Serious I talk, I love you
so much <3~♡
•
•
•
_____________________
" aku curious something lah. Kenapa korang berdua nampak rapat? I mean korang berdua nampak mcm dah lama kenal. Ade pape yg aku tak tahu ke tentang korang dua ekor? " soal jin hairan bersama kerutan di dahinya. Begitu juga dengan sooyoung.
Hairan mereka dibuatnya apabila melihat jungkook dan hyerin yg kelihatan agak mesra. Siap ejek nama bapak lagi haa. Cuba kalau jin sebut juon tu, mau nya dia kene tanam hidup hidup dengan jungkook.
Semestinya Jin lah yg paling hairan. Setahu dia jungkook ni jenis tak berapa nk layan sangat perempuan lebih lebih lagi kalau perempuan tu yg dia tak kenal. Sooyoung yg dia pernah kenal masa dia tengah syok melayarkan kapalnya dengan jin pon dia layan gitu gitu je. Sampai sekarang kapal diorang berdua tu dah karam pon ha jungkook layan dia still sama.
Tapi ada bau bau mcm diorang nk bina balik kapal yg telah karam tu k stop it guys.
Mendengar sahaja soalan dari si Jin, automatik tercengang hyerin dan jungkook. Mereka berpandangan sesama sendiri lalu serentak menggelengkan kepalanya berkali kali bagi meyakinkan si manusia bernama seokjin.
" bila masa pulak lah kitorang pernah kenal? Aku kenal si juon ni pon dari sierra yg dari pagi sampai ke petang tak habis bercerita pasal yini ju- " segera hyerin menekup mulutnya menggunakan kedua belah tapak tangannya apabila dia tersedar yg dia baru sahaja terlepas kata pasal si sierra yg selalu duk gosip pasal si jengkuk.
Mampus aku-
" korang membawang pasal aku? Dasar perempuan " kata jungkook seraya menggulingkan biji matanya ke atas. Tak lupa juga kepala hyerin ditunjalnya membuatkan kepala nya tertunduk ke depan kesan dari tunjalan jari fab jungkook.
Jin hanya menganggukkan kepalanya walaupon dia masih curious dengan budak dua ekor tu. Tapi tak apa lah, besok besok lah korek rahsia. Sekarang ni kita layan ehem ehem, layan sooyoung dulu yehek!
" ye aku tahu aku tugu negara dekat sini. Penat aku berdiri tegak kt sini sambil duk dengar korang bercakap " sampuk satu suara setelah mereka mendiamkan diri.
Lantas mereka menoleh ke arah gerangan suara tersebut dan terpapar lah seungkwan yg sedang berdiri tegak dan tak ubah seperti tugu negara disitu. Tinggal nyanyi lagu negaraku je haa.
" kau kumpulan sini ke duh? " soal jin sambil memandang seungkwan yg sedang tergaru garu. Dah mcm monyet pon ade eh-
" setelah setahun aku berdiri tegak kt sini baru kau nk tanya? " soal seungkwan semula dengan bengang. Dah lah tak dapat tempat duduk pastu siap kene palau lagi. Memang palau itu indah ye gais.
" maaflah. Baru perasan " jawab sooyoung tersengih kekok. Sooyoung menepuk nepuk ruangan kosong disebelahnya untuk menyuruh si seungkwan duduk, tapi orang lain yg disuruh orang lain yg duduk.
Ye sape lagi kalau bukan si Seokjin anak lelaki si Kim ceh. Seungkwan malas melayan sebab dia dah penat jadik tugu negara dekat situ. Jadi biarlah jin duduk di tempat yg sepatutnya seungkwan duduk. Tempat yg jin duduk tadi diduduk oleh seungkwan. Ha sekarang pahal banyak sangat perkataan duduk ni? Engkorang faham faham lah sendiri.
YOU ARE READING
© Special Crush ; Jjk
FanfictionMencintai itu tidak pernah salah, apatah lagi menyayangi. Yang salah itu Sierra, sudah tahu Jungkook menipunya mengapa dia masih mencintainya? S T A R T : 15/8/2021 E N D : 1/12/2021 ─ 1st Story by tatalifeu ─ | all my stories cover made by @dearsh...