SKIP SEBULAN (sbb boleh)
"Awak! dah siap ke belum?" Dira menjerit panggil Minho dari luar. sekrang dia dekat rumah lama dia yang dekat korea tu. iyalah, member dia kan nak kawin. jadi dah alang alang ada rumah kat korea duduk jelah, tak payah bazir duit pergi duduk hotel. ye dok?
"Ya! kejap ii" Minho jerit balik dari dalam bilik. dia pun berlari anak turun dari tangga. Dira yang dengar bunyi tapak kaki Mimho pun pusing belakang menghadap si suami. fyi Dhya dah ready dalam kereta awal ii sbb Minho bersiap lama sangat mengalahkan perempuan.
Dira perasan yang tali leher Minho tu tersenget sikit jadi dia pun betulkan. tengah ii betulkan tali leher tu, dia ada benda lembut yang sentuh pipi dia. rupanya Minho yang pergi kiss pastu senyum ii macam kambing busuk.
"comel la cinta saya ni" pipi Dira kena cubit dengan Minho. dah elok ii merah sbb blusher, lagi bertambah sbb kena cubit. Dira pun pukul lengan Minho so Minho lepaskan pipi Dira. kang tak lepas, tak jadi pergi majlis kawin tapi bukat tahlil pulak.
"hehe. jom" Minho satukan tangan dia dengan Dira. diaorang pun keluar lah dari rumah dan pergi drkat kereta. kang tinggal Dhya sorang ii lama ii dalam kereta wujud pulak kes budak lemas (walau kereta dah start).
Minho pun drive la kereta sampai dekat hotel yang mmg jadi trmpat perkahwinan antara Han n Tiara. keluarga kecil tu pun masuk la dekat dalm hotel dan pergi ke laman belakang. waktu tu mmg dah ramai org dah.
diaorang sampai ii situ terus cari tempat dduk. kata Han diorang punya vvip, kerusi paling depan sbb mmber an. Haha. dalam beberapa minit lepas tu, host mula bersuara tanda acara dah nak mula.
musik mula dimainkan. ada pula kawan lama Dira waktu U dulu dekat situ. mula la diaorang tegur. bila kawin lah, bila dapt anak lah apa lah. dira pun jawab jela. waktu Han mula naik pentas, nampak muka gelabah tupai dia. mula dia gigit ii kuku atas pentas tu. bila ditegur maknya baru dia berdiri betul ii. tapi itulah kalau dah gelabah tak dduk diam dia. kaki pulak duduk gerak ii.
bila host mula umum pengantin perempuan untuk naik pentas, Han cuba untuk tak tunjuk blushing dia sbb Tiara sumpah cantik! dengan gaun putihnya, rambut pulak ada bunga ii macam dalam kdrama. when Tiada dah naik atas pentas, dia orang pun berpegangan tangan.
ha pastu ada la paderi tu cakap ii author pun tak tahu dia cakap apa. n ha tahu ii ada kiss scene but Minho dah ttup mata Dhya awal ii lagi dah. tak elok budak bawah umur tengok. Haha.
semua tetamu mula menjamu selera dengan mkann yang dihidangkan tapi, Dira, Minho n Dhya terpaksa balik awal sbb Dira ada urusan sikit. tapi before dioarng balik, Dira jumpa dengan Tiara dulu.
"tahniah" ucap Dira. Tiara pun senyum ii malu jela. Dira pun hulurkna hadiah untuk pasangan pengantin baru. tiba ii Tiara tarik tangan Dira pergi jauh sikit dari Han. biar Han layan tetamu.
"kenapa?" tanya Dira.
"nah" Tiara tiba ii bagi benda like kotak dekat Dira. entah mana dia simpan pun tak tahu.
"apa ni?" tanya Dira lagi. dia confius tiba ii je Tiara bagi dia barang. bukan dia yang kawin tapi Tiara. asal dia pulak dapat hadiah. disbb kan dia curious hadi dia bukk kotak tu. kotaknya berbalut, itu yang dia tak tahu apa benda. bila bukak, terkejut beruk Dira. terus dia sorok dalam beg yang mmg dia bawak.
"asal kau tiba ii bagi pregnancy test dekat aku?" Dira slowkan tone suara dia. taknak lah orang lain dengar, malu.
"kau pernah cuba tak pakai tu?" Dira pun gelengakan kepala dia. sejak dia kawin dia tek pernah lagi test pakai benda alah tu. selama ni dia pergi jumpa doktor je kalau badan dia rasa tak sedap ke apa ke.
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfiction[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...