chapter 6

131 112 13
                                    

Tap my heart to see your
name.

/

I'm so sick of seeing you.
Huh so sick.

~♡

______________

" oi kau buat ape kt sini? " tegur taehyung sebaik sahaja melihat kelibat mingyu yg sedang berdiri tegak di hadapan pagar rumah milik hyerin. Mingyu menoleh ke arahnya dan menggulingkan biji matanya ke atas. Semak bethul dia ni.

" lantak moyang aku lah nk buat ape pon kt sini. Yg kau tu ha buat ape kt sini? " soal mingyu kepada jejaka tersebut. Taehyung menepuk bahu mingyu dan tersenyum bangga. Ade la tu yg nk dicakapnya tu.

" aku nk pergi sekolah dengan awek aku. Berjalan berdua sampai sekolah. Ha kan sweet an an? " siku mingyu disenggol senggolnya. Lagi sekali mingyu menggulingkan biji matanya ke atas. Erghh tolong lah jangan perahsantan heihh.

" sape awek kau? Entah hyerin nk ke tidak dengan kau ni. Dah ler playboy! Perempuan kiri kanan! Puih! " bidas mingyu kepadanya dan berjaya membuatkan taehyung tersentak. Rasa seperti mahu insaf ke jalan yg benar gaisss.

" at least hati aku setia untuk hyerin. kau tu pon dua kali lima je lah dengan aku. Playboy! " bidas taehyung pula. Mingyu sepertinya mencari baldi. Tibe rasa nk muntah lepas dengar ayat taehyung. Setia konon puih!

Hyerin dari biliknya memerhatikan mereka berdua dengan renungan tajam seperti laser ala ala mata superman tu ha. Ape diorang buat dekat depan rumah aku ni woi! Nk pergi sekolah ni adoo!

" eunwoo!! Eunwoooooo!! " pekik hyerin dari dalam biliknya. Eunwoo yg sedang tidur auto bangun mendengar suara nyaring milik adiknya. Aku rasa dia ni tertelan mikrofon atau speaker gamaknya masa kecik. Bilik aku depan dia je pon. Takyah ah jerit sampai mcm tu seolah olah bilik aku ni seratus meter je dari bilik dia.

" ape kau nk budak? " soal eunwoo. Matanya yg hampir terlelap itu digagahkan juga untuk bukak. Karang kalau terlelap tah mana mana dia tidur. Hyerin pulak ambik kesempatan untuk mengambil gambar eunwoo dan kita viralkan gais hoho! Dasar adik tak boleh pakai!

" kau pergi halau beruk beruk dekat luar tu " terus segar mata eunwoo. Beruk sesat mana pulak ni. Dah la lepas hyerin pergi sekolah aku duduk rumah sorang sorang. Ahjumma datang petang.

Eunwoo berjalan menuju ke jendela bilik hyerin dan melihat beruk yg dikatakan hyerin. Beruk pale hotak dia! Dah tak reti beza gamaknya beruk dengan manusia. Tahu lah sekarang ni tengah pkp heih. Bodoh tu simpan sikit untuk cucu cicit kau tu nanti.

" kau kalau aku dah cekik, jangan nk tanya kenapa. Agak dah tak reti beza ke beruk dengan manusia? " soal eunwoo. Matanya masih memerhati mingyu dan taehyung yg sedang bertikam lidah dan menolak nolak. Kuat bebenor diorang bergaduh. Sampai kesini ha dengar. Jangan makcik sebelah rumah tu baling lesung batu kt diorang sudahlah.

" beruk la tu tak reti diam " balas hyerin selamba. Beg sekolahnya digalas. Eunwoo pula melabuhkan punggungnya di atas katil empuk milik hyerin. Sempat jugak dia lompat lompat atas tu dan kepalanya ditunjal kasar oleh hyerin. Aku dah kemas engko jangan nk buat gitu!

© Special Crush ; Jjk Where stories live. Discover now