KAPITOLA 9. - JAKO KUS DŘEVA
Rok 2880 se rychle blíží a Kili s Filim si procvičují boj s meči. Čerstvě šestnáctiletý Kili právě provedl protiútok proti jednadvacetiletému Filimu, ten, ale jeho výpad odvrátil a pomyslně jej bodl do ramene. Kili jen zíral s pusou dokořán.
,,Jak, jak jsi to udělal?"
Fili se té otázce zasmál a spustil meč. ,,Když na tebe útočník zaútočí zpříma, jako jsi to udělal ty, dej meč, nebo kladivo, nebo cokoli co budeš mít, a dej si ho před sebe na příč. Tím odrazíš jeho úder a jakmile se bude vzpamatovávat ho bodni. Nesnaž se do břicha, asi by jsi se netrefil, bodni do ramene a až bolestí pustí zbraň, zabij ho." Fili při popisování ukazoval rukama i oběma meči, které třímal v rukou. ,,Je to, ale nebezpečné, protože tím ztupíš jeho i svůj meč." Dodal a sledoval bratrovu reakci.
,,Kdo tě to naučil? Je to užitečná výhoda."
,,Odrazit meč mě kdysi dávno učil Bifur, ale ten zbytek jsem vymyslel sám."
,,Páni! No já se stejně budu držet svého luku, alespoň pokud to bude možné." Fili jen protočil očima.
,,Měl bys to také zkusit."
,,Zkusit co?" Nechápal Fili bratrovo doporučení.
,,Střílet z luku. Je to užitečné pokud je nepřítel daleko, nebo pokud se nemůžeš plně pohybovat."
Fili se s pobavením v očích podíval na bratra a zakroutil hlavou na znamení nesouhlasu.
,,Ale ano! Pojď!" Kili už táhl bratra k terči, ze kterého vytahal zapíchané šípy a podal mu je.
,,Řekl jsem ne Kili!" Fili nehodlal ustoupit, ale Kili také ne.
,,No tak! Naučím tě to!"
Fili si povzdechl a vzal si od bratra jeden ze šípů. Poodešel sto metrů od terče a vložil šíp do tětivy. V tu chvíli u něho, ale stál Kili a šíp mu posunul víc ke středu, Fili se na něho potom gestu zamračil, ale nic nenamítal. Jedna střela za druhou míjela terč a ani se k němu nepřiblížila. Když chtěl vystřelit asi osmý šíp, Kili ho zarazil. ,,Musíš se uvolnit a z hluboka se nadechnout, pak to půjde líp." Fili ho poslechl a vystřelil, znovu mimo.
,,Řekl jsem uvolnit, ale ty jsi jako kus dřeva!" Kili ztrácel naději, že to Filiho vůbec naučí.
Fili podal bratrovi luk. ,,Střílení není nic pro mě. Já bojuji s meči a dýkami, ne s elfskou zbraní."
,,Není to jen elfská zbraň, i lidé ji používají, dokonce Thorin umí střílet a to elfy nesnáší!" Kilimu se nelíbilo Filiho počínání.
,,Kili, některé věci nezměníš. Tak už to je."
Kili si povzdechl a vydal se hledat šípy nastřílené všude kolem.
Dneska krátká kapitola, tak přidám ještě jednu - snad. Je to takové ustřižené, psala jsem to cestou do Prahy. Snad se líbí a omluvte chyby.
Vaše,
*AMAZINGIS*
ČTEŠ
From birth to death - Kili&Fili (CZ)
FanfictionFanfiction na Hobita. Konkrétně na život Filiho a Kiliho. Tento příběh popisuje jejich životy od narození až do smrti. By: Amazingis