empt empt ibu sayng bujang

61 6 2
                                    

"Mak cik, saya balik dulu"

Dira tunduk kat mak Hyuna pastu nk keluar dari rumah tapi Hyuna panggil.

"Eh Dira. Kau nk balik naik apa?"

"Kereta aku lah"

"Kita dtang naik kereta aku tadi. Mana dtang kereta kau?"

"Eh! Haah lah. Terpaksalah aku naik bas"

"Takpe biar aku hantar kau" 

"Tak payh lah. Bas stop buknnya jauh sangt dari sini. Aku boleh jaln kaki gi sana"

"Mana boleh. Eh Minho. Kamu nk pergi mana pulak ni?"

Mak Hyuna tnya Minho lepas dia nmpak Minho pakai kasut.

"Nak jumpa Jisung lah time ii ni" Hyuna.

"Ha, Dira kamu tumpang Minho jelah" Mak Hyuna

"Boleh jugak. Nak pergi rumah Jisung lalu rumh Dira jugak" Hyuna

"Eh! Mana boleh! No no. Oppa tak nk ada perempuan dlm kereta oppa. Dalm hidup Oppa x de sorang pon perempuan dalm dunia ni pernah oppa tumpangkan dia"

"Biarlah Dira jadi nombor satu" Hyuna

"Euwww.. Oppa nk bakal isteri oppa jadi org pertama"

"Takpe lah makcik.. Kalau dia tak nk tu biarkanlah.. Saya boleh naik bas.. Saya pergi dulu ya"

Dira tunduk skali lagi kat ak Hyuna pstu tunduk kat Minho. Dira keluar dari rumah hyuna. Minho pandang mak dia. Mak dia pandang dia macm nk bunuh dia je. Minho pon sighed pastu keluar rumah. Dia dah kalah nagn mak dia.

Dia nampak Dira tengah jaln turun bukit pastu dia panggil lah. Bila Dira dengar Minho panggil dia, dia pusingglah kan badan dia. Senanya dia x nk layn tapi sbb Minho kan hensem. So dia pusinglah badn dia. Minho lari datng dekat Dira.

"Ye? Ada barang aku tertinggal ke?"

"Tak"

"Astu?"

"Biar aku hntar kau. Jangn banyak cakp biar aku hantar"

Dira pon angguk jelah. Minho gi amik kereta dia. Dira dah bukk pintu tempat passenger dah tapi Minho cakp..

"Aip.. Jangn berangn aku nk hantar kau ni kau boleh dduk kat depan. Gi dduk kat seat belakang"

"Mengada betul"

Dira hempas pintu depan pastu gi dduk kat belakang sambil muncungkan bibir dia.

"Takyah nk marah ii lah. Kalau aku minat kat kau dah lama aku kasi kau dduk tepi aku.. Tapi apakan daya, aku tak minat kat kau. Kesian"

"Tch. Aku tak cakp pon yang aku minat kat kau"

"Aku-"

"Diam and just drive"

Minho pon biarkan Dira sulking kat blakang tu astu drive. Tengah ii drive tu tak thu lah macm mana tapi Minho pandang Dira dari rearview mirror (cermin tengah kereta). Dia nampak Dira bibir dia still lagi sama, muncung macm itik buat dia tergelak sikit. Dia sedar apa yang dia buat sekarng, macm org bodoh tetibe gelak sesorang. Dia pon fokus balik kat jalan.

Dah nk smpai kat rumah Dira, Minho dapt call dari Jisung. Dia letak fon dia dalm mode speaker.

"Sabar jap. Aku nk hantar Dira dulu baru gi rumah kau"

"Dira ada ngan kau?! Korang buat apa?! Gi dating ke?"

"Kepala kau. Dia datng ruamh aku tadi. Ni dia tak bwak kereta dia pastu aku pulak yang kena hantar dia balik"

'love different religions [lmh] ✓Where stories live. Discover now