DISEBABKAN AKU TAKDE IDEA, MALAS AND NK CITE NI HABIS CEPAT, SO SAYA AUTHOR YANG TAK BERAPA AUTHOR NAK SKIP MASA. HOHO. MACM BODOH AUTHOR MINTAK IZIN NAK SKIP.
NEXT WEEK (THE DAY WANI KAWIN)
"Oi. Dah siap belum?" Dira
"Dah"
Wani sahut and keluar dai bilik dia. Ohoks. Sungguh lawa. Jap nk tunjuk gmbo sikit.
"Cantiknya kawan aku ni" Dira cakp smbil letak tngn kat dada, being proud.
"Thanks. Ko pon lawa jugak. Bridemaid lagi lawa dari pengntin"
(Ha ini baju Dira)
"Hehe. Tapi kau lagi lawa" Dira
"Kau lagi lawa" Wani
"Tak kau lah"
"Kau-" Diaorg stop perang sapa lagi lawa leps dngr suara mak Wani dari arah tepi.
"Dah tk yh nk gaduh ii. Cepat sikit. Tok kadi dah tunggu dah"
"Baik mak"
Wani jalan gi kat ruang tamu. Kalau korng nk thu, Wani kawin kat rumah Dira tau sbb mama yng suruh. Katanya boleh ajak ramai orang sbb rumh Dira kan besaq. Ha gitew. Dira tolong Wani pergi naik kat atas pelamin. Dira saja nak cari bakal laki Wani. Nak tengok muka sbb Dira hnya thu nama dia je, muka tak pernah tengok lagi. Si ank Zamri ni tak bagi tengok gmbar. Nama bakal laki Wani tu, Addam. Dira macm pernah dengr nama tu tapi takkn lah org sama sbb Addam bukan satu dlm dunia ni.
Mata Dira duk memilau cari bakal pengntin lelaki, tak datng ii lagi. Astu tetiba ada org datng. Yep, family pengntin laki dah smpai. Dira mencari lelaki yng mengenakan baju pengantin. Matanya terhenti lepas nmpak sesusuk tubuh yng dia kenal.
"Weyh sumpah lah!" Dira
"Amende?"
"Tu ke bakal suami kau?" Dira tnya jarinya ditunding kat arah lelaki tersebut.
"Ha dia lah"
"Weyhh! Aku pernah jumpa dia kat Korea! Dia kawn Minho nagn Jisung" (yang tk ingat dia ada kat part 1)
"Aku thu.. Wait- Minho? Who's he? "
"M-minho.. Ermmm.. Majlis nak strat dah, aku g dulu! " Dira turun dari pelamin ke tempat dduk tetamu.
"Haihh. Dira dira. Ada ii je kau kan"
(AKU TAK SABAR NK BUAT AKAD NIKAH SO KITA SKIP)
"Addam Firdaus bin Ridzuan"
"Ya saya"
"Aku nikahkan dikau dan akan ku khawin kan dikau denagn Hazwani Maisarah binti Ahmad Zamri, denagn mas khawinnya sebanyak, RM 5,000 tunai"
"Aku terima nikahnya, Hazwani Maisarah binti Ahmad Zamri, dengn mas khawinnya sebanyak RM 5,000 tunai"
"Sah"
Author tetiba terasa single. Semua tengh tadah tnagn baca doa. Dira pandang kat Wani yng ada atas pelamin. Kalau bff pandang satu sama lain apa jadi? Dira buat muka buruk dia. Wani tergelak kecik kat atas tu. Mama Dira prasan Dira buat kerja takde faedah tu, pastu mama tegur guna siku. Dira terus pandang tempat lain, takut mama marah. Hoho.
Addam bagun dari dduk dia pastu g kat atas pelamin. Wani dah start malu kat situ. Dira pandang je diaorg dduk kat situ malu ii. Addam bisik bende kat Wani buat dia pukul dada Addam. Sumpah Dira terasa single. Tiba ii Dira dapt call. Dira keluar dari backyard pastu angkat call tanpa tengok nama org call tu.
"Assalamualaikum?"
"Oi. Amende kau ni?"
"Eh- M-minho? A-aku pikir sape lah tadi"
"Ha. Ni mesti kes angkat call tk tengok contact name kan"
"Hehe. Nape call? Tetiba je"
"Saja. Aku rindu kau. Aku call lah"
"R-rindu? Apa kau ni. Tiba je"
"Malu lah tu. Ko kat ne tu? Asl bising semacam?"
"Kat rumah je. Ada org tu baru kawin"
"S-sape?"
Tiba ii kepala Dira pikir bende jahat nk buat.
"Aku lah. Dah ni rumah aku. Takkn jiran aku nk kawin kat rumah aku"
"K-kau dah kawin? Nagn siapa?"
"Lah. Lantak aku nak kawin ngn sape pon. Bukn kau kesah pon kan?"
"H-haah ek. Congrats lah"
"Eh. Asl macm sedih je bunyi"
"Aku tak nagis lah"
"Aku tak cakp pon kau nangis. Haa... Ko nagis eh~"
"Mana ada!"
"Lek lah. Jangn nagis ii. Bukan aku lah yng kawin. Kawan aku yng kain. Dia buat kat rumah aku sbb rumah aku besar. Bukan aku. Aku lambert lagi nak kawin. Boyfriend pon takde"
"Pangkek lah ko. Aku nk nagis dah tadi"
"Sape suruh kau nagis. Dasar manja"
"Aku tk manja lah macm kau. Kena reject pon nagis"
"Ala aku nagis je. Kau smpai pengsan tak nk makn. Broken"
"Hyuna cakap lah ni. Eii korang ni. Semua bende nk bagitau each other"
"Biasalah best friend kan"
"Oi Dira"
Dira deangr ada org panggil. Dia pusing blakang nmpak ang Aufa panggil dia.
"Amende?"
"Mama cari. Nak suruh tolong kat dapur"
"Ha kejap" Dira letak fon dia kat telinga semula.
"Apa jadi?"
"Mama panggil suruh tolong kat dapur. Dira g dulu lah ye" Dira nk off call tapi MInho panggil dia balik.
"Sabar jap!" Dira letak fon kat telinga
"Apa?"
"Aku dengar ko dah jadi tunang org. Congrats lah"
"Ha? Amen-"
Tuuuttt..
"Dasar Minho"
"Dira!!!"
"Ye kejap!"
Dira pon masuk dalm pastu tolong mama kat dapur.
-->BERSAMBUNG<--
SESUNGGUHNYA AKU TAKDE IDEA 😗✌ DISEBBKAN NK HABISKAN CEPAT PUNYA PASL. HOHOHO.
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfiction[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...