I always love you and
always do❤
~♡
•
•
•
___________________
Geng peloles swag, jungkook dan juga taehyung sedang lepak mamak bershama shama di kafe TIPOK. Kafe ni dah menjadi kebiasaan mereka dah. Mesti sedap kn makanan kt kafe tu sampai diorang ni asyik lepak situ je.
Ke aku yg dah takde idea nk letak nama kafe?
Lepas je jungkook tegur mereka tadi, taehyung mengajak mereka untuk lepak bershama shama. Sambil sambil tu ada chance lah nk tackle si hyerin. Kalau mingyu tahu ni, kompem dia pergi hentuk kepala taehyung dekat tiang lampu tepi jalan.
Menu yg diberi oleh pelayan tadi dibelek belek mereka. Tengah pikir jap nk makan ape. Jenuh pelayan tu tunggu sambil pegang pen dan buku nota kecik. Rasa mcm halimunan pulak dekat situ.
Lambat sangat mereka membuat pilihan makanan, taehyung memesan makanan sama untuk mereka semua. Cuma air je lain lain. Cara dia oder tu, dah mcm dia pulak yg belanja. Padahal jungkook anak jeon yg kene belanja diorang ni ha. Tu pon sebab taehyung yg suruh. Pokai kata nya.
Pelayan tersebut pon bow ke arah mereka sebelum membuka langkah untuk menghantar pesanan mereka kepada tukang masak. Pelayan itu nampak sepertinya sedang memuji muji taehyung didalam hatinya. Bagus ada dia, takde lah aku duk berdiri kt situ mcm tak wujud. Akhirnya, aku bukan halimunan gais.
" ehem " taehyung berdehem bagi memecahkan kesunyian mereka berlima. Dari tadi diam membatu je. Sorang termenung, sorang main fon, dan dua orang lagi nampak gaya mcm tengah maki memaki. Ha sape lagi, hyerin dengan eilya lah.
" korang buat ape kt mall ni? " soal taehyung kepada geng peloles swag. Sierra baru sahaja ingin menjawab, hyerin pantas memotong.
" mop lantai " jawapan hyerin membuat kan taehyung menelan air liurnya kasar. Dah sah sah ini mall, mesti lah diorang bershopping kan. Takkan datang sini mop lantai pulak.
Engko pikir kitorang rajin nk tolong acik acik cleaner mop lantai lantai dekat mall ni?" err kitorang beli barang barang untuk camp besok " kata sierra. Lengan hyerin dicubitnya membuatkan hyerin rasa nk tumbuk je si sierra ni. Dah le bisa cubitannya tu. Rasa nk nanges pon ade.
" owh.. Sama lah " balas taehyung pulak. Matanya tidak lepas dari memandang si hyerin. Ketawa kecil lelaki itu apabila melihat wajah cemberut hyerin sambil menggosok gosok lengan yg dicubit sierra tadi. Nampak comel je!
Hyerin yg perasan dirinya diperhati kan taehyung, terus dijelingnya tajam. Sibuk tengok aku pahal? Nk gaduh?!
" here's you guys foods and drinks " ucap pelayan tadi sambil meletakkan satu persatu makanan dan minuman mereka ke atas meja dengan berhati hati. Karang tertumpah, naya aku.
" thank you " tutur jungkook dan tersenyum tipis. Bersuara jugak ye dia ni. Dari tadi diam je. Pikir dah bisu.
Pelayan tersebut sekali lagi bow ke arah mereka sebelum beredar dari situ. Karang tak pasal pasal jadik halimunan lagi.
Sedang khusyuk mereka melahap cewahh, telefon eilya berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Sape pulak yg kacau ni.
♪ ' ku menangieszz.. Membayangkan ' ♪
YOU ARE READING
© Special Crush ; Jjk
FanfictionMencintai itu tidak pernah salah, apatah lagi menyayangi. Yang salah itu Sierra, sudah tahu Jungkook menipunya mengapa dia masih mencintainya? S T A R T : 15/8/2021 E N D : 1/12/2021 ─ 1st Story by tatalifeu ─ | all my stories cover made by @dearsh...