KEESOKKAN HARINYA
Dira baru bangun dari tido dia and dah siap mandi dah.
Dia g turun kat bawah. Matanya melilau mencari Wani. Kan Wani slalu dtng rumah Dira. So dia cari lah. Pastu dia baru teringat yang si Wani tu dah kawin.
"Lah lupa pulak dia dah kawin. Takde kawan lah aku harini"
Dira cakp pastu dia g kat sofa. Dia bukak tv pastu layn je cite yng ada kat tv tu. Dia jumpa cite 'Sweet Dreams' so dia nk tengok lah. Tetiba dia ter addicated dengn cite tu. Bila cite tu dah bersambung dia terus tutup tv and g masuk dalm bilik dia. Dia amik latop dia pastu dduk kat atas katil. Dia bukk Youtube pastu search cite 'Sweet Dreams'. Sekrng dah nk masuk kul 4 dah tapi Dira still lagi dlm bilik layn drama. Sekarng dia kat episode last. Dah nak habis dah citenya.
Kat situ Putri ngn Qash tenagh berborak kat dalm masjid. Pastu ada sorng lelaki tu nak bunuh Putri (kalau tk silap). Orang ii kat situ nmpak laki tu, so diaorg jerit nk bagitau. Qash pon nmpak laki tu dah lari dengn pisau kat tngn nk tikam. So Qash nk halang Qash dduk depn Putri. Tpi yng kena tikam tu bukn Qash Tapi Karl sebb dia g dduk depan Qash. Laki tu lari and Karl pon jatuh kat tnagn Qash. Semua dh kerumun kat diaorg.
"Ini sebab kenapa tuhan tak bagi putri kat aku" si Karl tu cakp pastu mata dia tertutup.
"NOOOO" Dira amik tisu kat tepi dia and lap air mata dia yng jatuh tu. Dasar dramatic.
"Wae? Nape ko nk kena mati..*hiks* Ko karakter kegemaran aku kot" air mata Dira turun macm air hujan. Drama jepon. Bukan betul ii pon Dira.
"Kau kenapa nangis macm org broken"
Dira pandang kat pintu bilik, nmpak abg Aufa bersandar kat situ. Abg Aufa jaln gi kat tepi Dira pastu tengoklah screen laptop Dira.
"Lah. Nangis sbb Karl mati rupanya. Abg ingt apa tadi"
"Yelah. Kesian kat dia. Dia penat ii masuk islam sbb nk kawin ngn si Putri tu, tapi kena reject. Last ii mati. My oppa" sambung nagis
"Apa jadi kalau Minho masuk isalm and dia nk kawin ngn Dira? Dira nk terima ke nak reject macm Karl kena"
Dira berhenti nagis. Dia terpikir apa yng abg Aufa tu cakp.
"Eyy. Takkn lah dia nk kawin ngn Dira kot. Takdenya. Abg ni. Jauh sangt dipirkannya"
"Abg kata kalau. Tapi Dira thu tak?"
"Tahu apa?"
"Yang Min-"
Ayat abg Aufa terpotong sbb mama menjerit panggil nama Dira dari bawh. Dira pon letak laptop dia kat tepi pastu gi keluar dari bilik dia. Dira nmpak mama tengh dduk kat sofa sebelah ada papa. Papa dah sihat dah. So tadi dia g office jap ngn mama. Ni baru baik lah ni dari office.
"Mama dah balik" Dira lari pastu peluk mama.
"Haah. Ni mama nk cakp bende"
"Apa tu"
Mama pandang papa pastu dia hulurkan tngn kat papa. Papa keluarkan something dari handbag mama. Eh biasalh tu papa jadi assistent mama. Papa bagi barng tu kat mama. Mama pon hulurkan barng tu kat Dira. Dira tengok kat tngn mama ada kotak kecik warna hitam. Macm kotak cincin pon ada. Dira pon amik kotak tu pastu bukak. Ting ting ting. Betul jawpan awak. Itu adalah cincin. Ayok sape bagi.
Dira pandang kat mama.
"Apa ni?"
"Macm Dira boleh nmpak tu cincin. Ada org bagi cincin tu kat mama"
"Pastu nape mama bagi Dira pulak? Birthday Dira belum masuk waktu lagi"
"Bukn hadiah birthday lah. Tu bakal tunang Dira bagi"
"WHAT?!" Dira jerit tu kalau boleh smpai rumah dia yng gah tu runtuh.
"Sabar Dira sabar. Jangn terkejut sangt. Ni mama nk bagitau lah ni"
"Mama.. Nape mama setuju Dira kawin degn org yang Dira lansung tak kenal?"
"Eh, sape kata Dira tak kenal. Dira kenal sangt dengn tunang Dira tu"
"Siapa ma?"
"Mikael"
"Jantan mana pulak tu mama. Dira tak kenallah. Mama jangn macm ii"
"Betullah. Majlis dia dalm sebulan lagi. Sorry lah mama tak bgitau awl ii"
"Sebulan?! Mamaaa.. Noo"
"Tapi mama dah stuju. Tetamu semua dah jemput. Baju ngn pelamin dah tempah. Kamu jangn nk cancel kan pulak"
"But-"
"No but ii. Tak baik mencarut depan mama. Tak elok untuk ank dara" Papa yng dari tadi diam berbunyi
"Apa papa ni. Bukn butt tu. Tapi but"
"Jadi kamu setuju lah ni?" mama
Dira pandang mama pastu dia pandang cincin yng ada dlm kotak tu. Tiba ii dia teringt si Minho tu lagi. Lagi dia rasa sedih. Dia tak dpt kawin ngn Minho, tapi ngn Mikael tang mana tu. Kepala dia terpikir pasl cite 'Sweet Dreams' tu pulak. Cerita mereka hmpir sama. dira tknk kawin lagi tapi mama dh tempah semua dah. Apa yng dia boleh buat selain setuju kan.
"*sigh. Iyalah ma. Dira setuju"
"Alhamdulillah"
"Takpelah ma. Dira masuk bilik dulu"
"Ha. Gi mandi terus. Dah nk malm dah ni"
"Okay" Dira cakp and pergi naik ats, masuk dlm bilik.
"Eh betul ke awak dah tempah semua baju pelamin tu?" Papa tnya kat mama
"Eh takdelah. Saya saja cakp macm tu supaya si Dira tu setuju. Kalau saya tk cakp dia kompem ii dah lari rumah tak setuju"
"Pandai jugak bini saya ni"
"Come on" Mama buat muka berlagak.
(SITUASI DIRA DLM BILIK)
Dira tengh kat ats kerusi depn meja make-up dia. Mata dia pandng kat kotak hitam tu. Dia terus simpan kotak tu dalm laci. Dira amik fon dia pastu check contact dia kalau ii ada org nam Mikael. Tapi dia tk jumpa pon.
"Sape Mikael ha? Asl aku tk pernah dengr nama dia. Tapi mama kata aku kenal dia. Aduh, pening aku macm ni"
Dira tutup fon dia pastu dia g bilik air and g mandi.
-->BERSAMBUNG<--
SAYA SUDAH KEBINGUNGAN. HOHO
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fiksi Penggemar[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...