ESOKNYA - LAST CLASS
"Okay, class. Kita stop sampai sini dulu. And.. Kerja saya semua dah siapkan ke?"
Semua murid jawab.. Ade yang jwb dah ade yang jwb belum and ada yang tak jwb sbb termenung, Dira. Tah apa dia pikirkan pon tak thu lah.
"Saya nk semua hantar harini ye. Yang tak siap lagi. Buat and hantar kat saya. Harini juga, okay? Kelas bersurai"
Semua start bagun dari tempt dudk masing ii. Dira pun ikut bagun and kemas semua barng ii dia. Dia keluar kelas pastu jumpa Jisung dapn pintu masuk U.
"Kau okay tak ni?"
Jisung tnya Dira abb dia nmpak muka Dira macm tak okay. Bukan pucat tapi macm tak de mood. Slalunya Dira happu bila nk balik, tapi harini je lain.
"Tah lah.. Aku teringat satu benda pagi tadi.. Sampai sekarg aku curious pasl bende tu"
"Apa benda tu?"
"Kau ingat kan waktu birthday aku yang ke-6 tu.. Ade sorng budak lekaki kawn mak aku datng dari Korea"
"Ingat. Kenapa nagn diaorg?"
"Mak dia takde masalh tapi budak tu.. "
"Kenapa ngan budak tu??"
Dira nk bagitau Jisung tapi mesti nnt Jisung tak percaya apa yang dia cakp. Like siapa je nk percaya.
"Oi. Aku tnya kenapa ngn budak tu? "
"Kau jagn bagitau org lain pasl ni"
"Aku tnya kenapa lah anjing"
"Waktu birthday aku tu.. Kitaorg main kat belakng rumah berdua.. Kau waktu tu tengah nagis kat dalm sbb kau jeles tak dapt hadiah macam aku-"
"Tu kau jagn ungkit"
"Ish kau ni! Diam, aku nk cerita. Time tengah main kat belakng tu.. Kan ada buaian kat rumah aku.. Kitaorg dduk kat situ main sama ii.. And aku terjatuh.. Dia tolong aku.. Aku nagis dowh waktu tu tapi tak kuatlah sbb taknk bagi mak aku dengr.. Budak tu nk tolong aku stop nagis and dia... "
"Dia? "
"Dia... Kiss.. Aku?? "
"Srslah?!"
"Yes.. Kat bibir. Pastu aku dengn bongoknya gelak kat situ"
"Pastu mak kau perasn tak? "
"Tak.. Leps dia kiss tu, kitaorg sambung main. Like nothing happen"
"Uishh.. Lain macam ehh cite kau ni.. Macm mana kau boleh teringat pulak? "
"Pagi tadi aku bangun awal so aku kemas ii lah katil aku, almari aku and rak ii dalm bilik aku. Waktu tu aku jumpa frame gamba aku kau nagn budak tu.. Waktu tulah aku teringat pasl first kiss aku tu"
"Ouh.. Begitu.. Aku nk tengok gambarnya.. Mana thu aku kenal budak tu"
"Boleh.. Nnt aku tunjuk.. Jom balik"
Dira nagn Jisung pun gi kat parking and naik kete nak balik rumah Dira. Diaorg naik kereta masing ii lah. Harini hari Isnin. Jisung slalunya sleepover kat rumah Dira harini. So diaorg pergi lah bawk kereta sampai kat rumah Dira. Dah parking kereta apa semua, tetiba Dira nampak kereta Minho dah siap parking depan rumah Dira.
Bile Dira masuk je rumah, dia nampak Minho tengah main denagn kucing dia kat lantai denagn Hyuna. Like, wth diaorg buat kat rumah Dira, pastu bawk kucing. Ingat ni cat cafe ke apa?
"Korang buat apa kat rumah aku? Deangn kucingnya lagi"
"Ouh- Hai Dira.. Rindu lah.. Oppa pon rindu kau jugak" Hyuna
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfiction[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...