Believe in yourself more than
you believe in others./
The new person will come
into your life to make you happy.
It's just take a time.~♡
•
•
•
____________________
" wahai murid murid yg tak faham faham bahasa, sila lah berkumpul di hadapan khemah masing masing sebelum speaker ni selamat sampai ke dalam tekak kamu! " pekik Mr Han menggunakan speaker kesayangan nya. Limited kata nya. Tu yg sayang bebenor. Speaker je padahal.
Masuk ni dah kali ke-7 Mr Han terpekik benda yg sama dan kali ke-7 jugak lah baru pelajar pelajar terhegeh hegeh keluar dari khemah masing masing. Dari tadi disuruh merungut aje kerja nya. Baik perempuan, baik lelaki. Semua sama! Dasar yini anak!
" menda duh dia nak " omel namjoon perlahan tapi cukup jelas kedengaran di telinga gajah Mr Han. Mata nya menatap tajam si Namjoon yg masih tak perasan bahawa sesungguhnya Mr Han tengah sabo je tu. Ikutkan hati nk je humban yini anak dekat gaung sana tu haa. Aman hidup.
" menda duh dia nak? Sape dia tu namjoon? " Mr Han menyoal menggunakan speaker limited kesayangannya tu. Namjoon sedikit tersentak dengan persoalan dari Mr Han tersebut. Cane dia dengar duh?
" er.... Aaaaa... Takde s-sape sape saem " jawab namjoon dengan sedikit gelabah. Mr Han menatapnya tajam sebelum mengalihkan pandangan nya kepada semua pelajar nya.
" bodo tu simpan sikit. Lain kali cakap biar perlahan. Bukan nya nk bagi saem dengar " tegur jhope yg berada di sebelah nya. Pelik namjoon dibuatnya apabila mendengar ayat jhope yg sedikit savage. Sikit je lah, rate dalam 1/100 gitu. Kompem suga tak suweg yg ajo.
" kau dengar ke aku cakap tadi? " soal namjoon dengan berbisik di telinga jhope. Karang kalau cakap mcm tadi kene tangkap pulak dengan saem.
" tak " jawab jhope sepatah. Namjoon menggangguk faham.
" abis cane saem dengar? " soal namjoon lagi. Kalini dia tidak berbisik tapi bercakap seperti biasa. Cuma ton nya tu diperlahankan lah.
" entah " jawab jhope sepatah lagi. Kedua bahunya juga turut diangkat seiring dengan jawapan yg diberikan. Namjoon rasa nk tibai je dia ni. Sepatah sepatah dia jawab haihh.
Mr Han memberikan speaker nya kepada Mr Kang dengan berhati hati. Kini speaker tersebut telah bertukar tangan dan bakal bertukar mulur. Speaker, bersedialah untuk menjadi tempat semburan air liur yg bakal merecik dari mulut Mr Han pulak.
" ehem ehem. Test test. One two, one two, one two three four " Mr Kang tersengih suka sambil mengetuk ngetuk tempat keluarnya suara dari speaker tersebut. Rasa mcm best pulak cakap cakap dekat speaker ni haa.
" sabo Han sabo " tutur Mr Han sendiri. Tangannya mengurut berkali kali dada nya bagi mengurangkan rasa nk terajang si Mr Kang apabila melihat dia mengetuk, menyembur kan air liurnya dan sebagainya lagi lah dekat speaker limited kesayangannya tu.
Heih Mr Kang ni, pinjam buat cara pinjam. Karang dia yg disuruh telan speaker tu.
" ok baiklah. Memandang kan engkorang semua dah sesuka hati je rehat lebih lebih, sekarang tiba masanya untuk engkorang semua mencari bahan seperti ranting kayu untuk dijadikan unggun api nanti " ucap Mr Kang yg tak berapa nk panjang lebar.
YOU ARE READING
© Special Crush ; Jjk
FanfictionMencintai itu tidak pernah salah, apatah lagi menyayangi. Yang salah itu Sierra, sudah tahu Jungkook menipunya mengapa dia masih mencintainya? S T A R T : 15/8/2021 E N D : 1/12/2021 ─ 1st Story by tatalifeu ─ | all my stories cover made by @dearsh...