20 [final]

68 8 2
                                    

ONE DAY BEFORE HARI KAWIN

Dira baru lepas tolong mama buat pelamin and sekarng dia tengh boring. Dia pon gi lah kat sofa dan bukk tv. Sesuangguhnya tiada cerita yng best pon. Akibat terlalu boring, Dira tertido kat situ. After hmpir satu jam Dira tertido, abg Aufa kejutkan dia.

"Dira. Oi bangun" Dira pon bgun smbil gosok ii mata.

"Jom teman aku gi jalan ii nk?"

"Kat mana?"

"Adalah. Nak tak?"

"Jap, nak gi tukar baju dulu"

Dira gi masuk dalm bilik dia pastu dia gi tukar baju.

Dira gi masuk dalm bilik dia pastu dia gi tukar baju

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Abg Aufa dah tungu dalm kete. Dira keluar rumah pastu pegi masuk dalm kete. Abg Aufa drive kereta.Lepas dalm 15 minit macm tu dah sampai. Dira keluar, pastu nmpak ada amusement park. Of course dia excited extra accident.

"WOW!!" Dira jerit pastu lari masuk dalam. Abg aAufa gi beli tiket pastu diorang di main kat situ. Dira pergi main hampir kat semua tempat yng ada kat situ. Perangai tak sesuai ngn umur. Diorang stop main and gi beli maknn sbb Dira dah lapar. Dah habis makn, abg Aufa ajak Dira gi kat taman dekat ii dengn amusement park. Pastu tetiba Dira dapt mesej.

Mikael
Awak ada kat taman kan?

"Aik? Mana mamat ni tahu?"

Dira
Haah
Mana awak thu ni?

Mikael
Ha bagus
Tunggu kat situ jangn gi mana ii
Saya dah nk sampai

Dira
Heh?
Awak?
Seen

"Haish jantan ni" Dira tengok sekeliling tetiba abg Aufa hilang. Ni lagi sekor. Boleh pulak dia tinggal Dira sensorang kat tempat macm tu.

"Abf jangn macm ii. AKu santau ko satgi kang. Abg!" Dira cuba paggil abg dia yng durhaka tu tapi takde sape sahut. Astu tetiba ada org panggil dari belakang.

"Assalamualaikum" probaly itu bukn suara abg Aufa.

"Waalaikum...usalam..." Dira pusing belakng smbil jawb. Alangkah terkajotnya dia lepas nmpak muka org tu.

















"M-Minho?! Kau buat apa kat sini?!"









"Salh ke skali sakla nk jumpa bakal isteri"

"B-bakal isteri?"

"Yelah bakal isteri, ke awak dengr bende lain?"

"A-apa kau ni. Tetiba je. Suami aku nma Mikael lah"

"Belum kawin lagi dah panggil suami. MIkael tu saya lah tu. Kalau tk caye awk boleh tnya semua org"

"Okay ii. Apa ni aku tak paham"

"Dia macm ni tau sebenarnya, cincin yang mama awak bagi tu sebenarnya dari saya. Saya suruh mak saya bagi kat awak waktu hari last awak tu. Lepas saya dapt thu kita lain agama, saya senanya nk give up dah, tapi mak saya kata saya still boleh kain ngn awak if saya masuk islam jugak. And I don't wanna waste my time, saya terus convert to Islam and change my name from Minho to Mikael. Saya bagitau semua org kecuali awak sorang. And segalanya dah dirancang"

"Macm tu pon boleh ehh"

"Untuk awak apa ii pon saya sanggup buat. Kalau nk suruh saya berenang dari sini ke Ko-"

"Haaa takyah nk cakp besar. Tak elok"

"Awak terima saya tak?"

"Ermm... Tak"

"Kenapa??" Minho menggedik kat situ.

"Lah alah. Gedik nau. Takde lah. Main ii je"

"Terima lah ni" Minho main angkat ii kening dia. Dira rolled her eyes and angguk.

"YES!" Minho hampir peluk Dira tapi abg Aufa tetiba muncul tah dari mana, tarik tangn Minho.

"Oi! Ko belum kawin lagi. Jnagn nk ngengada peluk adik org. Aku santau kang"

"Lek ii. Aku lupa lah"

"Abg gi mana? Penat Dira panggil tapi takde sape sahut. Dah lah hilang macm tu je. Kalau Dira tetiba kena culik macam mana?" Dira muncungkan bibir dia.

"Alah takde sape nk culik kau lah. Muka pon macm katak mengembek"

"Apa ni cakp macm tu kat bini org ni" Minho cakp buat Dira blushing.

"Alaa dia malu ii pulak. Abg single lagi ni Dira. Ko jagn"

"Eleh. Abg ada Hyuna kan. Pergi lah kawin ngn dia"

"Mana boleh"

"Asl pulak tak boleh. Bukan Hyuna adik angkat Minho ke?"

"Adik angkat ke? Abg ingt adik betul. Patut lah muka diaorg tak sama"

"Mmg tak sma dah nama pon adik angkat" Minho

"Kau tak pahm soalan lah"

"Ko bagi soalan ke tadi?"

"Eii. Kalau santau tu tak dosa, dah lama aku santau ko"

"Sabo bang sabo" Dira

"Jaga laki tu elok ii. Kang tak pasl ii ngn kau ii pon kena santau"

"Dah tkyh cakp pasla santau ii ni. Tak elok" Minho

"Abg balik lah. Biar Dira nk gi dating ngn Minho harini" Dira

"Dasar kampert. Ha yelah ii"

"Bye bye"

THE NEXT DAY!!!!

Akhirnya hari yang korng tunggu ii telah tiba. Dira tengh kat atas pelamin, pakai tudung, ayu gitew. Minho dah dduk depn tok kadi dah tu. Jatung dia tu berdegup kalau boleh nk bagi satu rumah Dira tu dengr. Tok kadi mula hulurkan tngn dia, and Minho smbut.

"Mikael Lee"

"Ya saya"

"Aku nikahkan dikau dan akn ku kahwin kan dikau dengn Adira Sofea binti Azwan, dengan mas kahwinnya RM 8,000, tunai"

"Aku terima nikahnya, Adira Sofea dengn mas kahwinnya sebanyak RM 8,000 tunai"

"Sah"

Semua tadah tngan and tok kadi baca doa. Minho give Dira a glance. Dira pandang Minho pastu diaorg terbuat eyes contact. Dira cepat ii pandang tempat lain. Dah habis baca doa tu, Minho bangun pastu gi duduk tepi Dira ats pelamin. Minho amik cincin pastu sarungkan kan jari Dira. Dira salam Minho. Now it's Dira turn pulak. Dira pon slidekan lah cincin kat jari Minho. Dah siap semua bende tu. Minho bisik kat Dira.

"Malam ni nak tido tak?"

"Aish awak ni" Dira pukul tangn Minho.

[TAMAT]

SBB APA TAMAT? SBB AUTHOR TAK THU APA NAK TULIS. DAH HABIS DAH. DAH. NO EPILOGUE. OKAY BYE~~~~~

'love different religions [lmh] ✓Where stories live. Discover now