípů. 

,,Páni! Mamí ten je úžasný! Děkuji!" Filimu se v očích zaleskla závist. On se, ale vždy učil bojovat jen s meči a zdaleka neměl takový cit v rukou a smysl pro detail jako Kili. Musel se pousmát při pohledu na Kiliho silně objímajícího svou matku. Sáhl do kapsy a podal Kilimu svůj dárek.

,,To je ode mě bratře." Řekl s úsměvem na tváři.

,,Co je to?" Zeptal se Kili, když otevřel malý váček a vytáhl nažloutlý, místy černý zub na dlouhé šňůrce.

,,To je skřetí zub, opatřil mi ho pro tebe Mistr Dwalin." Dís při tom vrhla vražedný pohled na Thorina marně zakrývajícího smích.

,,Páni! Letošní narozeniny jsou nejlepší!" Zajásal Kili. A s očekáváním se podíval na Thorina. Ten se jen hluboce nadechl a začal vyprávět.

,,Psal se rok 2589  a v městě Dol se slavila slavnost draků, neboli v Ereboru: Durinův den. Toho dne přiletěl drak Šmak, kterého přilákalo Thorovo zlato a Dol spálil na popel. Ereborští obyvatelé utíkali co nejdál mohli, jen můj děd Thor zůstával, aby uchránil ten nejvzácnější a nejnádhernější  drahokam. Arcikam. Otec marně přemlouval Thóra, zatímco já se svojí družinou běžel bránit bránu. Sotva jsme k ní doběhli ji Šmak prolomil. Mnoho mužů i žen, lidí i trpaslíků tenkrát zemřelo. Nezbylo nám nic jiného než útěk. Lidé si postavili jezerní město a většina trpaslíků odešla do Morie. Netrvalo ovšem dlouho a skřetům se Morie zalíbila. Tenkrát se strhla velká válka. Král Thranduil, vůdce lesních elfů, nás zradil při pohledu na armádu skřetů. Bílý skřet Azog tenkrát zabil mého otce Thráina a můj děd se ztratil. Ta hrstka co nás přežila se rozutekla. Většina nás se přesunula sem do Modrých hor a začla se věnovat obyčejné práci."

Thorin skončil svůj proslov a Kili i Fili jen udiveně zírali.

 Nový díl! Stihla jsem to naštěstí ještě před půlnocí, takže šťastný nový rok! Omlouvám se, že informace v příběhu - Thorinovo vyprávění možná nesedí, je to už dlouho co jsem to četla i viděla 1. film. Omlouvám se za chyby a snad se líbí!!!
PS: nejdřív jsem napsala část a pak až našla obrázek :)
Vaše novoroční

*AMAZINGIS*

From birth to death - Kili&Fili (CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat