Everything started with
you~♡
•
•
•
___________________________
" adooo mane pulak lah fon aku ni " omel eilya sendiri. Dah hampir 5 minit dia mencari telefonnya tetapi masih tidak dijumpai. Setahu dia, tadi telefon dia elok je dekat atas meja belajarnya. Tapi sekarang, dah hilang tanpa dikesan.
At least, tinggal lah jejak ke. K merepek.
Tidak mahu melengahkan masanya lagi, eilya terus menapak ke arah bilik sang kakaknya dengan mata mengecil. Entah kenapa, dia syak kakak dia yg rembat telefon dia ni. Tapi tu lah, menuduh tu tak baik.
Dengan sekali rempuhan, pintu bilik kakaknya berjaya dibuka dengan ganas walhal kakak nya langsung tak kunci pon pintu tu. Engko tinggal pulas je tombol tu haa. Tapi eilya biasalah. Tengah maghoh gamaknya.
" woi hanat! Lain kali masuk bilik aku ketuk pintu! Tak payah nk gangster sangat pergi rempuh bilik aku! Dasar adik gak ada akhlak! " marah Im Nayeon, iaitu satu satunya kakak kepada eilya yg paling jahanam pada abad ini.
Matanya menatap tajam si adik yg sedang memasang wajah mendatar. Sedikit pon tak terkesan dengan kemarahan si kakak. Setakat nayeon, pedehal?
Melihat reaksi eilya yg sebegitu, nayeon bertambah maghoh. Terus sahaja bantalnya menjadi mangsa balingan ke arah eilya. Mujur eilya tak sempat elak, maka mukanya menjadi sasaran bantal wangi nayeon.
" yeon, kau nampak fon aku? " soal eilya seraya membaling semula bantal tersebut ke arah nayeon. Nasibnya baik kerana dapat mengelak.
Andai lah bantal tu cukup semua sifat, habis eilya dan nayeon dimakinya. Pikir aku tak sakit di buat sebegini rupa?!
" yg kau tanya aku pahal? Mcm aku tahu je " jawab nayeon dengan perlian. Eilya dijelingnya sekilas sebelum menyumbat earphones ke dalam telinganya.
Eilya berjalan menuju ke arah katil nayeon lalu dia melabuhkan punggungnya di birai katil sang kakak.
Earphones yg dipakai nayeon ditarik membuatkan nayeon mendengus geram seraya menunjal kepala si eilya.
" fon aku mane yeonnnnnnn " soal eilya lagi dengan meleretkan suaranya. Mukanya dibenamkan ke tilam sang kakak seraya kedua belah kakinya menendang angin.
Nayeon yg melihat adiknya begitu, terasa sungguh simpati. Telefon je kot yg hilang tapi meroyan tu kalah anjing hilang anak. Eilya dan anjing kalini nampak mcm serupa ye.
" bertabahlah wahai dongsaeng ku. Takpe, aku ade penyelesaiannya " kata nayeon lalu mengenyitkan sebelah matanya kepada eilya. Eilya mengangkat muka lalu membuat mimik muka geli. Kakak aku ke ni?
" ape dia? " soal eilya dengan reaksi yg mcm malas nk ambik tahu. Tapi nk tahu jugaklah ape penyelesaiannya tu. Muehehehe.
Nayeon memetik jarinya bebetul dihadapan muka eilya sebelum menjawab " beli baru hahahaha "
Tidak semena mena kepala nayeon ditendang, dipukul, disepak dan diterajang. Ceh tipu sajaaa. Kene tunjal je sudah.
YOU ARE READING
© Special Crush ; Jjk
FanfictionMencintai itu tidak pernah salah, apatah lagi menyayangi. Yang salah itu Sierra, sudah tahu Jungkook menipunya mengapa dia masih mencintainya? S T A R T : 15/8/2021 E N D : 1/12/2021 ─ 1st Story by tatalifeu ─ | all my stories cover made by @dearsh...