KAPITOLA 8. - POMÁHAT A CHRÁNIT
Šest měsíců od návštěvy Ered Luin uplynulo a byl tu říjen. Kili s Filim zrovna procházeli knihy v Thorinově pracovně a hledali záznamy, spisy, nebo kroniky o dávných vládcích Ereboru.
,,Máš něco?" Zeptal se otráveně Fili.
,,Ne, ty ano?" Kiliho odpoveď zněla stejně znuděně.
,,Ne." S tím slovem si sedl na jednu z vyřezávaných skříněk.
,,Co budeme dělat?"
,,Hledat."
S povzdechem se Fili zvedl a Kili otočil zpět ke knihovně, táhnoucí se přez celou jednu zeď. Vyndavali jednu knihu za druhou, ale ani po tříhodinovém hledání knihu nenašli. Knihu, hrdě nesoucí název: ,,Durinův rod." Nakonec toho zanechali a přesunuli se do jídelny na oběd. Byla to taková malá místnůstka obložená dřevem a spoustou obrazů. V jejím středu stál dlouhý obdélníkový stůl se zeleným ubrusem a v rohu na pravo ode dveří, byl v komoře za skrytými dveřmi schován ještě jeden stejný, určený pro zvláštní příležitosti. Kolem stolu stálo sedm židlí a lavice. Vše bylo polstrováno a zabaleno v temně hnědé kůži. Ano, místnost působila trochu ponuře, ale také útulně a příjemně.
,,Co se děje? Vypadáte zklamaně." Poznamenal Thorin.
,,Nenašli jsme jí." Odpověděl ještě zklamaněji Kili.
,,Nenašli jste co?" Vložila se do toho Dís.
,,Knihu o Durinově rodě." Přidal se Fili.
,,Kdybyste to řekli hned, " začal Thorin, ,,tak bych vám řekl kde je."
,,A kde tedy je?" Fili přetékal nedočkavostí.
Thorin se pousmál a ze zamčené skříňky nad lavicí vytáhl malou, v kůži vázanou knihu. Sfoukl z ní prach a vložil ji Filimu do rukou. Oběma, Kilimu i Filimu, se rozzářily oči.
,,Teď ji položte! Podíváte se po jídle!" Zavelela Dís.
,,Ale..."
,,Jezte!" Dís nenechala Kiliho domluvit. Ten se jen zamračil a napíchl si na vidličku kousek masa.
Co nejrychleji do sebe nacpali pečeného králíka i chléb a úzkostlivě se podívali na matku. Ta si povzdechla a knihu jim podala. Horlivě se po ní vrhli a odešli do Filiho ložnice. Kili si sedl na postel a Fili na židli naproti němu, pak si ale sedl na postel k bratrovi. Kili se podíval na bratra a knihu otevřel. Hned na první zažloutlé stránce, byl černým inkoustem nadepsaný název, ,,Durinův rod" a pod ním ,,Jak si ho pamatuje Karlen, syn Arkův."
A tak si dva bratři Fili a Kili, synové Dís, synovci Thorina II. Pavézy četli o svých předcích a poznávali historii svého rodu.
,,Byli obdivuhodní že?'' Zeptal se z ničeho nic Fili.
,,Ano. A zase budou, až jednoho dne zabijeme draka a dobijeme království pod horou zpět!"
,,Máš moc bujnou fantazii Kili."
,,Né, jednoho dne budeš králem ty! Jen si to poslechni ,,Fili, syn Dísiin, král posledního a největšího ze sedmi království trpaslíků, král Ereboru!" Kili přetékal nápady, fantazií a spoustou představ.
,,Zatím nemáme ani horu, natož pak královský titul." Zasmál se Fili. ,,Navíc, co by jsi dělal ty?" Pozvedl na bratra obočí.
,,Já budu kapitánem tvé armády, a když se zrovna nebude válčit, budu tvým rádcem. Budu ti pomáhat a chránit tě. Položím za tebe svůj život, položím ho za svého krále a za svého bratra.
Další kapitola je tu! Vím trochu dýl než jsem slíbila, mám své důvody. Zítra snad něco napíšu při cestě vlakem z Plzně do Prahy, takže by zítra večer měl být další díl. PŘIPOMÍNKY A NÁVRHY DO KOMENTÁŘŮ!!!!!!
PS: Váš názor na Filiho jako krále?
Vaše,
*AMAZINGIS*
ČTEŠ
From birth to death - Kili&Fili (CZ)
FanfictionFanfiction na Hobita. Konkrétně na život Filiho a Kiliho. Tento příběh popisuje jejich životy od narození až do smrti. By: Amazingis