Dira dari pagi sampai ke petang asyik berkepit saja sebelah minho. Dah macam kena lekat dengan gam gajah. Abang Aufa pandang diorang dari jauh sambil buat muka. Iyalah, hari ni majlis sanding dia kot, tapi orang lain yang berkepit.
"Awak tengok apa?" Soal Hyuna. Abang Aufa muncungkan bibir dia tunjuk dekat arah Dira ngan Minho. Hyuna pulak gelak je.
"Kalau jeles, pergi la mintak isteri awak peluk awak jugak" kata Hyuna. Abang Aufa acah acah fikir seketika.
"Kalau saya peluk awak boleh?" Abang Aufa mengangkat keningnya beberapa kali.
"Apa bang?! Sayang tak dengar. Cuba kuat sikit biar satu rumah dengar" suara seorang perempuan dari belakang buatkan abang Aufa terkaku. Matilah nak.
Kak Nurin sedang mencekak pinggang dekat belakang Abang Aufa. Hyuna pulak gelak je tengok diaorang berdua. Padan muka. Dah ada bini, pastu kacau anak dara orang.
Apa? Korang ingat Abang Aufa kawin dengan Hyuna? Eh, no no no. Abang Aufa dah jumpa calon baru. Ye, diaorng berdua pernah couple tapi tak kekal lama sebabnya Abang Aufa asyik busy dekat Malaysia and hv no time untuk Hyuna. So diaorng decided to pisah. After that, Abang Aufa tahu tahu dah ada skendel dengan Kak Nurin PA dia sendiri. Last ii kawin ler mereka.
"Cuba abang ulang apa abang cakap dekat Hyuna tadi" boleh dengar suara Kak Nurin macam annoying sikit. Mana taknya, bila laki kau berdua duaan dengan ex pastu kata nak peluk? Memang cari mati.
"Tak la sayang. Abang gurau je. Kan Hyuna?" Abang Aufa cuba nak pujuk Kak Nurin. Hyuna pulak tak membantu. Dia gelak tak tolong.
"Iyalah. Nak bandingkan saya dengan Hyuna. Dia lagi cantik kan? Kawin la dengan dia" Kak Nurin dah macam ada bagi green light. Tapi Abang Aufa tahu batas dia as seorang suami. Tak elok lukakan hati isteri.
"Apa sayang ni. Kita baru je kawin. Tak sampai sehari pun. Malam pun tak sampai lagi. Sayang jangan macam ni" mula la sesi pujuk memujuk dekat situ.
Hyuna pulak malas nak masuk campur dalam urusan rumah tangga pintu orang jadi dia pun blah pergi dekat abang dia.
"Oppa. Hyuna nak balik"
Minho pandang Dira and Dira pouted. Dia taknak pisah dengan suami terchintah dia. Welk, geli.
"Kejap je cinta. Nnt saya datang balik. Okay?"
Nak taknak Dira pun lepaskan lengan Minho. Tapi sebelum pergi hantar Hyuna balik hotel, Minho cium dahi Dira dulu.
Now tinggal Dira sorang. Dia pun pergi kat dapur, dimana semua makcik makcik bawang ada. Niatnya nak jumpa mama je. Tapi mama pun join makcik makcik tu jugak.
Bila dah nampak pengantin lama masuk dapur mula lah makcik makcik bawang tu.
"Haritu anak sepupu aku punya kawan dah dapat anak. Kembar pulak tu. Baru je kawin 10 bulan"
"Iya? Anak kawan aku pun yang kawin dua tahun lepas dah ada dua anak. Subur sungguh"
Dira yang dengar tu dah rasa macam tak sedap dah. Dia tahu makcik makcik tu tengah menganjing pasal dia. Tapi takkan dia nak mencelah orang orang tua bercakap pulak kan? Jadi dia diam je.
"Eh- tidak anak kamu yang perempuan tu dah kawin lama. Takkan takda khabar lagi?"
Mama yang dengar pun tak senang duduk, apatah lagi Dira yang dengar dari singki. Makcik makcik tu tahu je Dira ada dekat situ. Saja perangai.
"Err... Tanya lah empunya badan" mama dah tak tahu nak balas apa. Iyalah, dia pun nak merasa pegang cucu tapi dia taknak paksa Dira untuk bagi dia cucu.
Dira pun terdiam je tak mampu nak kata apa apa bila makcik makcik tu pandang dia. Nak taknak dia kena jawab lah soalan makcik tua tu.
"Kalau ada rezeki, adalah makcik. Saya ni reda je kalau tak dapat zuriat. Lagipun yang tentukan Tuhan bukan saya. Kalau Tuhan dah tentukan saya takda anak sampai mati, dah tak boleh nak buat apa apalah" balas Dira. Makcik bawang Holland tu terkedu seketika. Dira dalam hati dah maki hamun dah. Tapi kena sabar. Nasib dia tak balas "ke makcik nak saya jadi mak kepada anak tiri makcik?" Jika tak memang kena dia dekat situ.
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfic[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...