sorang jatuh longkang

49 6 0
                                    

Dira dekat dapur tengah ajar Hyuna buat tom yam. Hyuna pergi cerita kat Dira yang tom yam yang Dira kasi tu Minho yang habiskan. Tersengih Dira kat situ. Tahu pun sedap Dira masak. Haritu kata bolehlah.

"Ni nak kena tunggu bape minit ni?" Hyuna

"Tunggu lah dalm sepuluh minit"

"Dira.. Hyuna nk tnya sikit boleh tak?"

"Hapedia?"

"Semalm Dira ngan oppa pergi mana?"

"M-mana ada pergi mana ii"

"Jisung semalm dia cakp, dia jumpa korang kat SCM tengah dating"

"Mana ada kitaorg dating.. Memandai je si pendek tu cakp kitaorg dating"

"Lahh.. Kalau dating pon apa salhnya.. Hyuna suka je"

"Dah lah- hyuna jaga ni.. Dira nk naik ats kejap"

Dira pun masuk dalm bilik dia. Dia nk lari dari Hyuna je tu. Nnt kalau tetiba dia blushing kat situ. Mapus dia. Dira nmpak frame gmbar yang ada Minho tu ats katil so dia amik lah. Pastu dia tenung lama ii. Dia dokleh move on lagi sbb gmabr tu tak nmpak macm muka Minho pon. Tapi Hyuna kata tu Minho. Astu ada org masuk dlm bilik. Dah kalau org tu masuk bilik Dira tak ketuk tu siapa lagi kalau bukan si Jisung.

"Kau buat apa tu?"

"Tadi kata nk tengok gambar budak yang amik first kiss aku tu kn? Ni ha"

Jisung jalan duduk tepi Dira ats katil. Dia tengok lah gmabr budak tu. terbeliak mata dia.

"Minho hyung?!"

"Kenapa korang kata ni Minho? Cuba ckap ni abg Aufa ke Aris ke. Nape sebut nama Minho jugak"

"Ni ke yang curi first kiss kau? Minho hyung"

"Ye dia lah yang curi.. Tadi aku tnay Hyuna, dia pon cakp ni Minho. Sbb tu aku takut tadi waktu turun tngga nak jumpa korang"

"Drama apakah ini? Tak pernah wujud lagi dalm TV. Kau pernah cakap kau suka sorg budak waktu kita kecik kan. Adakah itu org yang sama?"

"Ye.. Patutlah aku rasa macm pernah nampak tau Minho tu. Rupanya.."

Tetiba phone Dira ada org call. Dia tengok sapa yang call..

MAMA<3
answer | decline

Bila nmpak je nma mama kat ats screen phone, terus je Dira angat call tu.

"MAMA!!!!"

"Dira.. Dira sihat ke tu?"

"Sihat je.. Mama pulak?"

"Mama pun sihat je ni"

"Kenapa mama call ni? Bukan hritu abg Aufa dah call ke? Takkan dia tak bagitau mama?"

"Ye.. Mmg abg Aufa call. Saje je ni.. Mama rindu nak dengar suara Dira"

"Aiippp.. Tak pernah ii mama kata rindu nk dengar suara Dira, ni dah kenapa pulak ni?"

"Ehh- M-mama nk rindu suara ank sendiri pun x boelh ke?"

"Bukan tak boleh tapi... Dira rasa macm ada udang di sebalik kueh teow goreng je ni.. Spill the tea lah"

"Hehe.. Mama nak tnya alamat rumah kamu"

"Nak buat apa?"

"Saje.. Mama nk post barang kat kamu"

"Ouh.. Cakp awl ii.. Almat Dira.. xxxxxxxxx , Seoul. Dapt tak?"

"Dapt ii.. Thak you Dira. Muahhhh~"

'love different religions [lmh] ✓Where stories live. Discover now