2 WEEKS LATER
Cepat nau masa berjalan. Lagi dua minggu Dira nak jadi bini orng. Sesungguhnya Dira tak bersedia lansung pasl kawin ii ni. Si Wani tu pulak g honeymoon kat Australia. Dira kadng ii terpikir siapa Mikael tu. Dia tak pernah call or text Dira. Like, cuba lah call sekali bakal isteri ni. Chat pon okay lah. Tapi ni tak buat apa ii. Call tak, chat tak. Datng rumah pon tak pernah lagi. Meresahkan bukan.
Ni Dira baru balik dari khusus khawin. Dia dduk kat sofa and mengeluh. Tiba ii ada org call dia. Dia tengok lah contact name tu, Hyuna. Dia pon angkat lah call tu.
"Hello bestie" Hyuna
"Hmm"
"Nape ni?? Tell me what happen"
"*sigh* aku terfikir apa yng bakal jadi dua minggu lagi"
"Kenapa lagi dua minggu tu? "
"Aku cakp ni comfirm ii ko tak caye"
"Cakap lah dulu. Macm mana aku nk caye kalau kau tak cakp lagi"
"Aku dah tunang"
"And?? "
"Dua minggu lagi majlis khawin aku"
"So?? Bagus lah tu. Ko dah nk kawin. Oppa pon sama. Dia dah jumpa calon bini dia. Dia tknk lambat ii kn masa dia ajak pompuan tu khawin terus" gelojoh siak
Dira yng tadi posisi dia tengh baring kat sofa terus dia bangun and dduk betul ii. Air mata dia dah bertakung, tapi dia tahan tknk bagi dia turun.
"A-apa ko ckap tadi? Cuba ko ulang"
"Baguslah, ko dah nk khawin"
"Tak yng lagi satu tu"
"Oppa dah nk kawin jugak?? "
"De-dengn siapa? "
"Tah dia. Asl?? Dira jeles ke? "
"Eh buat apa nk jeles" Dira terus lap air mata dia yng baru jatuh tu.
"Takyh nk tipu lah. Hyuna thu Dira tengh nangis. Hyuna boleh dengr lah. Dira jngn lah risau. Hyuna yakin yng bakal isteri oppa tu akn jaga dia dengn baik"
"Hmm.. I hope so.. "
"Btw... Siapa nama bakal suami Dira?? "
"Nama dia Mikael. Tah lah. Dira tk thu nma penuh dia. Yang Dira thu tu je. MIKAEL" Dira tekankan nama dia kat ujung tu.
"Sedap nama"
"Sedap nama je. Hyuna thu tak yng dia tak pernh pon chat or call Dira. Ngan bakal isteri pon nk malu ii. Dia yng ajak tunang tetiba pastu dia yang takut nk chat. Amendelah"
"Maybe dia nk bagi Dira suprise kot"
"Suprise konon"
"Dah lah Dira. Hyuna nk g butik baju ngn oppa. Take care and congrats"
"Hmm. Hyuna pon take care"
And call pon tamat. Dira mengeluh and g kat dalm bilik dia. Dia terus baringkan badan dia kat atas katil. Dia pandng kat meja nightstand dia. Pastu dia nmpak ada smpul surat atas tu. Dia amik lah pastu dia bukak and baca.
Assalamualaikum,
Adira Sofea, bakal isteriku. Saya tak pandai sangt tulis surat ii ni. Tapi saya harap awak boleh terima. Macam mana rasa dapat baca surat dari bakal suami? Exited? Saya nak ucapkan terima kasih sbb awak sudi terima saya sebagai suami awak. Even awak tak thu siapa saya. Saya bukan takut nk munculkan diri saya, tapi saya nk bagi awak tertnya ii siapa bakal suami awak ni. Awak tunggu je nnt hari pernikahan kita. Awak dapt tengok muka saya sepuas hatu awak. Saya tak thu nak tulis apa lagi. Saya harap awak bersedia untuk jadi isteri orang dalm dua minggu lagi ni.
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfiction[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...