tinggal lah sembilan

55 5 0
                                    

KITA SKIP DAH MALAM

Dira keluar dari dapur bawak semua lauk yang dia masak. Th apa yang dia masak. Yang penting halal lah. Minho ngan Hyuna still lagi kat rumah Dira sbb mama suruh diaorg stay situ malm ni. Tak pahm lah Dira ngn mama dia tu. Baru datng harini, tapi macm dah tinggal kat rumh Dira berthun ii.

Dira dduk kat meja makn. Nasib meja mkn Dira besar kalau tak, makn kat lantai lah awknya.

"Mama senanya dtang sini sbb apa? "

"Papa kamu tulah. Dia suruh mama uruskan syarikat dia kat sini. Katanya syarikat tu, bossnya dah nk pencen. Disbbkan tkde sapa nk ganti, mama oferlah diri"

"Mama jaga syarikat CSD building ke?! Means mama tinggal kat sini nagn Dira?! "

"Ya sayang.. Mama tinggal kat sini.. Mama thu kamu tak suka tapi.. Papa kamu tak kasi mama beli rumah untuk mama tinggal.. Terpaksa nak buat macm mana"

"Boleh tu mmg boleh ma.. Tapi.. Abg Aufa ngn Aris ni.. "

"Diaorng sekejp je.. Nnt kena balik Malaysia semula.. Kalau tk tinggal papa sorng ii kt rumah"

Dira hnya mengangguk kan kepalanya. Semua makn maknn masing ii. Semua lauk habis. Jisung ngan Aris habiskan semua lauk. Biasalh perut gorila kan. Kalau bagi makn nasi lima mangkuk pon tak cukup lagi diaorg tu. Mama bawak semua pinggan pergi dapur and basuh pinggan. Dira pandanglah Hyuna pastu cakap..

"Hyuna.. Tolonglah mama basuh pinggan.. Nk jadi menantu mama kena rajin"

"Malu lah"

"Lahh.. Kalau malu ii macm mna nk jadi bini abg Aufa? Abg Aufa kan tk thu malu"

"Yelah ii"

Hyuna pon bagun pergi tolong mama basuh pinggan. Dira tergelak lah tengok Hyuna macm awkward je dpan mama. Sape je tak kan. Depan bakal mak mertua tu. Time ii Dira tengh gelak tu, Minho yang ada kat sofa main nagn kucing terpandang Dira. Minho cair tengok Dira tergelak macm tu. Macm bunyi musik kat telinga Minho. Cehh.

Abg Aufa perasn Minho dduk pandang Dira. Apa lagi abg Aufa tu, mengnjing lah keje dia.

"Tengok bakal isteri ke tu? "

"Eh- mana ada! "

"Ye ye je kau ni"

"Abg pon.. Minat kat adik saya nmpak? "

"Tak payh nk abg ii lah.. Umur beza bape bulan je.. Kau aku jelah"

"Pandai ehh tukar topik"

"Borak apa tu? "

Dira tnya muncul dari belakng diaorng. Minho terus blushing woo, sbb takut Dira denagr apa yang diaorg borak.

"Tak ada apa ii pon.. Abg awk tnya pasl Hyuna je"

"Aikk?? Sejak bile kau pakai saya awak ngn aku? Lain macam lahh"

Minho speechless kat situ.

"S-salh ke? "

"Tak salh pun.. Saya lagi suka kalau awak pakai saya awak.. Baru cute sikit"

Dira cakp dduk sebelah Minho ats sofa. Sapa rasa sendu kita kwn. Minho pulak boleh jadi shy ii ton kat situ. Abg Aufa pulak pergi lari dekat meja makn dduk nagn Jisung dan Aris. Diaorg kat situ lagi sbb dah kenyak sangt tak mmpu nk bagun dari meja mkan tu. Abg Aufa dtang situ nk intai Hyuna je tu. Biarlah dia.

"Mama kau tu kenal aku ke? "

"Haishh kau ni.. Nk kau aku ke nak saya awak? "

"Ikut awak lah"

"Nak je carut tapi tak boleh"

"Pakai saya awk jelah.. Awak kata baru cute kan.. Ha tolong jwb soaln saya tadi"

"Haah.. Saya pon baru thu yang mama saya tu kwn ngn mak awak"

"Kenapa saya tak ingat ehh? "

"Mana saya thu.. Tu otak awak buakn otak saya"

"Kenapa bersemut pulak sofa ni mama? "

Jisung tnya, berjaln ke arah Minho dan Dira. Dia duduk dekat tengh ii antara diaorg berdua.

"Kenapa bersemut pulak?- ouh.. Biasalh tu.. Kalau dah jumpa jodoh nk buat macm mana Jisung"

"Lah.. Patut lah bersemut"

Jisung pandang kat dua org tepi dia yang blushing tak ingat dunia tu.

"Lahh.. Terasa single pulak kat sini"

"Aku pun single lah" Dira

"Tapi bakal taken"

"Takde sapa pon kata macm tu.. Aku buknnya minat dia pon.. Dia pon tk minat aku. Kan Minho? "

"H-ha? Ha, betul lah tu. Hmm, betul.."

"Minho awk dah kenapa? "

"Takde kenapa"

"Oppa.. Kalau dah minat cakp.. Jgan nnt Dira dah ada boyfriend, baru menyesal" Hyuna

"B-bila Hyuna dtng? "

Hyuna hnya mengangkatkan bahunya. Dia berjaln dan duduk di tepi Dira.

"Dira pun.. Kalau dah suka cakp. Senang sikit keja mama tu nk satukan korang"

"Sejk bila Hyuna panggil mama tu mama? "

"Pandai ehh tukar topik. Sama je macm oppa"

"Y-ye mama! Jap ma-mama panggil"

Dira baru je nk bagun dari tempat duduk dia tiba ii mama datng.

"Mana ada mama panggil"

"Ta-tak de ehh? Di-dira ingat mama p-panggil tadi"

"Caught in 4k"

Abg Aufa ckp pastu semua gelak. Dira dah awkward kat situ, malu. Minho pon gelakkan je Dira tu. Trngah sedap ii gelak kat ruang tamu, ada pulak org jerit macam nampak mailaikat izrail nk cabut nyawa dia.

"MAMA!!! ABANGGG!!! KAKAKK!! TOLONGGG!!! KUCING DATANG KAT KAKI ARISS!!! ARGHHHH!! "

Aris menjerit. Semua orang smbung tergelak kat situ. Dira pon ikut tergelak sekali. Minho nampak Dira gelak. Cair lagi dia kat situ. Pastu dia terpandang abg Aufa, tenagh smirk kat dia. Caught in 4k again(?). Wahahahaha.. Terus Minho larikan pandangn dia dari abg Aufa.

-->BERSAMBUNG<--

NI PENDEK JE SBB DIAORNG SWEET NGNT KAT SITU. BERSEMUT PHONE AKU. NK MENAIP PON SUSAH. SEMUT BERKURUMUN. KALAU PHONE KORANG PON KENA AKU MINTAK MAAF LAH.

'love different religions [lmh] ✓Where stories live. Discover now