Harini sudah msuk kari ke 14 kejadian kat U tu jdi. It's mean dah 2 minggu si Jisung nagn Tiara tu couple. Now, Dira dengan rasa berat tangn mengemas baju ii nya masukkn kat dlm bagasi. Cuba teka apa jadi?? Well. Dira kena balik Malaysia sebab papa dia tiba ii kena serangan jatung malam semlam. Mama pon terpaksa tinggalkan company sbb papa.
Flashback (Mlam semalm)
Dira dduk dalm bilik tengah dengar lagu "Love Again". Dira tengah chill ii smbil buat assignment English. Dira hummed ikut lirik lagu while tangn dia tengh menaip ats laptop. Tengh sedp ii nyanyi lagu tu, Dira terdengr ada org call mama. Takkn Dira nk eavesdrop (th betul ke tk eje) mama berbual pulak kan. So Dira smbung lah buat assignment.
Dira macm ada dengr mama buat bunyi terkejut (gasp) tapi slow je. Dira pikir dia just salh dengr so dia smbung buat kerja. Tiba ii mama ketuk pintu bilik Dira.
"Masuk lah. Dira tk kunci"
Mama pon mauk dlam bilik Dira.
"Mama kacau Dira ke?"
"Eh- taklah. Kenapa ni?"
Mama jaln pastu berhenti betul ii kat deapn Dira. Dira kt meja blajar. Kat situ ada dua kerusi. Mama dduk lah kat kerusi lagi satu.
"Kenapa ni ma?"
"Esok kita kena balik Malaysia"
"Hah? Kenapa?"
"Tadi abg Aufa call mama ckp papa kena heart attack. So kita kena balik Malaysia esok. Mlam ni dh tkde flight. Mama dh booking flight esok pukul 1 p.m."
"T-tapi.. S-syarikat macm mana? Dira pon ade kelas esok"
"Syarikat tu, ang Aufa kata nnt ade org gnti tept mama. Pasl U kamu tu, tadi mama dh call pengetua U. Mama dh bagitau yng Dira tk boleh dtng U or mama akn pindahkn kamu ke U kt Malaysia je"
"Nak pindahkn kat Malaysia?"
"Mama tk thu kita boleh balik Korea semula ke tk. Macm mana kalau papa makin tenat? Mama kena jaga papa. Syarikat papa abg Aufa nk kena jaga. Aris still sekolah. Kamu, tkkn nk dduk kat Korea?"
"Dira...*sigh* Yelah. Dira ikut mama"
"Good girl. Maaf kan mama ye syng"
"Takpe ma. Dira okay je"
Mama usap rmbut Dira pastu pagi kiss kat dahi. Mama pon keluar dari bilik Dira. Dira mengeluh pastu smbung buat assignment. Pastu dia teringt yng kalau dia buat buknnya boleh hantr pon sbb dia nk balik Malaysia. Dira tutup laptop dia pastu mengeluh sekali lagi.
End of flashback
Dira memasukkan baju terakirnya ke dlm bagasi pastu zip bagasi dia. Dira dah bagitau Jisung pasl bende ni and Jisung dah bagitau Tiara ngn Hyuna. Cuma Minho je belum. Dira kata dia nk jumpa and bagitau Minho depan ii sbb Dira ada bende penting nk ckap kat Minho. Mesti korang dah agak kan apa yng Dira nk cakp. Yng tak thu tu padn muka lah ya. Dira keluarkan fon dia pastu chat Minho.
Dira
Hai Minho
Boleh tak dlam 10 minit lagi ni Dira nk dtng rumh
Dira nk jumpa Minho
Nk cakp bendeMean hoe
Apa benda tu?
Bagitau jelah sekarngDira
Tak boleh ckap dalm ni
Kena jumpa dpan ii
Sbb benda ni penting sangtMean hoe
Ha yelah ii
Nnt aku suruh mak aku masak apa iiDira
Eh
Tkpayh masak
Aku dtng sekejap je
Dtng nk ckap sesuatu je
Bukan datng sbb apaMean hoe
Ha yelah
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfic[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...