Harini Dira kena gi U. So Dira senanya baru bagun nk solat subuh. Dia keluarlah gi toilet amik wuduk. Dah amik wuduk, dia bukk pintu nk keluar tapi ada org pulak tetiba tolak pintu toilet sampai Dira terjatuh kat lantai.
"ADUHHH!! "
"Awak okay tak?! "
Minho tnya leps dia nmpak Dira terbaring kat lantai. Abg Aufa keluar dari pintu bilik dia pastu nmpak Minho cuba nk pengng tangn Dira. Cepat ii abg Aufa datng kat Dira and tolong dia.
"Kau jagan nk main sentuh je adik orng! "
"Ouh-"
"Dira okay tak ni? " abg Aufa
"Okay"
Abg Aufa tolong Dira bagun tapi tulah Dira tak boleh nk bagun sbb sakit pinggang dia. Mama pun nampak apa jadi datng lah kat situ nk tengok.
"Dira okay tak?"
"Abg nk bawk dia masuk dlm bilik. Mama tolong call kan doktor"
"Ha okay"
Abg Aufa bawk lah Dira dalm bilik dia semula. Abg Aufa tolong Dira baring dekat atas katil.
"Aduh-duh-duh! Sakit! "
"Saba... Mama tenagh call doktor"
"Mama dah call doktor dah. Kejap lagi dia dtng"
Mama ckp pastu maduk dalm bilik Dira. Minho ikut kat belakang mama. Saja nk tengok Dira okay ke tak. Dira nampak Minho terus Dira jeling dia. Hehe.
"Sorry lah Dira.. Saya tak sengaja.. Kalau saya thu awak ada dlm toilet, saya tkkn bukk pintu tu.. Awak pun satu, masuk toilet tk kunci pintu" Minho
"Amik wuduk je pun" *bisik*
"Apa Dira ckp? " Minho
"T-tak de pape.. Ye saya maafkn awak.. Lain kali tnya dulu ada org tak kat dlm"
"Slah Dira jugak. Betullah Minho cakp. Lain kali masuk toilet tu kunci pintu. Saje je kan nak bagi Minho tengok"
"MAMA!!! "
Mama nagn abg Aufa gelak dekat Dira yang tegah blushing sekarang.
"Mama! Ada org datng! "
Diaorg yang kat dalm bilik Dira denagr Aris jerit dari ruang tamu. Mama pon pergi lah tengok siapa. Doktor. Doktor tu dtang naik jet pejuang sbb tu laju semacam. Mama pun bawak lah doktor tu dalm bilik Dira. Doktor tu cakp suruh semua keluar dulu, astu diaorg keluarlah. Doktor tu perempuan tau bukan laki. Korang pikir yang kuban ii je. Nk jumpa ayh pin ke apa.
Lepas 10 minit Doktor dalm bilik tu, dia pon keluar. Mama nampak doktor dah keluar terus dia pergi kat doktor tu and tnya pasl Dira. Takkn nk tnya pasl laki dia pulak kan. Takp pasl ii kena bawk pergi hospital.
"Macm mana dengn ank saya? "
"Dia okay je. Cuma, the bone on her back has a slight crack (Aduh dia speaking pulak). So pastikan dia tak bangun dari katil dia dalam masa seminggu. Kalau dia still rasa sakit kat belakng dia, bawak datng hospital"
"Dia tak de lah serius mana kan? " Minho
"Ye.. Cuma perlu berehat je"
"Okay terima kasih doktor"
Doktor pon keluar dari rumah Dira. Mama pergi dapur masak breakfast, abg Aufa pergi kejut Aris nagn Jisung while Minho kejut Hyuna. Takkan nk suruh abg Aufa yang kejut Hyuna pulakkan. So Minho pergilah kejutkan Hyuna sampai dia bangun, betul ii bangun dari tidur.
Minho suruh Hyuna pergi mandi and Hyuna pergilah. Hyuna sruh Minho mintak baju kat Dira. Minho pon pergilah bilik Dira. Ketuk pintu dulu.
"Dira... "
YOU ARE READING
'love different religions [lmh] ✓
Fanfiction[complete] mula: 03 sep 2021 tamat: 31 oct 2021 warning⚠: ayat merapu, typo, bahasa pasar tapi tulah, aku tak thu nak tulis decs apa.. ko baca jelah.. yang penting cite ni mengisahkan tentang Minho dilamun cinta buat pertama kali ngan sorang peremp...