"Dira!" Jisung datang duduk tepi Dira.
"Kau nak apa?" Dira
"Jom ikut aku"
"Pergi mana??"
"Alaa jom lah.."
"Jawab dulu nak pergi mana"
"Aku lapar jom pergi makan kat kedai"
"Kedai makan mane kau nak pergi??"
"Tadi aku jalan ii pastu jumpa satu kedai ni dia baru bukak. Aku nak test makanan dia rasa macam mana. Jom lah. Aku thu ko lapar kan" Jisung
"Halal ke?"
"Laaa.. Aku lupa yang kau ni islam. Sorry"
"Tapi aku lapar"
"As I said. Ko nak makan apa?? Biar aku belikan"
"Roti canai??"
"Ko pikir ni Malaysia ke?? Mane nak cari roti canai. Bukannya Korea ni macam Malaysia ade mamak, alaa kau ni"
"Eleh.. Gurau pon tak boleh. Kau belikan aku Takoyaki"
"Nak cari kat mane??"
"Cari kat kedai yang slalu aku pergi tulah"
"Oh, okay. Aku gi sekarng tau"
"Ye!"
Jisung pon keluar lah dari rumah. Dira sambung balik tengok TV astu tetibe Jisung masuk balik dalam rumah sambil jerit nama Dira.
"Ko nak ape lagi sengal"
"Jangn di sengalkan aku. Aku ni baik. Aku nak mintak duit"
"Lahh.. Pakai lah duit kau dulu"
"Mane boleh"
"Mengada siak kau ni.. Sabar jap"
Dira pergi masuk dalam bilik dia amik dompet. Dia tengok dalam dompet dia takde duit kecik. Paling kecik 50,000 Won. Dira keluarkan sekeping 50,000 Won tu pastu bagi kat Jisung.
"Besar giler duit"
"Aku takde duit kecik"
"Anak CEO kan.. Duit kena banyak"
"Kau ni macm ii lah.. Guna duit kau jelah"
Dira nak amik balik duit dia tapi Jisung lipat simpan dalam pocket seluar dia.
"Aku gi beli sekarang tau"
Jisung keluar semula dari rumah Dira.
"OIII!! BAKI DIA KAU BAGI BALIK!! JANGN KAU GUNA PULAK!!"
Dira jerit. Tah si Jisung tu dengar ke tak saya tak thu. Kalau korang pelik kenapa Jisung ade kat rumah Dira sbbnye.. Korang jangn travel cepat sangt. Diaorg kawn je. Biasalah kawan dari kecik. Macamlah kau tak pernah gi lepak rumah kawn kan. Ha, Jisung datang lepak je sbb diaorg tengah cuti SEM. Dia datang nk lepak tapi Dira tu sibuk dduk layn drama 'Nevertheless' dia tu. Last episod tu sape je tak nak tengok. Jisung x thu nak buat apa dia pergi jln ii kat luar. Astu bile dia datng balik kat rumah Dira start lah yang kat atas tu. Ko pham tak?? Tak pham sudah.
Lepas bertahun ii Dira tunggu Jisung bawak balik Takoyaki yang dia mintak, akhirnya Jisung sampai. Jisung letak Takoyaki atas meja. Dira hulurkan tnagn dia sbb dia nak baki dia balik.
"Amende kau hulur ii tangan?? Nak surh aku pegang ke??"
"Bukan lah ank haram. Duit baki aku"
"Duit b-baki?"
"Jisung.. Mane duit baki aku??"
"A-aku guna buat beli m-minyak kreta"
"Aku tokleh cayelah nagn cara kau cakp ni.. Nak bagitau ke tak?"
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfic[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...