12부

52 6 0
                                    

ESOK NYA

"Mama. Dira pergi U dulu"

"Hmmm. Hati ii ya"

"Tahu lah Dira. Harini mama balik pukul berapa?"

"Mama ada banayk kerja nk siapkan. Tengok lah macm mana. Kalau mama balik lambat mam call Dira, okay?"

"Okay mama"

Dira salam mama pastu pergi masuk dalm kete and bawk g U. Dira stopkan kete dia leps je dia smpai kat tempat parking kete. Dia masuk lah dalm U. Dira pergi kat dalm kelas dia. Pastu dia nampk Jisung tengh borak nagn sorang pompuan. Dira pon gi lah kat tempat dduk dia sebelah Jisung.

"Oh, Dira! Awal kau smpai harini"

Jisung cakp leaps dia sedar Dira dduk sebelah dia.

"Skali skala takpe kan"

"Oh ye Dira. Ni Tiara. Kau kenalkan?"

Dira pandng kat pompuan yang dduk kat sebelah kiri Jisung.

"Hi. Nama saya Tiara" Dia hulur keluar tangn dia.

"Saya Dira" Dira pon hulurkan tngn dia jugak.

"Awak dari Malaysia kan? Jisung bagitau saya tadi"

"Haah. Awak dah lama ke kat U ni? Sbb saya tak pernah nmpak awak kat mana ii"

"Taklah saya baru masuk harini"

"Baru pindah lah ni. Ohh.. Nnt jisung ada partner lah. Takde dia single smpai ke tua"

"Apa kau ckap ni Dira?"

"Takde pape"

Dira dah nmpak yng Tiara dh malu ii kat situ. Pastu Cikgu masuk dlam kelas buat semua murid fokus kat depn.

"Apa khabar semua? Harini cikgu nk ajar kamu blah blah blah.."

NYEH JOM SKIP SBB TKDE IDEA

Loceng dah pon bunyi tanda, semua budak dh boleh balik rumah masing ii. Dira kemas ii barang dia. Dia keluar dari kelas pastu macm biasa, Jisung tengh tunggu dia kat tepi pintu keluar U. Tapi harini dia tunggu dngn Tiara. Dira mengintip dari belakang. Khusyuk betul diaorang borak smpai tk prasn Dira kt blakng.

"Oi. Borak apa tu?"

"NENEK KAU HIJAU!!"

Jisung melatah. Tiara hmpir tergelak while Dira dh selak macm org gila.

"Kau kenapa tetiba terjah macm tu! Terkejut aku!"

"Sorry lah. Ko khusuk sngt borak smpai tk prasan aku dtang. Aku pon terjah lah"

"Laen kali bagi salam dulu"

"Orang Isalm tidak digalakkan untuk memberi salam kepada org non muslim" Dira cakap.

Sesungguhnya dia pikir Jisung dah bagitau Tiara yng Dira ni muslim, rupanya belum lagi. Tiara kat situ dah buat muka pelik dah. Dira tnya lah kenapa. Pastu Jisung bisik lah kat Dira yng dia tk bgitau lagi pasl Dira kt Tiara. Dira pon anggukkn kepala dia tanda paham so dia decided untuk explain.

"Ya, Tiara. Saya muslim. Takyh nk pelik sangt muka tu"

"Kenapa u tk bagitau i?" uuuu pakai i u

"I nk bagitau tadi dalm kelas tapi Dira dh smpai and i lupa" Jisung

"Tulah kau. Muda ii lagi dh nyanyok. Nnt dah tua nama ank pon tk ingt" Dira

"Apa ni? Tiba ii kaitkan dengn anak ni? Aku makwe pon takde"

"Tiara ada. Gi lah date ngn dia. Dia kn lawa pastu single"

"Tch. Tiara? Makwe aku? Lambertt lagi weyh"

'love different religions [lmh] ✓Where stories live. Discover now